אצל עודד שחר – מנהל תחום בחטיבת One1 ERP, תחביב הבישול התחיל דווקא בעבודה

"כל הזמן ראיתי שפים המכינים מתכונים ותפריטים מתוך מערכת "מנה", שהנה מערכת ניהול המטבחים של One1, ורציתי להתנסות בנושא", מספר עודד. "התחלתי בדברים קלים, ובהמשך ראיתי כי טוב, הבישול הפך למורכב יותר והנושא התפתח".

עודד שחר, מנהל תחום בחטיבת One1 ERP, בעל תואר ראשון במנהל עסקים מהמכללה למנהל – התמחות בשיווק ומימון, ותואר שני במנהל עסקים בהתמחות מנהל ומדיניות ציבורית באוניברסיטת בן גוריון, עובד בחברה יותר משש שנים כמנהל מחלקת אקוטק, שם התחיל את התחביב הבישול שלו.
תחביבים נוספים: צלילה וגלישת גלים.

"כל הזמן ראיתי שפים המכינים מתכונים ותפריטים מתוך מערכת "מנה", שהנה מערכת ניהול המטבחים של One1, ורציתי להתנסות בנושא", מספר עודד. "התחלתי בדברים קלים, ובהמשך ראיתי כי טוב, הבישול הפך למורכב יותר והנושא התפתח".
מסתבר כי פרט לסושי, שמשום מה לא כל כך מצליח לו, עודד מבשל כל דבר אחר, בעיקר בשר וכל מה שקשור לכך: בשר בקר, כבדים, עופות, ומה לא.

עודד מבשל בעיקר בבית למשפחה ולחברים. הארוחה הגדולה ביותר שהכין הייתה ל- 28 אנשים ביום העצמאות לפני שלוש שנים, וכללה מרק עגבניות קר (גספצ'ו), סלט כרוב ייחודי, עוף עם פירות יבשים, כבד ברוטב יין אדום, אנטריקוט, טונה צרובה – שיצאה מצוינת. התוספות, פרט לסלטים, היו אורז עם פירות יבשים, סירות תפוחי אדמה ובטטות, ומגוון קינוחים: כולל סלט פירות, שטרודל תפוחים ועוגת שוקולד שבהכנתם נעזר עודד באחרים.

המתכון של עודד שחר לכבדי עוף עם פירות יבשים
מתכון קל להכנה וגורף מחמאות, כמות ל- 6 אנשים

חומרים:
2 ק"ג כבד עוף טרי
קוביות אננס (מקופסת שימורים), אננס פלחים (עדיף טרי, אפשר מקופסה) – קופסה מכל אחד.
כרבע בקבוק יין אדום או לבן – לפי הטעם
2 כפות סוכר לבן
חצי חבילה משמשים יבשים
רבע חבילה שזיפים יבשים בתפזורת (אפשר גם צימוקים)
מעט קורנפלור
מעט שמן לטיגון

אופן ההכנה:
לוקחים את כל המרכיבים, למעט הכבד, מכניסים הכל ביחד לסיר, מערבבים היטב, מעבירים למחבת עםמעט שמן ברגע שהתערובת מתחילה להצטמצם.
מוסיפים את הכבדים, ומחכים להזהבתם – לא יותר מ- 15 דקות, ומסירים מהאש.
תוספות מתאימות: מחית תפוחי אדמה (פירה) – להניח את הכבדים במרכז ופלחי האנסס מעל ("הכי טוב, טעים ופשוט עם הפירה", אומר עודד). אפשרות אחרת: אורז לבן פשוט, או סירות תפוחי אדמה ובטטות – כאשר הכבדים מונחים בצד.

בתיאבון!



רוצים שגם הסיפור שלכם על חוויות הבישול יתפרסם לצד מתכון שלכם? כתבו אל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר