בדיקה של אתר 2eat: בקיץ 2008 פועלות בישראל כ-300 מסעדות חוף

כ-85% ממסעדות החוף ממוקמות לאורך רצועת חוף הים התיכון, 12% בחופי ים סוף, 5% מסביב חופי הכינרת, ו-3% מסביב לים המלח. במסעדות חוף רבות הסועדים מתפשרים על רמת האוכל או על המבחר, בתמורה לחוויה, להנאה ולרומנטיקה

לפי בדיקה שבוצעה ע"י אתר המסעדות 2eat, בשנים האחרונות ישראל הפכה למעצמה קולינרית לאורך חופי הים.
מסעדות החוף מדווחות על עלייה של כ- 60% בפעילות בתקופת הקיץ לעומת שאר ימי השנה, כאשר חלק ממסעדות אלה סגורות בתקופת הסתיו והחורף.
בקיץ 2008 פועלות בישראל כ- 300 מסעדות חוף, גידול של כ- 20% לעומת קיץ 2007 הנובע במיוחד מעונת תיירות חזקה לעומת השנים האחרונות.

כ-85% ממסעדות החוף ממוקמות ברצועת החוף של הים התיכון, כ-12%בחופי אילת וים סוף, כ-5% ממוקמות מסביב לחופי הכנרת, וכ-3% ממוקמות באזורי המלונות והבילוי של ים המלח.

נעם שקד, מנכ"ל 2eat, מציין שמסעדות החוף נתפסות כמסעדות עממיות שיושבים בהן בכיסאות פלסטיק, ומגוון מנות המזון המוגשות בהן מוגבל ביותר: טוסטים, סלטים, אבטיח, משקאות קלים ואלכוהוליים.

מסתבר כי סועדים רבים במסעדות החוף מוכנים להתפשר על רמת האוכל והמבחר בתמורה לחוויה, הנאה, שיזוף (ביום) ואווירה רומנטית (בלילה).
עם זאת, יש גם גם מסעדות איכותיות ליד חוף הים, כמו "מנטרה ריי" בתל אביב, "אורי בורי" בעכו, ועוד.

את ריכוז מסעדות החוף הגדול ביותר ניתן למצוא באזור תל אביב והמרכז.
בחלקן האווירה הינה "בלתי פורמלית", שניתן לשבת בהן גם בשעות הערב במכנסיים קצרים, השולחנות ממוקמים על רצועת החול בסמיכות לחוף הים.
ברצועת החוף של בת-ים ממוקמות כ-25 מסעדות, וגם באזורים אחרים כגון קיסריה, עכו, אכזיב, הרצליה, ראשון לציון, אשדוד, אשקלון, עין גב וטבריה יש מסעדות חוף שרובן עממיות ומיעוטן מסעדות איכותיות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר