אסיינדה ביער – חופשה קולינרית ביערות הגליל

הקיץ הגיע. החום והלחות במרכז כבר הגיעו לרמה בלתי נסבלת, כך שהימלטות לסופ"ש בגליל היא אלטרנטיבה מועדפת. היעד המתבקש היה אחוזת אסיינדה ביער הבנויה כאחוזה ספרדית, צמודה למעלות, קרובה לכפר ורדים, ובמרחק 20 דקות נסיעה מנהריה

הקיץ הגיע. החום והלחות במרכז כבר הגיעו לרמה בלתי נסבלת, כך שהימלטות לסופ"ש בגליל היא אלטרנטיבה מועדפת. ומאחר שרצינו מאוד לבקר את האחיין  ואשתו החביבים, להם נולדו לא מכבר תאומים והם מתגוררים במצפה הילה עם בתם "הגדולה" בת השנתיים וחצי,  הרי היעד המתבקש היה אחוזת אסיינדה  ביער הבנויה כאחוזה ספרדית, צמודה למעלות, קרובה לכפר ורדים, ובמרחק 20 דקות נסיעה מנהריה.

באחוזה יש 140 חדרים מוקפים ב– 70 דונם של חורש טבעי. החדרים מחולקים למספר סוגים: חדרים סטנדרטיים (לא רעים בכלל), חדרי ספא, חדרי גן וחדרי גן עם ג'קוזי. כולם מאובזרים במיני מקרר, טלוויזיה בלוויין (בחדרים היוקרתיים מסכי פלזמה) וערכת קפה/תה.

C Spa הוא מרכז הבריאות והספא של אחוזת אסיינדה, הבנוי משלושה אגפים:
אגף יבש ובו 9 חדרי טיפולים, כולל טיפולים זוגיים, טיפולי בוץ, פילינג גוף, איורוודה; האגף הרטוב ובו חמאם תורכי, סאונה יבשה, ג'קוזי ואמבטיות לטיפול רפלקסולוגיה; ואגף הכושר ובו חדר כושר חדש, משוכלל ומקצועי.

באסיינדה שמים דגש מיוחד על האוכל, ועל כך נרחיב בהמשך. חדר האוכל של המלון עבר שיפוץ וחידוש כללי, והתפריט כולל ארוחת בוקר בריאה ועשירה, ערבי אסאדו ומזנון מגוון, וארוחות שישי בערב בשבת שיש בהחלט מקום להתגאות בהן. כל אלה בהובלת השף הצעיר והמוכשר איציק מרציאנו.

בשיחה מקדימה עם אור ברקת, סמנכ"לית השיווק של רשת C-HOTELS אליה משתייכת אחוזת אסיינדה, היא פותחת אכן בשף  ובאוכל. "במלון מצפים לאוכל תעשייתי. כאן האוכל הוא כמעט על הקארט", היא אומרת.

אז כאמור, אסיינדה ביער היא חלק מרשת הכוללת נכון להיום ארבעה בתי מלון עם 3 עד 5 כוכבים (אסיינדה מכוכבת ב- 5 כוכבים), ששינתה מותג משלום פלזה ל- C-HOTELS.
אחוזת אסיינדה נקנתה לפני 4 שנים. במלחמת לבנון השנייה נחת טיל על המלון, ובעקבות כך השדרוגים המתוכננים במקום הפכו לשיפוץ מסיבי עם כספי מדינה, והמלון הפך לנושא 5 כוכבים, תוך שמירת אותנטיות כאחוזה, ולא הפכו אותו למלון מודרני.
"שמרנו על טוטאל לוק של אחוזה – לא מלון קונבנציונלי", אומרת אור ברקת, "ואנחנו מספקים ערך מוסף עם חוויה שלמה של חושים – טעם, מראה, וריחות.
האסיינדה שוכנת בתוך 70 דונם חורש טבעי ירוק עד, עם מגוון צמחיה, כולל גינת צמחי תבלין שאנו מגדלים ומשתמשים במה שצומח במקום. על חוש הריח משפיעה שיטת בישול ייחודית שלנו: בישול באדמה באמצעות שלושה קונוסים מתכת, בישול "פוייקה". השף מתחיל בבישול מהבוקר, והניחוחות הארומטיים אופפים את האסיינדה לקראת ארוחת הערב".

ילדים מתקבלים בברכה
נראה כי הערך המוסף הגדול ביותר של אסיינדה ביער, טמון בעובדה כי בשונה מאחוזות נופש אחרות, כאן הילדים מתקבלים בברכה עם הוריהם. זהו מקום לארוח משפחתי ב- 5 כוכבים, עם שירותים משלימים, כמו מועדון ילדים עם גננת ופעילות מסודרת – לא סתם בייבי סיטר.

"אנחנו משקיעים יותר, ומאמינים כי ככה נגיע ללקוח שיעריך זאת", אומרת לי סמנכ"לית השיווק. "האסיינדה מאפשרת מכלול חוויה שלמה של ארוח. מעבר למתקני מלון רגילים – בריכה, כדורסל, מיני גולף, תפריט סנק בר – כולל ערכים קלוריים ליד כל מנה. גם ארוחת הבוקר בשבת, שהינה נושא פרובלמטי במלון שומר כשרות, מקבלת אצלנו התייחסות מיוחדת ביוזמתה של רונית רונן, מנהלת המלון, עם דגש על תצוגה של האוכל, כולל גבינות משובחות, פינה חמה, קינוחים יותר אישיים ובריאים, לעתים קינוחים עם שף במקום – פירות בטמפורה עם רטבים.
הגישה שלנו היא לחשוב על האורח ולדאוג לו: לא לשים המוני סלטים בקערות, אלא להציע תפריט מגוון גם ברמת הצבע – העין, הטעם, המגוון, עם תשומת לב לסוכרתיים, לילדים עם מגוון מנות עבורם – לכל סוגי האוכלוסיה, כדי לענות על צרכים וטעמים מירביים. ממלון מצפים שיהיה מוסדי, אלא אם מדובר במלון בוטיק, ואסיינדה בוטיקי באופי, עם תבשילים ותבלינים אותנטיים מהאזור".

אסיינדה בצורת כף יד
בסיור בוקר שבת עם אורית זנאתי – חשבת ומנהל משאבי אנוש העובדת מזה כשנה במלון, בסופ"ש זה מנהלת תורנית, אנו עוברים בין טיפוסי החדרים, מגרש כדורסל וטניס, מיני גולף, ומגיעים לביקור קצר בבריכת השחייה המקורה, שבחורף היא מחוממת ויש בה הרבה עזרי שעשוע לילדים, ובר בריכה לאוכל כייפי. בעקבות המעבר הקצר במקום מתקשרת אורית שרואה הכל, ואומרת לבן שיחה שידאג לכך שהמציל יהיה על שפת הבריכה כדי לפקח מקרוב על הפעילות. ואני בכלל לא ראיתי שהוא לא במקומו. ככה זה כשיש אחריות.

בסיור אנחנו רואים שהמלון בנוי ופרוס ככף יד ובקצהו בניין הספא, ואני רואה חניון
אופניים של המלון המיועדים לטיולים בסביבה תמורת 15 ₪ ליום, ואנחנו עובקרים ליד מאהל בדואי עם מקום להופעות, הפעלות לילדים, פינות ליטוף.
אורית לא שוכחת לפתוח עבורי את סוויטת 100 היוקרתית, עם ג'קוזי במרפסת הפרטית שלה. סלון מאובזר, חדר שינה עם מרפסת ישיבה בחוץ, חדר אמבטיה מפואר עם אמבטיה זוגית, וכמות מגבות היכולה להספיק לקבוצה שלמה.

ואם קבוצה, באסיינדה ביער מתקיימים כנסים רבים, כולל כנס רפואי בסף השבוע בו אנו מתארחים, בנושא שאיני יכול אפילו לאיית את שמו כהלכה, ובאמת זה מקום מתאים ביותר לכנסים. יש כאן אודיטוריום משוכלל ומרווח ושני חדרי הרצאות מצוידים בכל הנדרש לכנס מקצועי ומהנה.

אוכל, קדימה אוכל
שף איציק מרציאנו, השף של אסיינדה ביער, הוא בסך הכל בן 30. כבן מעלות, את דרכו המקצועית התחיל כאן במלון כשוטף כלים, עבר להילטון אילת כאחראי במטבח החם, חזר לצפון כסגן שף ברימונים צפת, הפך לשף המלון, ולאחר מכן בישל בקרלטון בנהריה במשך שלוש שנים וחצי. בשנה האחרונה איציק הוא השף של אסיינדה ביער, כשלאורך המסלול למד בעצמו ועבר בחינות טבחות לסוג 1 עד 3, ועכשיו הוא לומד לסוג 4 בדן כרמל.

איציק, מה הסגנון שלך?
לבשל אוכל טעים, לא חשוב מאיזה חומר גלם. לשלב ולייצר אוכל מעניין ממוצרים זולים או יקרים.

מה זה מעניין?
תבשילי קדירה, מאפים, קדאיף, עלים – תרד עם מנגולד, אותם לשלב בבשר כבש או טלה.

מה אופי המקום שבא לביטוי במטבח שלך?
המקום משדר שקט. כשאנשים באים למקום שקט, הם אוהבים להיכנס לחוויית אוכל לא מתנשאת, בשילוב של כל סוגי הטעמים: חריפים, מתוקים, הרבה בשרים בפריסה, הרבה ירקות, הרבה דגנים.

מה אתה מכין לארוחת ערב שישי היום?
יש מבחר סלטים טריים בסגנונות שונים, פטה כבד, יש גם עמדת בריאות: מיקס חסות עם כל סוגי הדגנים והאגוזים.
דגים – סטייק סלמון בעשבי תיבול ולימון כבוש, פילה אמנון ברוטב פלפלים, קדירת בקר מנתח מובחר עם תאנים ובלסמי, מאפה עלי גפן עם בשר כבש ואורז.
מאפה קדאיף עם מנגולד, כבד ברוטב פורט, קרווינג של כתף כבש וסינטה עגל מיושן.
התוספות יהיו תפוחי אדמה, אורז, בטטה, שעועית ירוקה מוקפצת, ארטישוק בפלפלים.
לקינוחים הכנו עוגות פאיי מפירות, מבחר כוסות שוט עם מוס פירות, פבלובות, סלט פירות אקזוטיים. בארוחת שישי יש תמיד מגוון פירות עונה כמו אבטיח ומלון, למי שלא רוצים עוגות ומוסים.

ומה אתה מכין באמצע השבוע?
באמצע השבוע אנחנו עושים ערבי אסאדו מיוחדים: נתחי בקר מובחרים, 4-5 עמדות עם גרילים ארגנטינאיים על חרבות, עופיונים, אסאדו.
יש בישול באדמה – בישול נתחים בבורות באדמה בצלייה איטית על פחמים, הנותן לבשר טעם מעושן, והצלייה האיטית שומרת על טעמים של הבשר במרינדה העטוף בנייר כסף.
יש עמדת תבשילים בפוייקה – כל סוגי העופות, ברווזים, אווזים ובשר.

מה אנשים אוהבים לאכול?
אוכל טעים, לא סגנון מסוים. אני מחלק הרבה מתכונים לעלי גפן ממולאים ולקדאיף. גם עמדת הספינג' זוכה להצלחה. הלהיט, בכל אופן, זה ערב האסאדו.
כעיקרון אני לא נותן לאנשים להתמקד, כי המבחר גדול עם מגוון של לפחות 12 סוגי בשר עם תוספות. אני רוצה שיטעמו מכל דבר, מעבר למה שמקובל בבתי מלון אחרים.

ההתנסות האישית
בארוחת הערב התברר כי כל מה שאיציק אמר לי בצהרי היום – אכן היה אמת לאמיתה, ועוד הרבה יותר מכך. אי אפשר לפרט כל מה שהיה בארוחה, אך ניתן להעיד כי גיוון הטעמים התיבולים המעוניינים, השימוש בדגנים ובגרעינים שונים, צבעוניות המנות ותצוגתן – כל אלה מעל ומעבר למקובל בבתי מלון, ונותנים ביטוי לתחושה החזקה שלי, שאנשי הדור הצעיר של השפים מעצבים קו גסטרונומי חדשני ואחר בבתי המלון, והופכים את המושג "אוכל של בית מלון" למושג המשבח ולא מגנה את האוכל – כל זאת תחת השוט הנקרא Food Costs, הווה אומר: עלויות חומרי הגלם.

ארוחת בוקר של שבת
אין ספק שכפי שאמרה לי אור ברקת, סמנכ"לית השיווק של רשת C-HOTELS, בארוחת בוקר של שבת יש בעייתיות בבתי מלון. חוסר היכולת להכין מאכלים חמים טריים מצריך יצירתיות חשיבתית וטכנית ביום שישי, עם הכנת מאכלים שרק ידרשו חימום על פלטות.

וכך הכין השף איציק מרציאנו שקשוקה, ג'חנון, פשטידות, ועוד מספר מנות לחימום. אך היצירתיות באה דווקא מהדברים הקטנים: שפע דגים כבושים, סלטים מוכנים, ושפע ירקות להרכבה עצמית של סלט כראות עיני האורח, גבינות במבחר מגוון, כולל קממבר, וסלטי גבינות, יוגורטים, גרנולות וכל השאר.
ראויות לציון יצירתי הריבות של איציק מרציאנו העשויות מעגבניות שרי, סלק, גזר – לצד ריבת צימוקים וריבות תפוזים.

מאחר שעזבנו את האסיינדה לפני ארוחת הצהריים של שבת, נותר לנו רק להאמין שהכישורים הקולינריים של השף איציק מרציאנו בהם פגשנו בשישי בערב, חזרו על עצמם גם בארוחת הצהריים.

אחוזת אסיינדה ביער
שכונת יפה נוף
מעלות תרשיחא
טל. 04-9579000, 6556*
[email protected]
www.c-hotels.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר