אפרים (ללי) נתיב – מהיהלומים לסנגריה אולה

"הסנגריה, בניגוד למשקאות אופנתיים שבאים או הולכים, היא משקה עתיק יומין וותיק – שנשאר ויישאר להיט בכל הארצות דוברות הספרדית", אומר אפרים נתיב

שיחת הטלפון הראשונה שלי עם אפרים (ללי) נתיב הייתה כאשר חזרתי מביקור בקפריסין וכתבתי על יקב לינוס ההררי, בו סיפר לי בעל היקב בשמחה שיש לו נציג בישראל, הלא הוא נתיב יין בע"מ.
אפרים נתיב התקשר אלי, וסיפר לי שכבר ארבע שנים אינו משווק את היין הקפריסאי, אבל הוא בענייני סנגריה.

לא מכבר נפגשתי עם אפרים, ושמעתי את סיפורו של מי שהיה איש ענף היהלומים, ועבר ליבוא יינות.
הכל התחיל בביקורים בקפריסין. אפרים הגיע ליקב לינוס, אהב את היין, והפך ליבואן.
"הבעיה של קפריסין היא דימוי נמוך", הוא אומר. "אצלנו לא יודעים שבקפריסין עושים יין טוב ויש בה תנאים מצוינים לכך. אחרי שנכשלתי עם לינוס בגלל חוסר מודעות הציבור ושפיטה לא לגופו של משקה, החלטתי להמשיך הלאה והגעתי לסנגריה – משקה המערבב יין ומיצי פירות".

"הסנגריה, בניגוד למשקאות אופנתיים שבאים או הולכים, היא משקה עתיק יומין וותיק – שנשאר ויישאר להיט בכל הארצות דוברות הספרדית", אומר אפרים נתיב.

סנגריה אולה – Sangria Ole – היא בבעלותו של בחור בשם אמיליו, בן למשפחה ותיקה מאוד בעסקי המשקאות בברצלונה. אמיליו שדרג את הסנגריה שזוכה להצלחה רבה בספרד, והוא מייצר אותה מותססת, מה שעושה אותה לקלה ונעימה אף יותר לשתייה.

מזה ארבע שנים אפרים משווק את הסנגריה בארץ, תחילה בפחית, ושוב נתקל במרובעות הישראלית: "מה פתאום יין בפחית?". בלחץ של אפרים, היצרן עבר גם לבקבוק אישי בנוסף לבקבוק גדול רגיל.
מאחר שסנגריה אולה תוססת, היא יכולה להוות תחליף להרבה מרעננים למיניהם. המשקה עשוי לפחות מ- 50% יין, עם התוספות שלו.

"בכל מקום שאני עושה טעימות, יש התלהבות אדירה וחוטפים את הסנגריה", מעיד אפרים על מרכולתו. "היום אני ממוקם חזק בטיב טעם, מעדניות מניה, ורוב חנויות היין בתל-אביב והסביבה. התחרות העיקרית שלי בישראל היא בחינוך: להחדיר לאנשים שזה משקה שווה".

סנגריה אולה בקבוק גדול: 30 ₪
סנגריה אולה בקבוק אישי: 12-10 ₪

בשלב זה לא כשר, אך מתנהל מו"מ על ייצור מקומי כשר של סנגריה אולה.


נתיב היין בע"מ
רח' אבן גבירול 184 ת"א
טל. 03-5469619
טל. 054-4280581
[email protected]






כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר