אשת השיווק של 2011: איילת צרפתי רוזן, מנכ"ל חטיבת החטיפים באסם

איגוד השיווק הישראלי בחר באיילת צרפתי רוזן כאשת השיווק של השנה. זאת בזכות החדרת "שטוחים" וביסוס מעמדה של אסם בקטגוריית הבייגלה. על פי נתוני Storenext מנובמבר האחרון, אסם מחזיקה ב-46% משוק הבייגלה, לעומת 17% לפני השקת שטוחים

איגוד השיווק הישראלי בחר באיילת צרפתי רוזן כאשת השיווק של השאיילת צרפתי רוזן, אסםנה. זאת בזכות החדרת "שטוחים" וביסוס מעמדה של אסם בקטגוריית הבייגלה.
על פי נתוני Storenext מנובמבר האחרון, אסם מחזיקה ב-46% משוק הבייגלה, לעומת 17% לפני השקת שטוחים

בפברואר 2011 השיקה אסם את מותג הבייגלה החדש: "שטוחים". בייגלה אסם תפס אז 17% מהשוק, הייתה לו נוכחות מוגבלת על המדף עם שלושה מוצרים בלבד, וללא השקעה בפרסום. המתחרה המוביל היה ביגל בייגל, עם למעלה מ-60% מהשוק. איילת צרפתי רוזן, מנכ"ל חטיבת החטיפים באסם, זיהתה עם כניסתה לתפקיד שלוש שנים קודם לכן, את פוטנציאל הצמיחה הטמון בתחום הבייגלה.

לצורך בחינת הפוטנציאל העסקי בקטגוריה, בנתה רוזן תוכנית פעולה בחטיבת החטיפים, שהתבססה על מחקרים וסקרי שוק שהוכיחו כי קיימת דרישה לבייגלה של אסם, וכי השוק צמא לחדשנות בתחום.
היעדים שהוצבו: להפוך את בייגלה אסם למספר 2 חזק, ולהכפיל את נתח השוק ל-30% בשנה.

בפועל, בעקבות הצלחת השטוחים (משרד הפרסום: גלר נסיס פובליסיס) והמחסור שנוצר בשוק, אסם הפכה למס' 1 בקטגוריה לאחר יותר מעשור – מוצרי בייגלה אסם ובראשם "בייגלה שטוחים", הגיעו חודש לאחר ההשקה למקום ראשון עם נתח שוק של 50%, ועברו את בייגל בייגל שהוביל את השוק כולו ונשאר עם נתח שוק של 36% בלבד.

ועדת השיווק של איגוד השיווק הישראלי, נימקה את הבחירה: "אסם הצליחה להשיק מוצר חדש, שאומץ בהתלהבות ע"י קהל הצרכנים והצליח מעבר לציפיות ללא קניבליזציה של המוצרים הקיימים של החברה. מדובר בחדשנות, בשינוי מהותי בנתחי השוק, ובעיקר בכך ששחקן קטן יחסית בקטגוריה הפך להיות שחקן דומיננטי ומוביל שעקף את כל האחרים".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר