אנג'לינה בהוד השרון – עדיין לא ז'ולי

אנג'לינה: לצערנו את לא בפריז ולא בפרובנס. את בהוד השרון, ודווקא בגלל זה את צריכה להתאמץ יותר כדי לא להיות רק אנג'לינה אלא גם להיות ז'ולי. ככה זה עם הצרפתיות

הציפיות היו גבוהות וגדולות. "בפרוורי פרובנס" כך הכתיר מבקר המסעדות של "הארץ", דניאל רוגוב, את ביקורתו החיובית ביותר על אנג'לינה קפה-ביסטרו בהוד השרון, אותה סיכם במילים: "בהחלט מומלץ, ולא רק לתושבי המקום".

בשיחת הטלפון להזמנת השולחן נשאלתי אם אני מכיר את המסעדה והשבתי בשלילה. הודיתי על השולחן העגול שהוקצה לנו מבעוד מועד, וכשהגענו הסתבר כי לשאלה אם מכירים את המקום חשיבות גדולה. אנג'לינה בנויה כאולם פנימי קטן, אינטימי ונעים, עם בר סימפטי וקיר בקבוקי יין מעוצב מרשים; ומתחם חיצוני – מעין מרפסת סגורה מתחת לקשתות הבניין – הרבה פחות אווירתי ונעים. שולחננו העגול שכן באולם הפנימי, בו מוזיקת הרקע נשמעת בווליום נמוך יותר מאשר במרפסת הסובבת, ועדיין יותר מפריעה מאשר מוסיפה.

מנות הפתיחה שלנו היו סלט הדרים – עלים צעירים, תפוז ואשכולית אדומה, אבוקדו, בצל ירוק ושקדים קלויים (ביקשנו בלי, וכך הגיע) – 38 ₪; שרימפס בשום ושמן זית עם צ'ילי, פטרוזיליה ולימון (42 ₪) – מנה טובה, אם כי השרימפס שחו בשלולית הרוטב. וכאן התייחסות פחמימתית א': אין באנג'לינה לחם, או לא מציעים לחם – מה שכן מקובל בהרבה מסעדות וביסטרו-ים, בהמתנה לאוכל או עם המנות הראשונות.

עוד הגיעו לשולחן שתי מנות סביצ'ה – נתחי דג כבושים בלימון ומלח גס, בצל ירוק, עגבניה, כוסברה, פטרוזיליה ושמן זית (38 ש"). נשמע טוב, רק שהדג היה סלמון (האמת, שאלנו, נאמר לנו, ובכל זאת הזמנו) – וסלמון, מה לעשות, לעומת הרבה דגים אחרים, לא בדיוק נחתך טוב לקוביות קטנות, ולכן היו לנו בצלחת ערימות של גושישי סלמון. אבל אל דאגה, עוד ניפגש עם הסלמון בהמשך.

המנות העיקריות הטובות היו לינגוויני פירות ים – עם שרימפס, מולים וקלמרי בשמן זית, עשבי תיבול, ושום ולימון שהורגש והוסיף טעם (72 ₪); וריזוטו פטריות יער עם בזיליקום ופרמזן, מבושל בציר ירקות ויין לבן. כאמור, מנות אלה נאכלו בהנאה, כאשר מנת הלינגווני גדולה, והריזוטו צנוע יותר בכמות.

אבל, הנה הבעיה של המנות העיקריות: איזה שם מפתה זה "קדרת דגים" או "קדרת דגים ופירות ים", נכון? אבל במציאות קיבלנו שתי קערות מרק עמוקות עם מרק – האחת מרק דגים עם קציצות ונתחי דג, עם כוסברה, ירקות, פרנו וזעפרן (68 ₪).
אז ככה: הפרנו והזעפרן היו מינוריים בתרומתם לטעם. קציצות הדג היו משהו בין גפילטע פיש לקנידלך, לזכר הפסח שחגגנו לא מזמן, והדג – מכל הדגים בעולם שוב סלמון. כמה מאכזב.
קדרת הדגים ופירות הים (78 ₪) התבססה על אותה תשתית ציר ותיבול, עם שרימפס, מולים, וקלמרי, ונתח דג אחד. הסועד המאוכזב של מנה זאת, שאכל את השרימפס למנת פתיחה, אמר בעצב: "אז אכלתי הערב שתי מנות ראשונות". והנה כשל פחמימתי ב': תמורת 68 ₪ או 78 ₪ אי אפשר להגיש קערית אורז או בטטה ליד קערת מרק הדגים/פירות ים? ככה, בלי כל תוספת? האמת, משונה מאוד.

למען האמת, כמעט שכחתי עוד מנה עיקרית אחת שהייתה לנו: דניס בגריל, מתובל בשמן זית (יותר מדי), שום ולימון ומוגש עם סלסה של עגבניות וצ'יפס (טובים) – 78 ₪. הסיבה לשכחה מן הסתם: הבנאליות של הדג.

דווקא בקינוחים התאוששנו באנג'לינה, וכנראה שבזה הם גם טובים יותר. נהנינו מאוד מפאי תפוחים חם (טוב, לא נגזים – חמים) עם גלידת וניל קרמל (32 ₪), ומפבלובה – מרנג איטלקי עם סורבה תות, רוטב פירות יער וקצפת (34 ₪).

את היין שלנו הבאנו איתנו, פטי קסטל 2004 שלא אכזב – אך דרש זמן להתאווררות לפני הפקת טעמיו וניחוחותיו – ושילמנו 30 ₪ דמי חליצה שתואמו איתנו טלפונית, וצוינו שוב ע"י המלצרית החביבה עינת, שכנראה למודת ניסיון מתלונות סועדים בנושא זה.

יחד עם דמי חליצת בקבוק היין שלנו, לימונענע, שני בקבוקי מים מינרליים, אספרסו קצר אחד, תה לאיזה ותה רגיל, שילמנו 701 ₪ לפני שירות.

הסיכום שלנו, עם פנייה אישית לאנג'לינה: לצערנו את לא בפריז ולא בפרובנס. את בהוד השרון, ודווקא בגלל זה את צריכה להתאמץ יותר כדי לא להיות רק אנג'לינה אלא גם להיות ז'ולי. ככה זה עם הצרפתיות.


אנג'לינה – קפה-ביסטרו
רח' הבנים 14
הוד השרון
טל. 09-7441444

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר