ארז קומרובסקי פותח בית ספר לבישול גלילי

בביתו שבמצפה מתת, המוקף בוסתן אורגני יפהפה, ילמד ארז את כל סודות הבישול, תוך שימוש בעשבי בר מהגליל, ירקות אורגניים, שמני זית ויינות מתנובת הגליל והמון אהבה לאדמה

ארז קומרובסקי, השף והאופה שיצר טרנדים קולינאריים חדשים במטבח הישראלי, מביא שוב בשורה חדשה ופותח בימים אלו בית ספר לבישול גלילי בביתו היפהפה, הממוקם בטבורה של שמורת אלונים, במצפה מתת שבגליל העליון.

חלונות ענק משקיפים על הבוסתן האורגני, הבנוי טראסות מסורתיות מאבן מקומית, אשר חרש, סיקל ונטע במו ידיו. ממנו הוא שולף ירקות ופירות טריים ובוהקים וביד אמן מתבל אותם, קוצץ, מאדה, מערבב ומלהטט טעמים נפלאים. מהטאבון לאפיית לחמים, שנבנה מבוץ וקש בשיטה עתיקה הוא שולף בזריזות לחמים ריחניים ובתנור הבורמזי הוא צולה דגים ובשרים. על רקע הניחוחות האלוהיים הוא מעניק מהידע האינסופי שלו לתלמידי בית הספר.

כל הטיפים, כל הסודות, כל רזי הבישול של קומרובסקי ייגלו לעיני שומעיו – איך טלה צריך להתבשל, איך בוחרים את הירקות הכי הכי, באיזה סוג שמן זית מתבלים, איך בוחרים דגים טריים ועוד הרבה סודות מקצועיים, שהמשותף לכולם הוא בישול אקולוגי, המשתמש רק בירקות ובפירות אורגניים, עם שימוש בעשבי בר שגדלים בחורשות האלונים ובאפרים שמסביב ועם דגש על בריאות ועל טריות.

המפגשים אינם במתכונת הקלאסית והלעוסה של סדנאות בישול. ארז מאלתר על הירקות שבבוסתן, מכין עם האורחים טאג'ינים מבשר גדי מקומי ומתרנגולות עסיסיות, הכל בתוך ביתו, הכי אישי שאפשר. במתכונים ישולבו הרבה שמן זית מהמטעים שמסביב והמון יין מהגפנים, תפוחים ממטעי הסביבה, כל חומרי הגלם הנפלאים של הגליל. אוכל בהשראת הבישול הדרוזי והנוצרי, ומכיוון שמתת ממוקמת פחות מקילומטר מגבול לבנון, ישולבו בקורסים תבשילים לבנוניים מפוארים ופשוטים.

בין הנושאים שיילמדו בבית הספר לבישול גלילי: אפיית לחמי שאור, ירקות אורגניים, עשבי בר, שמני זית, מפגשי בשרים ודגים, מפגש שוק בשוק האותנטי שבכפר יאסיף וקורס משותף עם שרי אנסקי – מירושלים לגליל.

את המפגשים ילוו יינות מיקבי רמת הגולן, טעימות רוחביות של זנים שונים ישר מהחבית, יינות לא מסוננים, יינות שעדיין לא הגיעו לשוק. טעימה מחתרתית.

הסדנאות יתקיימו בימי א', ב', ה' בשעות 15:00 / 11:00-14:30או 20:00 /16:00-19:30 בימי ו' בין השעות 14:00 /10:00-13:30

לפרטים נוספים: ארז קומרובסקי, בית ספר לבישול גלילי, 03-9772929


מבין הקורסים המוצעים

מפגש אפיית לחמי שאור
את הלחמים אופים בטאבון לאפיית לחמים שנבנה מבוץ וקש בשיטה עתיקה, גריל, תנור בורמזי וכל מה שצריך בשביל לבשל טעים… הקורס ילמד את תורת אפיית לחמים מהכנת קמח שאור מתפוחים, דרך שיטות אפייה וטיפים לתפיחה, שיטות להכנת לחמים מלאים עם דגנים, אגוזים, ירקות מהבוסתן ועוד.
משך המפגש 3.5-4 שעות לערך. מחיר למשתתף – 350 ₪

מפגש ירקות אורגניים
מפגש עם ירקות ופירות אורגניים מהבוסתן הפרטי של ארז, נלמד היכן גדלים ענבי היין הטובים בישראל, התפוחים הכי הכי, הדובדבנים האורגניות ועוד אינספור גידולים חקלאיים הכרה עם איכויות חומרי הגלם שזמינים לנו בארצנו וכל כך נדירים להשגה בעיר. נצא לבוסתן, נקטוף לנו ירקות בטראסות נלמד לאלתר על ירקות, נעשה סלטים מפתיעים ונקבל המון ידע על Raw Food (בישול נא) ולמה כדאי לבשל בריא.
משך המפגש 3 שעות. מחיר למשתתף – 350 ₪.

מפגש עשבי בר
בקורס דגש על אופן שימוש בעשבי בר והרכבת ערובות תבלינים ייחודית לכל תבשיל . בקורס נלך לקטוף עשבי בר ופטריות בעונתן, נלמד מה באמת עושים עם החוביזה, העולש ושומר הבר שגדלים בגינות שלנו בלי שנדע מה מכינים מהם. משך המפגש 3-3.5 שעות. מחיר למשתתף – 350 ₪.

מפגש שמני זית
הקורס יעניק ידע על סוגי שמני הזית השונים והבדלים בבישול והקורס יתמקד בבישול אוכל בהשראת הבישול הדרוזי והנוצרי. מכיוון שמתת ממוקמת פחות מקילומטר מגבול לבנון, נלמד להכין תבשילים לבנוניים מפוארים ופשוטים. נטעם שמני זית שונים מהאזור, נלך לבית הבד בחורפיש, נבשל שמן זית חדש, נלמד איך כובשים זיתים ואיך מבשלים איתם דברים טעימים. משך המפגש 3-3.5 שעות. מחיר למשתתף – 350 ₪.

מפגש שוק – בימי חמישי בלבד
השוק מלמד אותנו על איך פירות וירקות צריכים להראות, נפגש בשוק האותנטי של כפר יאסיף שבגליל המערבי, נקנה לנו ירקות אמיתיים ונלמד איך בוחרים בדוכנים ואח"כ נסע למתת ונבשל לנו מהם ארוחה רצינית.
משך המפגש 4-4.5 שעות. מחיר למשתתף – 400 ₪

מפגש בשרים
קורס המקנה ידע לכל הקרינבוריים הרציניים. נלמד איך מכינים טלה ואיזה חלק בוחרים לאיזה תבשיל, נלמד סודות בישול וטיפול בבשר, נכין כתף טלה, קבב, טאג'ין טלאים.
משך המפגש – 4-4.5 שעות. מחיר למשתתף – 400 ₪

מפגש דגים
נפגש בעכו, נקנה דגים בשוק, נלמד איך בוחרים את הטריים ביותר שיצאו מהים באותו יום ונעשה מהם מנות בבית שבמתת שיעשו לכם חיוכים.
משך המפגש – 4-4.5 שעות. מחיר למשתתף – 400 ₪

שרי אנסקי – מירושלים לגליל. סיפורים ומתכונים.
משך המפגש – 4-4.5 שעות. מחיר למשתתף – 500 ₪

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר