ארבינקא – טאפאס בר ספרדי

"ארבינקא" – הטאפאס-בר הספרדי החדש הוא בר מקצועי שנותן את הכבוד לאלכוהול ויינות ספרדיים, תפריט טאפאס עשיר ונגיש אותו בנה שף איל לביא (מסעדת "פסטיס"), ועליו אמון שף ניר כרמלי (לשעבר "בראסרי") עם מוסיקה ספרדית קצבית,

"ארבינקא" – הטאפאס-בר הספרדי החדש הוא בר מקצועי שנותן את הכבוד לאלכוהול ויינות ספרדיים, תפריט טאפאס עשיר ונגיש אותו בנה שף איל לביא (מסעדת "פסטיס"), ועליו אמון שף ניר כרמלי (לשעבר "בראסרי"), מוסיקה ספרדית קצבית, עיצוב אפלולי ומודרני, שבמרכזו קיר של 150,000 חרוזים – זה סוד קסמו של "ארבינקא", כפי שהגו ויישמו הבעלים: דוד חדד, דן לביא, אסף לביא וערן פפר (שאחראים גם על ה"בלאומילך" המוכר והמצליח). מכאן נגזרת חוויה שלמה של טעמים, צבעים, ריחות ואלכוהול, שמתחילה בשעות הערב המוקדמות, וממשיכה לשעות הקטנות של הלילה.

הצצה קטנה לחוויה הקולינארית
צלוחיות: סלט קלמארי, עם שעועית לבנה וויניגרט טרגון (24 שקל); כדורי אורז ובייבי שרימפס מטוגנים, מוגשים על עלי רוקט מתובלים בשמן זית ופרוסות תפוז (28 שקל); קבב טלה על מקלות קינמון, ברוטב יוגורט ונענע קר (24 שקל); כבד דגים, מוגש על ברוסקטה חמה עם איולי חריסה (22 שקל).

טרקוטות: שרימפס שקשוקה בסלסת עגבניות ופלפלים פיקנטית (28 שקל), פטאטס בראבאס, מטוגן בשומן אווז ופטרוזיליה (22 שקל); פירות ים מבושלים עם אורז פאייה בזעפרן ופפריקה (35 שקל); נקניקיות קסאדור מיובשות משולהבות בוודקה (24 שקל). פטריות שמפיניון ממולאות בחמאת שרימפס ופרמז'ן (35 שקל).

צלחות: קסדייה של פלפלים, שעועית שחורה ואורגנו, מוגשת חמה עם מטבל גוואקמולי (22 שקל); מולים כחולים ביין לבן, בייקון ורוזמרין (35/66 שקל), נתח אנטרקוט על הפלנצ'ה עם רוקט, שרי ובצל מוקפצים בבלסמי (35 שקל).

על העיצוב מנצח האדריכל המוביל רועי חמד ("הלנה", "קפה תצה ד'אורו"). חמד לקח את המוטיבים הספרדיים החמים, האפלוליים והחושניים והפך אותם ליצירה מודרנית, מלוטשת ומעודכנת. נגיעות של קסם מוסיפים השימוש המרובה בעץ, וקישוטים כמו נברשות עתיקות עם אלמנטים מרוקאים, שבשנים ארוכות של כיבוש מוסלמי על האי האיברי חלחלו לתרבות העיצוב הספרדית.

גולת הכותרת בעיצוב "ארבינקא", הוא קיר החרוזים המנצנץ, שמאיר את כל המקום. קיר החרוזים, המחופה בלמעלה מ-150,000 חרוזים, שהושחלו על ידי שבט קהילה של הצופים, בשיתוף פעולה עם בעלי ארבינקא, הוא קיר החרוזים המושחלים ביד, הגדול בארץ.

והנה 3 דברים שלא ידעתם על חרוזים: בני אדם משתמשים בחרוזים החל מהתקופה הפרה היסטורית הן לצרכי אומנות, דת, הלבשה ואף כקמעות המביאים מזל או מרפא; מרבית תרבויות העולם השתמשו בטכניקות של חריזה ליצירת תכשיטים, בגדים ויצירות אומנות; עדויות ארכיאולוגיות מעידות על טכניקות חריזה החל משנת 3000 לפני הספירה.

"ארבינקא" אף מציע Private Room בעל אופי אינטימי, אשר נועד לעריכת אירועים פרטיים ועסקיים לכ-30 איש.

ארבינקא
רח' יהודה הלוי 87 ת"א
077-3455511
שעות פתיחה : כל יום, 19:30 ועד לקוח אחרון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר