ארבעה ימים של שיכרון חושים?

לנשנוש בין טעימת יין אחת לרעותה היו דוכני הטעמת גבינות שהוצעו לבאי האירוע; אבל מה: שני דוכנים היו במקום שאולי באופן טבעי זה המקום הנכון שלהם – במחלקת הגבינות

"ארבעה ימים של שיכרון חושים", נכתב על שלט הפרסום בכניסה לחנות "עיר האוכל טיב טעם" בראשון לציון, על "פסטיבל יין" שיתקיים השבוע – 7 עד 10 באוגוסט – מיום שני עד חמישי, בשעות 17:30-23:00.
בכניסה לחנות הוצבה עמדת קבלה עם כוסות יין מסוג "שפיגלאו" (קריסטל), ובתמורה ל-25 ₪ זכית בכוס היין ובסרט על אמת היד, כאילו זכית להיות אבא מאושר בחדר הלידה (מדי יום מתחלף צבע הסרט).

הובטח כי "יוצעו יינות משובחים מיקבים מובחרים מכל העולם, וחגיגה עשירה של מנות גורמה מוקפדות במסעדת הגריל והבשרים, באיכות בלתי נשכחת של טעמים נפלאים".
הובטח ש"תהיה טעימה ללא הגבלה ממגוון היינות של היקבים המובחרים" (כ-40 יקבים שונים מהארץ ומחו"ל).
הובטח כי ישתתפו היקבים: דלתון, טוליפ, ססלוב, בזלת הגולן, מוני, בנימינה, צרעה, רקאנטי, כרמל, נוח, יקבי חברון, תבור; וכן יינות מאוסטרליה: וולף בלאס, רוזמונט; יינות מספרד: ריאוחה; יינות מבעבעים מאיטליה: בליני, לומברסקו, ועוד רבים וטובים".

הבה ונבחן מה הובטח ומה קיבלנו במציאות.
הטעימו חברות היבוא, היקבים והיינות הבאים: בזלת גולן – הטעים ריזרב מרלו 2003, וקברנה 2002. המגש שקד – הביאו את יינות יקב אנג'ובס עם סדרת בר קרוסינג קברנה מרלו, שיראז קברנה, ושיראז. יקב לינדמנ'ס עם סדרת הקווארה סמילון שרדונה, שיראז קברנה, מרלו קברנה, ומרלו. דלתון – פומה בלאן, רוזה, קברנה סוביניון, ומרלו ריזרב 2003. ברקן – עם הפינוטאז' והקברנה סוביניון.יקב נוח – עם סדרת התבל מרלו, סוביניון בלאן, שיראז קברנה, קברנה מרלו, קברנה סוביניון. יקבי כרמל – עם הסדרה האזורית: קברנה סוביניון גליל עליון, ועם היוניסברג ריזלינג גליל עליון. וודקה חוטיציה –וודקה אוקראינית ממים טהורים, ויין ממולדובה הנקרא דיאוניס קלאב שרדונה, מרלו, וקברנה.
יקב ברינג'ר מארה"ב קליפורניה – עם זינפנדל, קברנה סוביניון, ושרדונה. יקב רוזמונט מאוסטרליה – עם שיראז וקברנה, סמיון ושרדונה. בנימינה – עם סדרת היוגב – קברנה שיראז, קברנה זינפנדל, סוביניון בלאן ושרדונה.
החברה הסקוטית – עם רוזה מפורטוגל בשם מתיאוס. יקב וולף בלאס – עם שרדונה וקברנה סוביניון, שיראז מרלו וקברנה ושיראז מרלו. יקב סאלטראם – עם שיראז 2003, יקב מוני – עם מרלו,קברנה סוביניון, ומוסקט, ומסדרות הריזרב עם המרלו, הקברנה, השיראז, והשרדונה. נתיב יין – עם סנגרייה פרחונית ומרעננת תוצרת הארץ בשם אולה.יקב טוליפ – עם מרלו ג'אסט,קברנה ג'אסט, וסוביניון מוסטלי. ססלוב – עם אביב מריאג', ועם יין הקינוח יסמין.
יקב הר אודם – עם וולקני בלנד קברנה ומרלו,וולקני שרדונה, נימרוד קברנה, נימרוד מרלו, נימרוד בלנד קברנה ומרלו, הר אודם-קברנה, הר אודם-מרלו, ושיכר דובדבנים.
יקב רימון – עם יין יבש רימון, יין קינוח רימון, ויין פורט רימון. רקנאטי – עם השיראז והברברה.
דוכן אחד של יינות מצ'ילה היה נטול מטעים, והציע יינות של יקב פרונטרה – קברנה סוביניון ומרלו.

לנשנוש בין טעימת יין אחת לרעותה היו דוכני הטעמת גבינות שהוצעו לבאי האירוע; אבל מה: שני דוכנים היו במקום שאולי באופן טבעי זה המקום הנכון שלהם – במחלקת הגבינות, בין מדפי הגבינות שם הוטעמו גבינות לכל באי המחלקה או באי החנות, וללא כל מחויבות או עלות. אך הם נסתרו מקהל המבקרים באירוע טעימת היינות. הדוכן האחרון היה בין דוכני הטעמת היין, והציע גבינות חו"ל מגרמניה, צרפת ואיטליה.

לא בדיוק הבנתי למה התכוונו שם בטיב טעם, ומי קיבל או זכה לטעום במסגרת הפסטיבל לפי הטיזר שכתבו: "חגיגה עשירה של מנות גורמה מוקפדות במסעדת הגריל והבשרים, באיכות בלתי נשכחת של טעמים נפלאים".

אין ספק שכמו תמיד, דוד ביטון מנהל מחלקת היינות בטיב טעם בראשון לציון, עשה הכל כדי שערב ההטעמה יהיה מוקפד, מקצועי וראוי.
יכולת לזהות זאת בכוס היין האיכותית, בסדר המופתי, בעמידה בזמנים, וכן גם במבחר היקבים והיינות, אם כי הרשימה במציאות לא בהכרח דמתה למקור. אלא שיום ב' בשבוע בחנות טיב טעם בראשון לציון אינו נחשב ממילא ליום עמוס בלקוחות, והתקופה הקשה העוברת על עם ישראל במלחמה בגבול הצפוני אינה מוסיפה למצב הרוח הכללי והפרטי.

פריקים של יין, אותם תוכלו למצוא בכל אירועי היין באזור המרכז, היו כאן. מן הסתם הם ודומים להם יבואו גם עד יום ה' השבוע, ויתווסף אליהם חלק מהקהל של קוני סוף השבוע.
האם הקהל הזה יגדיל את כמות באי הפסטיבל? מסופקני.





כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר