אמונות אמנות ואוכל בעכו

הגנים הבהאים השוכנים בפאתי העיר הם למעשה המקדש והאחוזה של מייסד הדת הבהאית, בהא אללה
ביקור בעכו שכולל סיור בגנים הבהאים, שווקי העיר, חומותיה והמראה לים, וארוחת צהרים. בהחלט יום חוויתי בפנינת תיירות בגליל המערבי

ביקור בפנינות החמדה בגליל המערבי מעורר תמיד ציפיות גבוהות. לאחרונה חזרנו לעכו, ואת הביקור בעיר פתחנו בגנים הבהאים השוכנים בפאתי העיר. גנים אלו הם למעשה המקדש והאחוזה של מייסד הדת הבהאית, בהא אללה. מקום זה נחשב על ידי המאמינים הבהאים כקדוש ביותר עלי אדמות, ובהא אללה עצמו התגורר במקום מקיץ 1879 ועד מותו ב-29 במאי 1892.

הגנים הבהאים מטופחים ברמה של אמנות
הגנים הבהאים מטופחים ברמה של אמנות. צילום אורי שלזינגר

הגנים הבהאים המטופחים ברמה של אומנות, הם למעשה האכסדרה למקדשו של מייסד הדת. אלה פתוחים לציבור הרחב כל יום בין השעות 09:00-16:00, וביום שלישי בין 12:00-16:00. המקדש עצמו פתוח לביקור הציבור מיום שישי עד יום שני בין השעות 09:00-12:00. בשבת נערכים במקדש סיורים מאורגנים בשעות 10:30 ו- 12:00, כך שכדאי להתכוונן לביקור בשעות אלו.

עכו היא עיר של שווקים. אחד מהם הוא הבזאר הטורקי
עכו היא עיר של שווקים. אחד מהם הוא הבזאר הטורקי. צילום אבנר גדיש

חלק בלתי נפרד מביקור בעכו הוא ביקור בחלקה העתיק של העיר, בתוך החומה ובשווקים ההומים השונים. הכוונה לשוק הלבן, המטויח כולו בלבן, שוק הבזאר הטורקי, וכמובן השוק העממי. בשווקים אלו ערכנו סיור בזק והתרשמנו מההתפתחות וממגוון המסעדות והמזללות אשר צצו בהם בשנים האחרונות. כמובן שנהנינו מהנוף הנפלא הניבט מכל פינה בתוך חומות העיר, אך גם מחומות העיר ולעבר הים. בין השאר פגשנו את אורי ירמיאס, הידוע בכינויו אורי בורי – גם שם מסעדת הדגים נידועה שלו, ליד הגלידריה שהקים.

המראה אל הים הוא חלק מהקסם של עכו
המראה אל הים הוא חלק מהקסם של עכו. צילום אורי שלזינגר

את ארוחת הצהרים המגוונת והעשירה אכלנו במלון רימונים חוף התמרים. תחילה הוגשו לשולחן מגוון סלטים שכללו טבולה לבנונית; חציל שלם קלוי על גריל פחם עם טחינה ירוקה – פשוט מעדן;  חומוס עכואי עם פטריות חמות – מעולה והוגש קצת מגורען; סלט עגבניות עם עשבי תיבול, שמן זית ומלח ים; סלט עלים עם אגוזים ופלחי הדרים בוויניגרט קלאסי; סלט פטריות יער ושמפיניון בתחמיץ אסיאתי ונבטים; סלט ירוק של עלים מקומיים עם חמוציות, שקדים ושמן זית – טרי ומרענן מאוד; קרפצ'יו בקר; וסשימי של סלמון.

איציק חזות שף המלון עם הכותב אורי שלזינגר
איציק חזות שף המלון עם הכותב אורי שלזינגר. צילום בן פרידמן

מנת הביניים כללה מיקס דגי ים מטוגנים מוגש עם איולי ומיץ לימון טרי – הורגש שהדגים טריים מאוד, והיו טעימים מאוד ועשויים כיאות. בהמשך הגיע לשולחן פילה דניס, שהוגש עם עדשים שחורות, חציל קלוי, טחינה גולמית וסלסת עגבניות – חגיגת טעמים עדינה לחך של דג טרי וירקות. המנה העיקרית כללה פילה בקר, שלטעמי היה מלוח מאוד, יחד עם צלע טלה עסיסית, והוגש עם קרם פירה שורשים ופרח ברוקולי. הארוחה הסתיימה בשלושה קינוחים שהוגשו על צלחת אחת יחד עם קוביות זהב. המקרון היה טעים מאוד, המרנג היה מתוק מדי לטעמי, והסופלה היה עשוי כיאות, ויחד עם השוקולד העשיר שנמס בתוכו, השרו הרגשה של טעם גן עדן והיוו סיום הולם לארוחה עשירה ומגוונת. יחד עם הארוחה הוגשו יינות משובחים מיקב יתיר: יין לבן ויוניה 2015 ויין אדום פטי וורדו 2013. על החגיגה הקולינרית הכשרה הזו ניצח השף איציק חזות.

בית הכנסת הטוניסאי 'אור התורה' כולו יצירת אמנות מעשי ידיו של הגבאי ציון בעדאש
בית הכנסת הטוניסאי 'אור התורה' כולו יצירות אמנות מעשה ידיו של הגבאי ציון בעדאש. צילום אוצרות הגליל

את היום סיימנו בביקור בבית הכנסת הטוניסאי 'אור התורה', שכולו יצירת אמנות מעשי ידיו של גבאי בית הכנסת, ציון בעדאש, אשר מזה שישים שנה מתכנן ומעצב את בית הכנסת בהשראת התנ"ך, ההיסטוריה היהודית, השואה והציונות. קירות בית הכנסת, מבפנים ומבחוץ, מכוסים כולם ביצירות אמנות של מוזאיקה. בית הכנסת פתוח בכל יום ללא תשלום לביקורים מודרכים בין השעות 9:00 ל- 12:30. פרטים: 04-9915979.

הסיור בעיר עכו התקיים בארגון רשת מלונות רימונים ומיזם אוצרות הגליל המעודד תיירות בגליל המערבי

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר