אתגר עשרת השבטים האבודים: משלחות גילוי אל שבטים נידחים בקצה העולם

אתגר עשרת השבטים האבודים הוא מיזם רב לאומי המאפשר לציבור הרחב בפעם הראשונה, לקחת חלק בחיפוש הסקרני אחר חלקים אבודים של עם ישראל בקרב שבטים נידחים ברחבי העולם המאמינים שהם-הם צאצאי עשרת השבטים האבודים

אתגר עשרת השבטים האבודים הוא מיזם רב לאומי המאפשר לציבור הרחב בפעם הראשונה, לקחת חלק בחיפוש הסקרני אחר חלקים אבודים של עם ישראל בקרב שבטים נידחים ברחבי העולם המאמינים שהם-הם צאצאי עשרת השבטים האבודים.
שבטים אלה, החיים עדיין רובם במקומות נידחים ואקזוטיים, מקיימים, למרבה הפלא, עד היום מנהגים המבוססים על מסורות עתיקות הנותנות לחלק מחוקרי המקורות, ההיסטוריונים והאנתרופולוגים יסוד להאמין שמוצאם בעשרת השבטים האבודים.

למשתתפי משלחות אתגר עשרת השבטים האבודים אשר ייבחרו למסע, מזומנת חוויה גיאוגרפית מרגשת ומרתקת המקפלת בתוכה עניין אינטלקטואלי, חווייתי, אנתרופולוגי, אנושי ודתי.

מי הם עשרת השבטים האבודים
השבטים: דן, גד, מנשה, אפרים, זבולון, אשר, יששכר, ראובן, שמעון ונפתלי היוו את ממלכת ישראל אשר נכבשה בשנת 720 לפני הספירה על ידי סנחריב, מלך אשור. רוב תושבי ממלכת ישראל הוגלו ועקבותיהם נעלמו ולא נודעו עד עצם היום הזה.
חלק מצאצאי שבט דן נמצאו באתיופיה, הובאו לארץ בשנת 1973 והוכרו על ידי הרב הראשי לישראל דאז כבני שבט דן. סיפור זה חוזר על עצמו היום עם בני השבט היושב בצפון מזרח הודו (לשם אנו נוסעים), בהם הכיר הרב הראשי לישראל המכהן, שלמה עמאר, כצאצאי שבט מנשה.
גם ממלכת יהודה גלתה, כעבור 130 שנה על ידי נבוכדנאצר מלך בבל, לאחר חורבן בית ראשון. ואולם, חלק חשוב מהשבטים יהודה, בנימין ולוי חזרו לארץ ובהנהגת עזרא ונחמיה הם בנו את תקומת בית שני.

המיסתורין
יזמי הפרויקט, דודו לנדאו, נשיא חברת "ארץ אהבתי", ושי יוגב, נשיא חברת שי בר אילן , מציינים כי היעלמותם של עשרת השבטים ריתקה וגירתה את דמיונם של הרפתקנים, מגלי ארצות, סופרים, חוקרים, עולי רגל, אנשי דת, מנהיגים ומאמינים בני דתות ועמים שונים לאורך 2,700 השנים האחרונות.
לדבריהם, כמעט כל פרט הקשור במסתורין הזה נתון במחלוקת ובויכוח מכל ההיבטים: ההיסטורי, האנתרופולוגי, הארכיאולוגי, וכמובן בתחום האמונה, המאבקים הפוליטיים, האתניים והדתיים.

מסע החיפוש אחר השבטים האבודים נמשך עד עצם היום הזה, וכאמור, לראשונה נפתח בפני ציבור המטיילים הסקרנים מכל העולם.

אל בני שבט מנשה ואפרים בתת היבשת ההודית
אתגר עשרת השבטים האבודים, יוצא לדרך עם המשלחות הראשונות בשני תאריכי יציאה בנובמבר למשך 16 יום נטו בהודו (ללא ימי הטיסה).
25 בנובמבר – 10 בנובמבר
2 בדצמבר – 17 בנובמבר
יעד ראשון:
צפון מזרח הודו, באזור הררי עוצר נשימה, על גבול בורמה (מיאנמר) ובנגלדש, אל מדינות מיזורם (Mizoram) , מניפור (Manipur) ונאגהלנד (Nagaland), למפגש עם בני שבט הצ'ינלונג (Chinlung) המאמין שהוא מצאצאי השבטים מנשה ואפרים (בני יוסף) ולאיזור המישורים הצפוני של מדינת אוטר פראדש Uttar Pradesh)) למפגש עם האפריטים פאטנים ((Afreedi Pathans, שהחוקרים טוענים שהינם צאצאי שבט אפרים מקרב עשרת השבטים.
במהלך המסע ייפגשו המשתתפים עם חוקרים מקומיים שונים אשר יעלו נקודות הסתכלות מחקריות שונות לגבי זהותם ההיסטורית והשתייכותם התרבותית של הקבוצות הללו.

מיון המשתתפים
מוש סביר, המנהל הגיאוגרפי המקצועי של המיזם, אומר כי אתגר עשרת השבטים האבודים הינו משלחת ייחודית היוצאת למסע בעל אופי חווייתי ומעמיק בתנאים לא פשוטים. "דבר זה", הוא מבקש להדגיש, "מחייב אותנו לבנות קבוצה הרפתקנית, סקרנית, עם משתתפים היודעים להעריך את המשימה העומדת לפניהם".
כדי להבטיח זאת יעברו הנרשמים מיון לאחר מילוי שאלון מפורט.
כל משלחת מוגבלת ל-30 משתתפים.

מחיר המסע בהודו: 4,200 $ למשתתף (ללא טיסות בינ'ל – המשתתפים יגיעו מכל רחבי העולם).

היעדים הבאים:
המשלחות הבאות של אתגר עשרת השבטים ייצאו ליפן, סין, דרך המשי, בורמה, ארצות קווקז, אתיופיה, מקסיקו ועוד.


ניתן לקבל פרטים נוספים על המסע באתר האינטרנט בעברית ובאנגלית www.10LostTribesChallenge.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר