ארנולד'ס הכשרה בנתיב השיירה – יש מעט כמוה

זוהי מסעדה שבאה מאהבה, וזה מורגש כמובן באוכל המוגש, בשיחה עם אורי ארנון הבעלים שהוא גם השף, בבקיאות של המלצרים, באוירה הנינוחה של הצוות, ובעיצוב המסעדה

מסעדת Arnold's ממוקמת על כביש 70, מעט דרומית לצומת כברי. את המסעדה תאתרו מיד בכניסה למושב נתיב השיירה, בצד ימין.

נקדים את המאוחר ונאמר שכמוה יש מעט בצפון, ואולי מעט מדי. זוהי מסעדה שבאה מאהבה, וזה מורגש כמובן באוכל המוגש, בשיחה עם אורי ארנון הבעלים שהוא גם השף, בבקיאות של המלצרים, באוירה הנינוחה של הצוות, ובעיצוב המסעדה.

מושב "נתיב השיירה" נקרא על שם שיירת יחיעם, שיצאה לעזרת קיבוץ יחיעם הנצור בחודש מרץ 1948. אתר זיכרון לשיירה נמצא באתר הקרב, סמוך מאוד למושב.
כאמור המסעדה ממוקמת בכניסה למושב, החנייה בשפע. בחוץ דשא עם משחקי ילדים. המסעדה בנויה כולה מעץ, עם עמוד מרכזי – בדומה לאוהל. מסביב שפע חלונות גדולים שלא מנתקים את הסועד מהסביבה הכפרית הפסטורלית. על מרפסת קטנה ניצבים מעט שולחנות, ועוד מספר לא רב של שולחנות בפנים. כדי לתת תחושת אינטימיות, יש מספר מחיצות עץ הניתנות להזזה, לפי צורך.

אנחנו ביקרנו במסעדה בשלישי בערב, והיא הייתה שוקקת תנועה. די מדהים לאזור וליום בשבוע. כשנכנסנו אמרנו שלום לסמנכ"ל חברת היי-טק גדולה, שנוכחותו שם גם היא מעידה על המקום.

החלטנו להזמין את ארוחת הטעימות. בעבר, במסעדה אחרת, הזמנו את ארוחת הטעימות שלה, אך כאן מספר המנות היה כזה, שנאלצנו מעת לעת לבקש מהמלצרית שירז להרגיע את השף.

במסעדה יש ארבעה מעמדים עם עשרות בקבוקי יין של ייקבי ברקן, גליל, הפנר ותשבי. היין בו בחרנו היה שירז קברנה של יתיר, מצוין. כנראה שאפילו כאן אין מקריות.הנשיא פרס בארנולד'ס

כמנות ראשונות הגיעו לשולחננו סלט קינואה, משאוושה – כמוה לא טעמתי, סלט ירקות, סלט חצילים מצוין, עגבניות שרי מתובלות מלוות בג'בטה עשוייה על גבי חלוקי נחל לוהטים, תאווה לחך. בהמשך: טורטיה עם פרגיות ואסאדו, מתובלים בצורה מושלמת, קבבוני טלה על מצע של טחינה ירוקה – תענוג. עד כאן הראשונות.

במעבר בין המנות הראשונות לעיקריות קיבלנו ורבה אבטיח, מפתיע ומצוין.
זה גם הזמן לשמוע את סיפורו של השף והבעלים אורי ארנון, שעבר מהמרכז לפני שלוש שנים, הקים את המסעדה במבנה קיים וגר ביישוב שכן, עובדה המקלה על אדם שנמצא שעות רבות בעבודה אבל רוצה איכות חיים וזמן איכות.
עברו כאדם דתי גרם לאורי מסעדה כשרה, וזו אחת מדרכיו לשמור על המורשת. אכן, חלק מהסועדים היו דתיים – ואף דתיים מאוד.

את המנות העיקריות פתחה קדרת ירקות שורש עם בשר לחי. מנה איכותית וחולשה שלנו לקדרות כאלה, יצרו הנאה מושלמת. את הקדרה ליוו אורז עם צימוקים וסלט עלים עם גרגירי סויה. המנה השנייה הייתה אנטריקוט ביין ופלפל על פלטה ברזל רותחת. פשוט צריך לטעום כדי להבין. לסיום קיבלנו ספייר ריבס – סיום מעולה לטריו בשרים. המומחיות בבשרים בולטת, ואוהבי בשרים ייהנו כאן הנאה מרובה.

מנות אחרונות היו שתיים, רק כי אנחנו עצרנו את שטף המנות. קוקיגלידה – סנדוויץ' של שתי עוגיות על גלידה. כל חילוני יודע שהחוק אומר שגלידה פרווה חייבת להיות לא טעימה, במקרה הטוב, כאן חיכתה לנו הפתעה. את הגלידה כמובן מכינים במקום, ואין אפשרות להבחין שהיא פרווה. פשוט מעדן. קינוח שני ואחרון: פאי תפוחים חם עם גלידה, על מצע בצק. שלושת המרכיבים מעולים, והיוו סיום מדהים לארוחה איכותית, טעימה מהנה ורגועה.

ארנולד'ס מומלצת מאוד לאוהבי אוכל איכותי, שווה גם לאלה הגרים מעט רחוק, וכדאי לחשוב לשלב את הארוחה בטיול לצפון.

ארנולד'ס
מושב נתיב השיירה בגליל המערבי
טל. 04-9522211

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר