בורדו מחזירה לחיים את סיווג Cru Bourgois

בורדו מחזירה לחיים את סיווג אחרי שנים של מאבק משפטי יכולים 243 יקבים לפרסם סיווג זה על תוויותיהם

אחרי שבע שנים של מאבקים יוכלו 243 יקבים באזור מדוק (Medoc) שבבורדו, להציג בגאווה את המילים Cru Bourgois על תוויות בקבוקי יינות 2008 שלהם.

ה- Wine Spectator מדווח כי הארגון שמאחורי החייאת הסיווג מקווה שהוא יעזור למכור יינות של יקבים פחות מפורסמים אלה, שלא זכו לדירוג בקביעת האפלסיון המפורסת של יינות בורדו במאה ה- 19, אך יש יצרנים שבמהלך המאבק זנחו את הדירוג, והשאלה היא אם הוא אכן ימכור יין.

ב- 1932 היה סייוג Cru Bourgois רשימה לא רשמית של 444 יקבים בבורדו שנבחרו ע"י סוחרי היין המשפיעים של העיר, אך מ- 2003 התנהלה התכתשות משפטית בניסיון ליצור בחירה רשמית חדשה של היקבים הראויים לתואר, שמטרתו ליצור סיווג מבוסס איכות.

ברית ה- Cru Bourgois של מדוק – ארגון המייצג 300 אחוזות יין, השקיעה שלוש שנים בהצעת תהליך הערכה חדש לקביעת היינות הראויים לדירוג Cru Bourgois.
הפיתרון נמצא לבסוף בדמות מה שזכה לתואר "הכרה" (reconnaissance) ואושר ע"י ממשלת צרפת.

עתה יכול כל שאטו במדוק לבקש שימוש במושג Cru Bourgois, אך יש לחדש את הזכות לכך מדי שנה מגוף עצמאי הנקרא Bureau Veritas שיבדוק את המועמדים ויבחן את מצב הקרקעות, הכרמים ומתקני ייצור היין שלהם. גוף זה גם אחראי לטעימה עיוורת של יינות כל בציר ע"י חבר שופטים מקצועיים.

בציר 2008 הוא הראשון אשר מדורג בהתאם למערכת החדשה.
מתוך 290 היקבים שהגישו מועמדות, אושרו 243 אשר כל יין שלהם ישווק עם אותה תווית הנושאת את ראשי התיבות CB .
הרשימה של בציר 2008 כוללת גם יקבים חדשים וגם חלק מהייננים הבלתי-מרוצים שערערו על דירוג 2003.

ההסמכה החדשה אינה כוללת את הקטגוריות הגבוהות יותר של Cru Bourgois Superieur ו- Cru Bourgois Exceptionel אשר שימשו בדירוג 2003 – מה שהרגיז את בעלי דירוג  Cru Bourgois Exceptionel הקודמים, אשר פרשו מהקבוצה ויצרו איגוד משלהם.
אף פעם לא משעמם לצרפתים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר