ארוחת חושים לפורום אחריות תאגידית של בנק לאומי

מטרת הארוחה הייתה שהמשתתפים יתנסו בסוגי המוגבלויות השונות, וישמעו ממקור ראשון על צורכי הנגישות ודרכי ההתמודדות של אנשים עם מגבלות כדי להשתלב בחברה

עמותת נגישות ישראל קיימה ארוחת חושים ונגישות, בה לקחו חלק חברי פורום אחריות תאגידית של קבוצת "לאומי".יובל וגנר, יו"ר נגישות ישראל

מטרת הארוחה, אותה יזמה וארגנה שרון בן שחר – מנהלת אחריות תאגידית של קבוצת "לאומי", הייתה שהמשתתפים יתנסו בסוגי המוגבלויות השונות, וישמעו ממקור ראשון על צורכי הנגישות ודרכי ההתמודדות של אנשים עם מגבלות כדי להשתלב בחברה.
בנוסף התקיים רב שיח בנושא הנגישות, על מנת לחשוף בקרב המשתתפים מידע אודות עולם הנגישות.

במהלך הארוחה התקיימה הרצאתו של יהודה אבני, הממונה בין היתר על תחום הנגישות בבנק, שסקר את העשייה הפורייה של קבוצת לאומי בהנגשת סניפי הבנק ואתר האינטרנט ללקויי ראייה. כמו כן הוצגה תוכנית אופרטיבית לקידום נגישות השירות.

בארוחת החושים, שהונחתה ע"י יובל וגנר יו"ר עמותת נגישות ישראל, חוו המשתתפים מוגבלויות שונות תוך כדי אכילת המנות שהוגשו להם.

מנה ראשונה הוגשה כשעיני הסועדים מכוסות, כך הם חוו את עולם העיוורים. איציק בן דוד מהמרכז לכלבי נחיה (עיוור), סיפר על תחושותיהם של אנשים עם לקות ראיה בביקורם בבנק, מהם צורכי הנגישות הנדרשים למוגבלות זו, וסיפר על דרכו שלו להשתלב בחברה.

במנה העיקרית חוו המשתתפים מוגבלות פיזית. הם נדרשו לאכול את המנה כשלידיהם כפפות בישול, שלתוכן הוכנס אלמנט המנטרל את פעולת האצבעות ומקשה באופן משמעותי על חיתוך ואכילת המנה.

במנה האחרונה חוו המשתתפים מוגבלות שמיעה. את הקינוח אכלו המשתתפים כשעל אוזניהם אוזניות וברקע מושמעת מוסיקה בווליום גבוה, כך שנוצר קושי רב ביצירת אינטראקציה עם צוות המלצרים והסובבים.
שלומי אבני מעמותת "בקול" (כבד שמיעה), סיפר על הקשיים בהם הוא נתקל ביום יום, העביר רשמים מביקוריו בבנק והצרכים להם הוא נזקק, ונתן דגש לחשיבות הצורך בנגישות השירות. שלומי הדגיש אף חשיבות הטונציה בדיבור, והחידושים בתחום מכשירי השמיעה.

המשתתפים קיימו דיון פתוח בנושא, ודיברו על הקשיים בהם הם נתקלים ביום יום, השוני החיובי שמסתמן בקשר עם עולם הנגישות בכלל, והשיפורים הרבים שעושה קבוצת לאומי להנגשת שירותיה לכל סוגי המוגבלויות בפרט.

פורסם בנגישון – ידיעות עמותת נגישות ישראל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר