ארוחות צהרים מזינות: היפנית מובילה, מקדונלדס ופיצה האט אחרונות

בבדיקה של ארוחות צהרים מהירות טיפוסיות הנאכלות בצרפת, ובעצם ברחבי העולם, דירג התזונאי מישל כהן עבור המגזין Management, שורה של ארוחות צהרים על סמך ערכן הקלורי והתזונתי, ונתן להן ציונים תוך בדיקת האיזון בין קלוריות, שומנים וסוכרים.

במקום הראשון, עם ציון של 16/20, דורגה ארוחה יפנית הכוללת 5 סושי, 6 מאקי, סלט כרוב, מרק מיסו, וממתקי נוגט סיניים (16.80יורו אצל Matsuri בפריז).
פסק דין: הארוחה המאוזנת ביותר מכולן.
הצעה לשיפור: החלפת הנוגט (180 קלוריות) בליצ'י בסירופ (70 קלוריות)

במקום השני, 13/20, דורגה ארוחת צהרים קלה של רשת הסופרמקטים מונופרי, הכוללת סלט פסטה ועלי תרד, פרמזן וצנוברים; כריך עוף-בייקון-ירקות; וסלט פירות
(6.95 יורו).
פסק דין: טוב, פרט לסלט.
הצעה לשיפור: לבחור סלט מאוזן יותר כמו סלט פסטה עם מוצרלה ועגבניות.

תפריט סיני שדורג שלישי (12/20), כלל 3 אגרולים עם עוף ורוטב, בקר עם בצל
(200 גרם), אורז לבן (200 גרם), ועוגת סויה (7 יורו ב- Auberge d’Asie).
פסק דין: צירוף טוב.
הצעה לשיפור: להעדיף מנה כמו סלט שרימפס או אגרול לא מטוגן.

ברשת Brioche דגם כהן תפריט פיימונטה שכלל סלט חסה, עגבניה, חזה עוף, תפוחי אדמה ומיונז; וכן עוגת שוקולד (6.45 יורו) – הציון: 11/20.
פסק דין: לא מספיק מזין.
הצעה לשיפור: החלפת עוגת השוקולד בעוגת פירות העונה, עוגת תפוחים, או טוב יותר: יוגורט או פרי.

תפריט סנדוויץ של רשת הלחמים הידועה PAUL, קיבל את הציון 8/20, וכלל כריך ז'מבון/שינקן (עם חסה, עגבנייה, חמאה, בתוך בגט עם פרג); ופלאן לקינוח (5.60 יורו).
פסק דין: כבד מדי.
הצעה לשיפור: אותו כריך עם ז'מבון מבושל, ולקינוח עוגת פירות עונה או תפוח.

תפריט McDo של מקדולנד'ס , 6/20, עולה 5.85 יורו, וכולל ביג מק, צ'יפס בינוני, ומילקשייק.
פסק דין: באמת שמן מדי.
הצעה לשיפור: להשאיר את המילק שייק, אך להחליף את הצ'יפס בסלט קטן – הורדה של 303 קלוריות.

ולבסוף, תפריט פיצה מבית Pizza Hutt שקיבל את הציון 3/20, וזכה לפסק הדין הקטלני "קטסטרופה תזונאית": פיצה Supreme במחבת (רוטב עגבניות, מוצרלה, פירורי בשר, פפרוני, בצלים טריים, שמפיוניונים טריים, פלפלונים ירוקים); ועוגיה
(16.40 יורו).
הצעה לשיפור: לשכוח מהעוגיה, להחליף את הפיצה Supreme בפיצה צמחונית.

ולנושא המשקאות המלווים את ארוחת הצהריים: פחית רגילה של קוקה קולה מכילה שווה ערך ל- 148 קלוריות, או 7 קוביות סוכר. כך גם משקאות קלים אחרים.
התזונאי כהן מציע להעדיף את גרסת הדיאט (פחות מקלוריה אחת לכוס) או מיץ תפוזים (50 קלוריות). בירה מכילה 140 קלוריות לפחית, אך יש בה סוכרים איטיים. לכוס יין אדום או לבן, קחו בחשבון 105 קלוריות ל- 150 מיליליטר.








היו הראשונים להגיב...

כתבו תגובה