ביקב דלתון עושים גם "לימונדה מלימון"

המלחמה הנוכחית (והלוואי האחרונה) הגיעה לקיצה, והבציר החל כמעט ובדיוק בזמן. יקב דלתון חוגג גם יום הולדת, עם השקת יין הנושא שם ההולם אותו ואת הזמן והמקום: "יין העשור"

ביקב דלתון עושים יין. עם הנחת עבודה זאת אין מה להתווכח.
אבל לאחרונה, "אלת המזל" כנראה יושבת שם ביקב, והם למדו למנף זאת וגם לעשות "לימונדה מלימון".
זה החל עם הפריצה והגניבה ביקב, שהעלתה את יקב דלתון על המפה והפכה את היין שלהם למצרך מבוקש.
זה המשיך עם 35 ימי גיהנום של מלחמה, בהם אזור התעשייה בדלתון ספג לא פחות מ-71 טילים, ובאזורי הכרמים בין הר מרון לבירייה ועלמה ספגו כ-280 טילים. שלושה מהטילים נפלו ממש בכרמים, וטיל אחד ארוך טווח ונבזי במיוחד פגע ושרף דונם של חלקת קברנה סוביניון עשירה ומניבה.
זאת בעוד נעמה מועלם, ייננית היקב, עוטה על עצמה אפוד לוחמים וקסדת מערכה, ומדלגת בין הכרמים, מבצעת דיגומים, בודקת את היין, ומשכנעת את כולם שהשעות שבין 23:00 לבין 04:00 הן שעות עבודה מצוינות, שכן אז לא נופלים טילים.
בשולי המלחמה עוד אפשר לספר על תמונות הרחוקות מפסטורליה, בהן הוצבו סוללות תותחים ממש בינות לשורות הכרמים, והחלקות הפכו לחלק בלתי נפרד מהמצב ההזוי אליה נקלעו המדינה ויצרני היין בצפון.

עתה באה המלחמה הנוכחית (והלוואי האחרונה) לקיצה, והבציר החל כמעט ובדיוק בזמן. בזמן זה חוגג יקב דלתון יום הולדת , עם השקת יין הנושא שם ההולם אותו ואת הזמן והמקום: "יין העשור".

ונחזור לבציר הנוכחי: החלקה של אברהם עזרן, חלקת הסוביניון בלאן, נבצרה ראשונה. נתוני המעבדה הצביעו כי הפרי הולך לבשר רבות עם 3.14 PH ו-20 בריקס – נתוני פתיחה מצוינים.
השנה מגדיל דלתון את תפוקת הייצור מ-700 טון ל- 850 טון. פרוייקט מערכת חקלאות מדויקת על בסיס טכנולוגיה של חברת אפקון, העביר את הליכי הייצור ביקב לקדמה ומודרניזציה ממוחשבת, המאפשרת לייננית שליטה ברמת מעבדה.

בנוסף ל"יין העשור" יחנוך דלתון את השיראז ריזרב שנמצא כבר חודשיים בבקבוקים, ולקראת סוף השנה יוצגו גם הזינפנדל וה"פורט" החדש של דלתון. כמו כן, ולראשונה, יוצא לשוק המוסקט.

משה חביב, מנכ"ל היקב, גאה בתוצרת, מאוהב מקצועית בנעמה הייננית, ולדבריו הפורטופוליו- תיק העבודות של יקב דלתון, נמצא בנקודת השיא.

טעמתי שלושה מיינות היקב החדשים:
סוביניון בלאן ריזרב 2005 – הכרמים הנמצאים בכרם בן זימרה בגובה של 850 על פלאטו הם רבי עלווה במתכוון, בכדי למנוע מאור השמש וחומה להכות בפרי. בין שורות הכרמים נושבת רוח קרירה המביאה לירידת הטמפרטורות. זהו יין בצבע ירקרק עם ריח עשבוני של דשא וניחוח פרי של אשכולית ואננס. חומציותו גבוהה ומרקמו קרמי. הייננית ביקשה לפתח ביין עשביות ופרחוניות מקסימאלית. 6 חודשים שהה היין על משקעים שהעניקו לו גוף, ארומה ומרקם נוסף, על מורכבותו.
שיטת העשייה כולה במיכלי נירוסטה, ללא נגיעת חבית, אך לפני הסחיטה נותנים למיץ ולקליפות להתערבב בכדי להביא למקסימום עוצמות ניחוח וטעם. תוכלו לרכוש את היין ב-47 ₪.

שרדונה ריזרב 2005 – יין בעל ניחוח פרי, עם אף טוב. בולטים בו ריחות טיפוסיים של דבש, משמש ונגיעת עץ חבית. היין מאוזן, והסיומת ארוכה בחיך. בניגוד לקודמו הסוביניון, הענבים בכרם השרדונה נחשפו במתכוון לאורה ולחומה של השמש. כאן חיפשו את הצהבהב עם גוון הדבש על הענב. היין עבר תסיסה במיכלי נירוסטה, כאשר באמצע התסיסה עובר היין לחביות עץ חדשות מתוצרת "ברנרד"(יבוא עצמי של היקב) למשך עוד כ-6-7 חודשי יישון בחבית. פעמיים בשבוע היין מעורבב עם משקעיו הכבדים, בכדי להוסיף ליין מורכבות וגוף. השרדונה נבצר ב-13%, והתסיסה המלולקטית נעשתה באופן חלקי. עוצמת הפרי בשרדונה מורגשת עם נגיעה של עץ. היא פחות חמאתית ויותר תפוח, דבש ומשמש, המעניקים חיך מרענן עם תכולת אלכוהול נמוכה יחסית, כשטעמי החבית אינם משתלטים. תוכלו לרכוש את היין ב- 55 ₪.

יין העשור – יין העשוי מבלנד 50% קברנה סוביניון ו- 50% מרלו מבציר 2003, שנרקח במיוחד לכבוד שנת העשור ליקב שמסתיימת בימים אלה. אהבתי את היין, וברשותכם ארחיב עליו במעט את הכתוב ואת ההתרשמות.
ב-105 ₪ תמחרו ביקב את "יין העשור". זה אינו יין "ריזרב", אך הוא בפירוש יין מושקע בעל פוטנציאל, אלגנטי וקטיפתי. היין התיישן 12 חודש בחביות עץ אלון צרפתי משומשות בנות 3-4 שנים, בכדי למנוע השפעת עץ חזקה הבאה מחביות חדשות. 12 חודש נוספים שהה היין בבקבוקים, בכדי לרכך את הטאניניות. ליין צבע רובי, ארגמני ועמוק. טעמיו כשל תותי בר, מנטה, פלפל שחור, אקליפטוס וציפורן ברקע.
נגיעות מסוימות של וניל מחריכת החבית ברובד הטעם המשני. היין פירותי, עגול ולא כבד במיוחד, חומציותו מאוזנת.
ביקב מאמינים כי ליין צפונות כ-6-8 שנים של התיישנות להשבחת טעמים. הבלנד המיוחד של היין מביא לידי ביטוי יינות משישה כרמים שונים, ביניהם כרמים ותיקים מאד וגם כאלה שזה להם הבציר הראשון. בכדי לייצר את היין חברו להם היינות, שלהם תכולת הצבע והטעם הגבוהים ביותר. מומלץ.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר