ביו-תור שדה אליהו – ביקור בעולם האורגני

בעקבות הפניות הרבות, בעיקר של בתי ספר ומשפחות עם ילדים, הקים הקיבוץ ענף תיירות שיטפל בנושא הביקורים. לצורך כך הוכשרו מדריכים מתוך הקיבוץ, שפיתחו את תכניות ההדרכה בהתאם לקבוצות המגיעות

קיבוץ שדה אליהו מזמין להיכנס לעולם האורגני ולראות מקרוב כיצד מגדלים פירות וירקות אורגניים, במסגרת "ביו-תור".

שדה אליהו הינו קיבוץ דתי בעמק בית שאן בין הרי הגלבוע להרי הגלעד, בו חיות כ- 120 משפחות המנהלות חיי חברה, תרבות וכלכלה באורח שיתופי וברוח הקיבוץ הדתי.
הקיבוץ מתבסס בעיקר על חקלאות, ובמיוחד על חקלאות אורגנית, רעיון שהחל בראשית שנות ה- 70. במהלך השנים היוזמה התפתחה והקיבוץ צבר לעצמו מוניטין בענף האורגני, ואנשים מחו"ל ומהארץ "עולים לרגל" לקיבוץ כדי לראות מאיפה הכל התחיל: גן הירק האורגני של מריו לוי, והאיש עצמו.

עם השנים התפתחה החקלאות האורגנית בשדה אליהו, וכיום התפתחו ענפים נוספים, ביניהם יעקב נקש העוסק בחרקים אשר הפך את מושא התעניינותו למפעל גדול של הדברה ביולוגית אשר נקרא Bio-Bee –במפעל זה עוסקים ברביית חרקים ופרוקי רגליים שונים המשמשים להדברה ביולוגית והנדסת זבובים עקרים מהמין הנפוץ באזור לשם הדברה של זבובים.
כמו כן ניתן לבקר במפעל ש.ד.א המייצר תבלינים שחלקם תוצר חקלאות אורגנית, בכרם הענבים, במטע התמרים, בכרם הרימונים או בגן הירקות – כולם אורגניים לחלוטין.
חובבי החיות ימצאו עניין בגידולי העופות הדורסים: שאול אביאל מגדל תנשמות אשר מסייעות בהדברת המכרסמים המזיקים לשדות.

בעקבות הפניות הרבות, בעיקר של בתי ספר ומשפחות עם ילדים, הקים הקיבוץ ענף תיירות שיטפל בנושא הביקורים. לצורך כך הוכשרו מדריכים מתוך הקיבוץ, שפיתחו את תכניות ההדרכה בהתאם לקבוצות המגיעות – גני ילדים, בתי ספר ותיכונים, משפחות עם ילדים, סטודנטים לביולוגיה, קבוצות מחו"ל, ועדי עובדים ואפילו גמלאים. ישנם סיורים עם אופי מקצועי, וישנם כאלו שדווקא מתעניינים יותר בהיסטוריה של העמק ושל שדה אליהו. חלק מהמטיילים רוצים לבקר בפינות קסומות בקיבוץ, ויש סיורים אשר מתמקדים יותר בנושא "הקיבוץ", הקיבוץ הדתי, השילוב בין הדת לאדמה וכו'. בנוסף לסיורים מציעים לקהל המבקרים גם ארוחות כשרות בחדר האוכל של הקיבוץ, ואפשרות קנייה של המוצרים האורגנים תוצרת הקיבוץ.

הסיורים מתקיימים כל השבוע, מלבד שבת.
משך הסיורים נע בין שעתיים לארבע שעות, ומותנה בהרשמה מראש.
המחיר נע בין 30-35 ₪ לאדם,


טל. להרשמה: 04-6096986 או 054-5640971 (הילית)
[email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר