ארוחת קצרין 2004 בפיש – יין נפלא ומטעמי שף

המסעדה שהייתה מלאה מפה לפה, הציעה לאורחיה ערב בלתי נשכח של מטעמי שף לצד שורת יינות, כשהיין בא בהטעמה ובהתאמה לאוכל בהרמוניה מתוזמנת היטב

מסעדת פיש גריל דגים ופירות ים בבעלותו של דייויס דוד, ערכה ארוחת ערב חגיגית ומיוחדת לרגל השקת יין הדגל של יקבי רמת הגולן, קצרין 2004.

המסעדה, שהשף המנצח בה הוא עומרי ורד, ממוקמת על חוף הים בראשון לציון, ובשלישי בערב, בעת שהתקיימה ארוחת הערב, החניה בחזית המסעדה הייתה עמוסה במכוניות אורחי המסעדה, בעוד ששטחי החניה העצומים בכל פינה אחרת במגרש היו מיותמים לחלוטין.

אין זו הפעם הראשונה שזוגתי ואני סועדים בפיש, ובהחלט לדעתנו יש לשף עומרי ורד הצנוע יכולות של שף של מסעדה טובה מאוד, שיודע להעניק לסועד הרגשה יותר ממיוחדת, ולתת לו על הצלחת מצג של אוכל וטעמים וצבעוניות של חומרי גלם משובחים, עם מנות שאפשר להגדיר אותן SHOW; דבר שהחזיר אותנו למסעדהגם הפעם, ובגלל הדברים הקטנים האלה, שלמעשה הם הכול, רעייתי ואני אוהבים לחזור לכאן.

מי שניצלו היטב את האירוע וגם את מחיר ההנחה המיוחד, ושוב על בסיס היכרות קודמת עם המסעדה ומטעמיה, היו חברי "בציר טוב" – מועדון הלקוחות של יקבי רמת הגולן. קבוצה גדולה זו, שחבריה מכירים מקרוב איש את רעהו, בנויה מגרעין קבוע של חובבי יין יחידים וזוגות מכל רחבי הארץ, שאת החלק הארי שלהם תמצא כמעט בכל אירוע יין כזה או אחר. חברי המועדון יודעים ליהנות מהחיים הטובים, ולטעום יינות טובים.

וכך, המסעדה שהייתה מלאה מפה לפה, הציעה לאורחיה ערב בלתי נשכח של מטעמי שף לצד שורת יינות, כשהיין בא בהטעמה ובהתאמה לאוכל בהרמוניה מתוזמנת היטב.

אפשר לומר על שירות במסעדה שהוא קשוב, מקצועי, ענייני. אבל בערב הארוחה שלנו, המלצרים של מסעדת פיש ראויים לכל מחמאה שניתן לתת, כשהכותרת שלה היא מהירות, ובעצם מיידיות, וכל העת מסייעים להם הבעלים דיוויס דוד, ואיתו דבי שוהם, מנהלת ההדרכה, וראובן רובין, מדריך סומלייה ראשי של יקבי רמת הגולן. אלה דאגו שאף כוס לא תישאר ואפילו לרגע מיותמת או מתרוקנת בחוסר תשומת לב.
אגב, כיאות למסעדת דגים ופירות ים עם תפריט יינות עשיר ובעל מסעדה הבקיא ואוהב יין, גם כוסות היין שבהם הוטעמו היינות באירוע המכובד תאמו באיכותן ובגודלן לסוג היין ולרמתו.

כמתאבן לפני הארוחה פתחנו בכריכונים מגרי חך בצורת משולשים, שהיו עשויים מלחם רך ומלאים בכל טוב, והוגשו לצד יין גמלא ברוט המבעבע של יקבי רמת הגולן. זהו יין העשוי מאחוזים שווים של פינו נואר ושרדונה. יין חד ויבש שאינו מתחנף, אם כי הארומות שבאף לצד הבעבוע העדין מביאים עמם יין מרענן של תחילת הקיץ, פרי לבן, תפוח ירוק, ליים, תפוז ולימוניות מודגשת, אבל בחבילה נקייה ופריכה. לא פחות מיופי של סיפתח.

אל השולחן הובא מגש עץ ועליו לחם שזה עתה יצא מהתנור, לצד צלוחית של חמאה מעוטרת ומסוגננת. אי אפשר שלא לבצוע פרוסה טובה וטרייה ממנו, להרגיש את החום העולה ממנה, ולהריח את תוכה הטעים והפריך.

למנה הראשונה הוגשה מנה מצודדת מראה, שמצעה היו עלי רשארד ובייבי מיזונה – ערימה מוקפדת ומעוצבת במתכוון עד כמה שניתן של עלים צבעוניים זעירים שנקראים מיקרו-בייבי. הם פריכים ורעננים, נעימים לעין, טעמם עדין, לבטח מלאים בוויטמינים, כשמתחתם התחבאו קרוטונים פריכים בטעם בזיליקום ומעליהם נתחי דג פלמידה עשויים בעישון עדין.
לצדם נמזג היין הבא: שרדונה ירדן כרם אורגני "אודם" 2006. אהבתי את היין שהשתלב היטב במנה. היין הביא עמו ריח שרדונה טיפוסי המלווה באגס, אננס ותפוח, עם נימה מאוזנת של עץ חבית יין קטיפתי עם סיומת ארוכה. 
השרדונה, וגם היין שבא אחריו, הוגשו קרים במקצת, אבל ככל שהתקדמת בשיחה עם בת הזוג וסקרת את הסובבים אותך, נהנה בגדול מהאוכל ומהחברותא, וככל שהיין שהה בכוס, הוא הלך והשתבח, והניחוחות שעלו ממנו הפכו למודגשים יותר.

מנת הביניים הייתה עשויה מנתחי דג לוקוס עטוף בעלי מנגולד פריכים בביסק צ'יפוטלה, שהוא פלפל מקסיקני חריף, על חציל שרוף ויוגורט של מחלבת "יעקובס", לצד שרדונה קצרין 2005.
היין היה שרדונה במיטבו, הן בצבעו העמוק יותר וכהה יותר מקודמו, והן בפירותיות ובחמאתיות האופיינית. אפילו הצמיגות עם מרקם שמנוני משהו של היין, הייתה שונה ועמוקה יותר, ולטובה. באף חמאה ווניל ומלון ופרי הדר. זהו בהחלט שרדונה עשיר וכבד עם חמיצות מאזנת, ששוב הלך יופי עם המנה.

כמנה עיקרית הוגש פילה בקר שרולה ופריקי מילפיי צלע טלה וספטצ'לי, בליווי יין הדגל וחתן האירוע ירדן קצרין 2004.
אך, איזה יין! ירדן קצרין מבציר 2004 הפגין ניחוחות של פרי שחור בשל עם רבדים של אדמה וטבק, בשילוב רמזים של קליפת תפוז ועשבי תיבול טריים. זהו יין עמוק, מורכב, עשיר בטעמים ובעל גוף מלא. יין המתאים לאירועים חגיגיים בדיוק כפי שזימנה לנו ארוחת הערב העשירה במסעדת פיש.

למנה אחרונה הובאה צלחת מלאה במבחר קינוחים, בליווי, איך אפשר שלא, יין הקינוח האולטימטיבי: ירדן הייטסוויין 2004.
היין היה בעל גוון ירקרק צהבהב עשיר מאוד וארומטי להפליא. באף ובפה שבא אחריו פרי בשל מאוד, צימוקים וענבים, פרחים ופרי טרופי, תבלין ודבש, משמש וליצ'י. נגיעה מרירה. הסיומת בינונית עד ארוכה, עשירה ומאוד מחמיאה.

במסעדת פיש מבטיחים לא להפסיק להפתיע, וכבר מתוכנן האירוע הבא. אתם חייבים לעצמכם כבר עתה להיערך לקראתו, והוא יהיה ערב טעימות של יינות יקבי רמת הגולן בבקבוקי מגנום; כמובן לצד ההפתעות הבאות שכבר רוקחים עבורכם השף עומרי ורד ועוזריו.

פיש
טיילת חוף הים, ראשון לציון
טל. 03-9414151

צילומים: דני רובין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר