ארץ היין מגיעה מרמת הגולן לתל אביב

ביקבי רמת הגולן חושבים על תושבי המרכז והפריפריה, ודואגים להביא את הגולן לכאן על כף היד, היישר מתוך כוס היין, כך שלא צריך לנסוע לגולן כדי לחוות ומקרוב את ארץ היין

לפעמים, ולאחרונה זה קורה הרבה יותר מפעם אחת, כשאני שב מאירוע של יקבי רמת הגולן, אני יושב מול מקלדת המחשב – יושב וחושב כיצד מעלים על הכתב חוויה שבכל פעם מחדש מתעלה על קודמתה. לפעמים מקבלת חיזוק של רוחות מנשבות בינות לכרמים; לפעמים האוכל מתרומם לפסגות של טעם וקולינריה לצד יינות נדירים בכמותם ונהדרים בטעמם.

 

לעתים אלו רוחות בריזה של שקיעת בין ערביים ים כחול, סירות דייגים, אוכל טוב, ים של יין והרבה ממש המון אנשים יפים שכולם יחד תופרים את החליפה ליקב הכי בולט, הכי עשיר, שאירועיו הפכו את המושג בומבסטיות למשהו בנאלי, כאילו כזה שאתה רק יכול לחלום שאולי תוכל להרים משהו דומה לזה.

 
מסתבר שביקב הצפוני חושבים עלינו, תושבי המרכז והפריפריה, ודואגים להביא את הגולן לכאן על כף היד, היישר מתוך כוס היין, כך שלא צריך לנסוע לגולן כדי לחוות ומקרוב את ארץ היין.

 

וכך, במסגרת חגיגות ציון 25 שנה להקמת היקב, החליטו אנשי יקבי רמת הגולן להביא את ארץ היין מרמת הגולן לתל אביב, ולהקים בר יין ייחודי – "בר מארץ היין", אשר הצבתו על רציף מזח הנמל מול ים ודגלים לבנים המתנופפים ברוח לא יכולה להיות יותר מושלמת מזה.

מטרתו של הבר להעניק לציבור חובבי היין חוויה מרתקת, חושנית ותחושתית כאחד, יוקרתית ומענגת בטעמה, תוך דגש על קידום תרבות היין האיכותי בישראל.

 

אומר שלומי אילון, סמנכ"ל השיווק של יקבי רמת הגולן: "הרעיון שעמד מאחורי ההפקה, היה להעניק הזדמנות חד-פעמית לחוות את יקבי רמת הגולן במרחק נגיעה. אנו צופים שבמהלך 9 הימים יבקרו בבר היין מארץ היין בין 15-20 אלף איש שיגיעו מכל רחבי הארץ, ונפתח כאן כ- 3,500 בקבוקי יין העשויים מכ- 7 טון ענבים".


בברים, המעוצבים עם אבני בזלת מקוריות מהרמה לצד כדי חרס ענקיים, יוכלו המבקרים לטעום מגוון מרתק של יינות, לשמוע וללמוד את הסיפורים שלהם, ולהתרשם מעושר היצירה של היקב ששינה את מפת היין בישראל.

 

הרעיון המרכזי שעומד מאחורי הפרויקט הוא לתת לקהל לחוות את יקבי רמת הגולן דרך המאפיינים והאיכויות המלווים את היקב מיום הקמתו, דרך המראות, הריחות, הטעמים, הכרמים והחתירה הבלתי מתפשרת למצוינות, כל אלה יחד חוברים לחוויה הוליסטית אחת, המתורגמת לסיור ברמת הגולן – היא ארץ היין.

 

מגוון מרתק מיינות היקב ייפתח ויימזג לכוסות, כולל יינות נדירים ויוצאי דופן שמעולם לא היו נגישים למזיגה ומכירה בכוסות, ונפתחים במיוחד לכבוד האירוע.

בנוסף יתקיימו במתחם סדנאות יין אינטימיות, אשר יפתחו צוהר לעולם עשיר ומרתק, ביניהן טעימות יין השוואתיות לאורך ציר הזמן – בהן יוטעמו יינות מאותו זן, לאורך שנות הבציר שלו, וטעימות יין רוחביות – בהן יטעמו יינות מובילים ביקב. כמו כן, תתקיים סדנא על ההיסטוריה היינית של היקב וסדנת טעימות עוורות, אשר מטרתן להעמיק ולהרחיב את ההיכרות של המבקרים עם עולם היין בכלל, ועם עולם היין של יקבי רמת הגולן בפרט.

שש עמדות בר לטעימה הוקמו במתחם :
"צעיר ומיידי" – יינות צעירים נגישים ויום יומיים, ביניהם גמלא ברוט, גמלא ריזלינג לבן, ירדן הר חרמון אדום, וגולן קברנה סוביניון.
"מגוון עולמי בראי מקומי" – זנים מרחבי העולם ברמת הגולן : ירדן סוביניון בלאן, ירדן ויונייה, ירדן פינו נואר, גמלא סנג'ובזה.
"זן אחד פנים רבות" – ביטויים שונים מזן השרדונה, ביניהם ירדן שרדונה, ירדן שרדונה כרם אורני, אודם וירדן קצרין שרדונה.
"משמעותו של הטרואר" – יין מכרם יחיד סינגל ויניארד מול יין אזורי : ירדן מרלו, ירדן מרלו כרם אורטל, ירדן סירה, וירדן סירה כרם אורטל.
"היהלום שבכתר" – ירדן קברנה סוביניון מבצירים שונים: ירדן קברנה סוביניון 2005, ירדן קברנה סוביניון מתיישן, וירדן קברנה סוביניון מגנום מתיישן.
"כשחדשנות פוגשת מסורת" – שלל יינות קינוח מודרניים מפסגת המתוקים של היקב: ירדן מוסקט, ירדן הייטס-וויין, ירדן סמיון אצילי,
היינות וחלק מהסדנאות המקצועיות יהיו בתשלום.

 

הרעיון שעמד מאחורי ההפקה הגרנדיוזית ונועד להעניק הזדמנות חד פעמית לחוות את יקבי רמת הגולן במרחק נגיעה.

את החוויה הזאת לא ניתן היה להגביל למתחם סגור וממוזג, לכן פיתח צוות השיווק של יקבי רמת הגולן ביחד עם חברת ההפקה EXP – אייל נאור המתמחה בשיווק חוויתי, את הקמת הבר הקונספטואלי באופן כזה שיקנה למבקרים חוויה קרובה עד כמה שאפשר לחוויה האמיתית של ארץ היין.

 

מחלבת יעקבס מכפר הרא"ה העמידה דוכן לממכר גבינות צאן האיכותיות שלה כהשלמה ליינות. בין מבחר הגבינות שיימכרו במקום: גאודה, רוקפור, קממבר, מונצ'נו, סנט מור, קצ'וטה, פיקורינו ועוד.

 

בר היין הקונספטואלי של יקבי רמת הגולן יפעל בתאריכים 12-13.9.08 ו- 16-20.9.08
שעות הפתיחה:
יום ו' – 12:00-17:00
מוצ"ש – 20:00-23:00
ימים ג'-ה' – 18:00 – 23:00

 

 

צילום: דני רובין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר