אתר "בקבוק" חונך את "מחירון השמפניה הלאומי"

שגיא קופר, עורך אתר "בקבוק", אומר ל"אכול ושאטו": "עם הורדת המיסוי המבורכת על יינות מבעבעים בכלל, ועל שמפניות בפרט, ייחשף השנה הציבור למספר רב מאוד של מותגי שמפניה, בדרגות מחיר שונות ורבות. אנחנו רוצים להבטיח שצרכני היין יוכלו לקנות את השמפניות לפחות במחירים הנקובים על ידי היבואנים, ולא יותר"

אתר האינטרנט "בקבוק" – פורטל המשקאות של ישראל, מפרסם לראשונה את מחירון השמפניות המלא של ישראל, נכון לדצמבר 2007.
במחירון מופיעים שמות כל השמפניות הנמכרות בישראל, כולל מחירים מומלצים לצרכן, כפי שנמסרו על ידי היבואנים.

שגיא קופר, עורך אתר "בקבוק", אומר ל"אכול ושאטו": "עם הורדת המיסוי המבורכת על יינות מבעבעים בכלל, ועל שמפניות בפרט, ייחשף השנה הציבור למספר רב מאוד של מותגי שמפניה, בדרגות מחיר שונות ורבות. אנחנו רוצים להבטיח שצרכני היין יוכלו לקנות את השמפניות לפחות במחירים הנקובים על ידי היבואנים, ולא יותר".

לדברי קופר, למחירון השמפניה של "בקבוק" תפקיד כפול:
ליצור קטלוג של כל המותגים הקיימים בישראל ולספק מקור מידע נוח ואמין.
להבטיח שחובבי היין יחשפו למחירים האמיתיים של השמפניות, כפי שנקבעו אחרי הורדת המסוי.

"במהלך השנים התרגל הציבור בישראל לכך ששמפניות חייבות להיות יקרות, ולא כך הוא. ניתן כבר היום למצוא שמפניות טובות במחירים של 200 ש"ח ואף פחות", אומר שגיא קופר. "המחירים חייבים להשתקף גם במחירי היינות האלה במסעדות ובבארים: אין יותר שום סיבה לשלם 500 או 600 ש"ח עבור בקבוק שמפניה בסיסית, והלקוחות חייבים להיות מודעים לכך. כדאי גם שיכירו את המגוון הקיים, את הטעמים השונים, הגוונים והסגנונות".

ובאשר ליינות מבעבעים אחרים, שאינם שמפניות, מציינים אנשי אתר "בקבוק" שעכשיו, יותר מתמיד, אפשר למצוא יינות מבעבעים מצוינים – קווה מספרד, פרוסקו ויינות מבעבעים אחרים מאיטליה, יינות מבעבעים מארצות הברית, צ'ילה וגם מאוסטרליה – במחירים שווים לכל נפש: קווה ופרוסקו במחיר של 40 ש"ח, פחות או יותר, או בדרגות גבוהות יותר סביב 70 ש"ח (במקום 120 ש"ח ויותר קודם לכן). יינות מארה"ב ומדרום אמריקה ב- 70 ש"ח ופחות. מבצעי סוף השנה בודאי יוזילו עוד יותר את מחירי היינות האלה.

בסוף השנה הזאת אסור לשכוח גם את היינות המבעבעים המצוינים שלנו, בישראל: הברוט של יקבי רמת הגולן יימכר השנה במחיר שבין 72 – 75 ש"ח, ואילו הבלאן דה בלאן בכ- 110 ש"ח. שני יינות אלה רכשו לעצמם אוהדים ואף מעריצים רבים, בארץ ובחו"ל, ויש לזכור שהם כשרים – יתרון בשוק המקומי, ללא ספק.

בשנה הבאה צפויים להגיע מותגים נוספים ויינות נוספים של מותגים קיימים, ובודאי יגיעו לישראל גם שמפניות בוטיק של יצרנים זעירים, מבוקשים ויוקרתיים, המיועדים למביני עניין. מבחינת הרגלי הצריכה, נראה יותר ויותר הזמנות של שמפניות ויינות מבעבעים במסעדות ובארים, במיוחד שמחירי חלק מהשמפניות מתאימים למכירה גם בכוסות – מהפכה של ממש. הכל, כמובן, בהתאם למחיר: המסעדנים צריכים להקפיד על תמחור ריאלי של יינות אלה ולהציע אותם במחירים הוגנים, ואז ירוויחו כולם.


אתר "בקבוק" – Bakbuk.co.il הוקם על ידי שגיא קופר וטל גל כהן בשנת 2006. באתר מידע רב, ביקורות, חדשות, כתבות ומאמרים בתחום המשקאות הכהילים: בירה, יין, משקאות אלבוהוליים חריפים וקוקטיילים. בנוסף מכסה האתר את הנעשה סביב עולמות אלה: ארועים שונים, טרנדים, גדג'טים ועוד. המידע באתר "בקבוק" מתחדש מדי יום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר