אני מאמין בבישול בריא

בתחילת דרכי כשף צעיר, לא הקדשתי תשומת לב לאספקט הבריאותי והאנרגטי של האוכל. האתגר היה עצום והמטרה ברורה – אוכל טעים בכל מחיר!

במשך השנים, למדתי שקיימים עוד אספקטים מאוד חשובים לאוכל שאני מבשל ומגיש. חשוב מאד ההרכב התזונתי, חשוב סדר הגשת המנות והרכבן, וחשוב מאד מאד שהאוכל יהיה מקור בריאות וכוח ולא גורם הרסני ומזיק.

כיום, בקייטרינג שלי, אני יכול להצהיר בלב שלם שאנחנו מגישים אוכל מאד טעים, מאד יפה, אך גם מאד איכותי ובריאותי.

אנחנו לא פנאטים. התפריטים שלנו לא מורכבים מנבטים וגרגרים. אנחנו מגישים בשר, לפעמים גם נתחים עתירי כולסטרול. אנחנו משתמשים בחמאה, אך לא כאשר אפשר לוותר עליה ולהשתמש בשמן זית או שמן בריא אחר.
שמנת נמצאת אצלנו רק במנות אחרונות, ולא מסיבות כשרות. מצאנו דרכים יצירתיות ונפלאות להסמיך רטבים ומרקים ללא שימוש בשמנת.

אנחנו עובדים אך ורק עם חומרים טריים, אם אפשר אז אורגניים. בשר טרי ולא מעובד, עופות ודגים טריים בלבד. ירקות טריים בעונתם. אנחנו אפילו נמנעים משימוש בירקות קפואים, למרות שאין בהם כל פגם בריאותי.

אין לנו במטבח אבקות ותמציות טעם מכל סוג שהוא. התבלינים נקנים טריים בכמויות קטנות כדי לשמור על טריותם. המיצים נסחטים מפירות טריים. השמנים איכותיים בכבישה קרה (קנולה, זית, שומשום, בוטנים, אגוזים).

התפריטים כוללים מגוון רחב מאד של ירקות העשויים בטיפול עדין שאינו פוגע בסגולותיהם, ומאפשר ליופיים ולטעמם הטבעי להתבלט.
אנחנו משתמשים רבות בקטניות כגון עדשים מסוגים שונים, גריסים, כוסמת.

במנות האחרונות יש דגש בולט על פירות טריים. אנחנו מגישים כמובן גם עוגות ומוסים, אבל תמיד מהחומרים האיכותיים ביותר.

אני מאמין שגם בבתים פרטיים אפשר לשמור על תפריטים בריאים יותר. אולי הדבר החשוב ביותר הוא חזרה לבישול בבית והימנעות מרכישת מזונות מעובדים העשירים בכימיקלים וחומרים משמרים (בשר קפוא מעובד, נקניקים ונקניקיות, שניצלים קפואים, סלטים עם חומרים משמרים, מאפים בעלי חיי מדף ארוכים באופן חשוד וכו').
זה לא קל ומצריך הרבה עבודה, אבל הטעם והידיעה שמדובר באוכל הרבה יותר בריא מפצים על כך.










היו הראשונים להגיב...

כתבו תגובה