אמיצ'י – חוויה איטלקית איכותית

מסעדת אמיצ'י היא אחת הפתיחה החמות שנעשו בתל-אביב לאחרונה. לאחר תקופת הרצה ראשונית וקצת פחות מוצלחת, התגבשה המסעדה האיטלקית למסעדה אשר מעניקה חווית בילוי עדכנית ומוקפדת עם אוירה חגיגית, בליווי של שף חדש

מסעדת אמיצ'י היא אחת הפתיחה החמות שנעשו בתל-אביב לאחרונה. לאחר תקופת הרצה ראשונית וקצת פחות מוצלחת, התגבשה המסעדה האיטלקית למסעדה אשר מעניקה חווית בילוי עדכנית ומוקפדת עם אוירה חגיגית, בליווי של שף חדש.

אמיצ'י הינה עוד חזון של המסעדן איציק המל (מסעדת בריו דה קובה, רשת המסעדות קיוטו, מסעדת מסה, מסעדת גוסטו). אל חזון זה צירף אליו איציק את טובי אנשי המקצוע, על מנת להקים מסעדה שתהיה לא רק חלק מהסצינה הקולינרית הישראלית, אלא תספק חוויות בילוי מהעדכניות והמרגשות יותר.

את תפריט האוכל יצר השף שי דובלרו, אשר משלב בין קלאסיקות איטלקיות כדוגמת מנת ויטלה טונטו (רוסט של עגל חלב על קרם טונה) או אסקלופ אה-לה קמפניה (פילה בקר על הגריל בסלסת זיתים), למטבח איטלקי באינטרפטציה אישית שלו, כדוגמת מנת הפרפדלה זנב שור אוו קנלוני פירות ים בפטריות פורצ'יני, ולמנות שניתן להגדיר אותן כמטבח איטלקי חדש.

כך ניתן לראות בתפריט מנות ראשונות כמו ריזוטו אספרגוס – 48 ₪, סלט קפרזה עם גבינת מוצרלה מאיטליה – 42 ₪, פטוצ'יני פטריות כמהין – 48 ₪ ועוד.
במנות העיקריות: קנלוני פירות ים – 96 ₪, סקלופיני של עגל חלב וירקות שורש – 118 ₪, ועוד מנות רבות אחרות.

השף שי דובלרו למד במעוז הקלאסיקה הצרפתית "פול בוקוז", התמחה בשורה ארוכה של מסעדות בחו"ל, שהבולטת ביניהן, בה שהה ארוכות, היא מסעדת "צ'יפריאני" הלונדונית. שי שימש כשף קונדיטור במסעדת "מול ים", העניק ייעוץ קולינרי במסעדת "טוטו", ובנה את התפריט ושימש כשף במסעדת "גוסטו".
במשך שנות עבודתו במטבחים למד שי להעריך את חומרי הגלם, ועל כן בעבודתו על התפריט במסעדת אמיצ'י, משלב שי בין מיטב חומרי הגלם האיטלקיים ומוצרים עונתיים.
ניתן למצוא במסעדה זני עגבניות ייחודיים ממגדלים מקומיים, לצד גבינת מוצרלה דה באפלו אשר מיובאת טרייה אחת לשבוע מחבל פיימונטה באיטליה, כמו שאר חומרי הגלם אשר מאספים ממגדלים ומיבואנים הטובים ביותר.

על העיצוב אמונות המעצבות סיגל ברנוביץ' וגלי אמית, אשר יצרו במקום שילוב של צבעוניות וחמימות איטלקית, תוך שימוש נרחב בעץ ובאריחי חרסינה מאוירים, שעוצבו ויוצרו באיטליה במיוחד עבור המסעדה.
במרכז המסעדה מספר אלמנטים בולטים, וביניהם ארון יין ענקי ושקוף שגובהו למעלה מ- 5 מטרים, אשר מכיל למעלה מ- 3000 בקבוקי יין ומהווה אלמנט עיצובי מרכזי במסעדה.
את ארון היין מקיף בר ישיבה ארוך, אשר ממוקם לצד מתחם הישיבה הרגיל, שגם הוא מחולק לשולחנות בגדלים שונים ובמפלסים שונים.
את קירות המסעדה מעטרים שני ציורי קיר של האומן האיטלקי מיכאלאנג'לו מריסי דה קרוואג'יו. המודפסים על אריחי חרסינה ומכסים למעשה את שני הקירות המרכזיים במסעדה. הדפסת הציורים על אריחי החרסינה בוצעה באיטליה במיוחד עבור מסעדת "אמיצ'י".

מסעדת אמיצ'י
רח' מונטיפיורי 31 (כניסה מרחוב יבנה), תל אביב
טל. 9443790–057

לאחר שנים רבות של עשייה בתחום המסעדות, החליט יוסי בן אודיס (טרקלין), להציע מגוון של המלצות וביקורות.
לקשר עם יוסי: 054-4552748 , 
[email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר