ביקורות יין: בר-מאור וצרעה מביאים את האור. האחרים מאחור

על לילית 19 של בר-מאור כותב אלון גונן: "פה מאוד עשיר עם מורכבות משובחת. מעולה. שאפו". קראו עוד בכתבה. הצילום בכרם בר-מאור מהיקב
יקב בר-מאור חוגג השנה יום הולדת 11. רמי בר-מאור הוא יינן שקט, צנוע, בלי הרבה רעש וצלצולים. מדובר ביקב ויינן שהינם מתחת לראדר, אבל כל בקבוק שטועמים ממנו זו יצירה איכותית. לא מובן למה הוא לא נמצא במקום הראוי לו בין הטובים שביקבי הבוטיק

יקב בר-מאור חוגג השנה יום הולדת 11. רמי בר-מאור הוא יינן שקט, צנוע, בלי הרבה רעש וצלצולים. מדובר ביקב ויינן שהינם מתחת לרדאר, אבל כל בקבוק שטועמים ממנו זו יצירה איכותית. לא מובן למה הוא לא נמצא במקום הראוי לו בין הטובים שביקבי הבוטיק

כדאי לקרוא את הכתבה המעניינת של חיליק גורפינקל בכלכליסט על רמי בר-מאור

ag bikorot firet blanche ligo

יקב 

לה פורה בלאנש
אריאל לבן 2020
יקב לה פורה בלאנש (La Forêt Blanche) ממוקם במושב בית יתיר הדרומי, קרוב לגבול המדבר. מובילי היקב הם היינן ברונו דרמון ומנהל הפעילות יעקב ברייס. אריאל לבן 2020 הינו בלנד של ענבי ויונייה (88%) ושנין בלאן (12%) מגפנים נטועות באזור מצפה רמון. לצערי פה נטועה הבעיה בשילוב של השאנין בלאן עם ויונייה אצילי; תוספת מינורית שמחקה את פוטנציאל הריחות והטעמים שציפיתי מויונייה, ובוודאי ויונייה דרומי: קמומיל, אפרסק לבן, חבוש ויסמין, ובפה טעמי נקטרינה בשלה ופרי הדר. כאמור השאנין בלאן העלים את הכול, ונתן לווניליות ולמתיקות להיות בפרונט. לעשות ויונייה טוב מחייב לקום לבצור בזמן, כי אחרת צריך תיקונים. אריאל לבן 2020 תוקן לא טוב.

תמורה לכסף (VFM): 

לא. 50 שקלים גג

ציון: 

85

מחיר: 

89

 ש״ח

ag bikorot firet blanche ligo

יקב 

לה פורה בלאנש
תלפיות רוזה 2020
רוזה מענבי מרלו עם תוספת של 5% סירה. ריחות עדינים וטובים של הדרים בוסריים, יסמין, ותות שדה. הפה מותקף בעקצוץ ובבועות עדינות, שלצערי אינן ממש נעימות, ומלוות את הטעימה לאורך זמן וממאנות לעזוב. טעמי המרלו לא מרגשים במיוחד, ותוספת הסירה אינה ממש מובנת.

תמורה לכסף (VFM): 

לא, 45 שקלים גג

ציון: 

85

מחיר: 

69

 ש״ח

ag bikorot tzora ligo

יקב 

צרעה
הרי יהודה 2016
בלנד מענבי קברנה סוביניון, סירה ופטי ורדו. כבר עם מזיגת היין לכוס ההפתעה הייתה גדולה. היין עם גווני חום, ריחות של פרי בשל מאוד (ריבתי), פה מעט מריר, חמיצות שהאפילה על טעמי הפרי שנעלם (היין נמזג ממקרר היין של העיתונאי אריק לביא).

תמורה לכסף (VFM): 

היין כבר לא זמין למכירה

ציון: 

86

מחיר: 

 ש״ח

ag bikorot tzora ligo

יקב 

צרעה
הרי יהודה 2018
גם כאן אותם זני ענבים, אבל שנתיים יותר צעיר. אכן היין בעל מראה אדום בוהק ארגמני, ריחות טובים, נקיים. פה חד, קר, טעמי פרי בשל אבל פחות ריבתי מהאח הבוגר מבציר 2016. היין בשיאו.

תמורה לכסף (VFM): 

110

ציון: 

90

מחיר: 

140

 ש״ח

ag bikorot gros logo

יקב 

גרוס
אוניקס 2018
"יקב יהודי ישראלי למהדרין, המשלב ניסיון טכנולוגיה וטעם מיוחד. הוקם ע"י יהודה גרוס, מגדל אתרוגים חרדי". בלנד מענבי קברנה סוביניון 80%, פטי ורדו וקברנה פרנק. צבע אדום עמוק. שוליים מעט חומים שמובילים לריחות וטעמים של פרי ריבתי, שלצערי מעיק - וזה בלשון המעטה. זה כבר ז'אנר שצריך לחלוף ביינות הישראלים - פרי בשל דחוס, שמזכיר ריבת תות של ויטה.

תמורה לכסף (VFM): 

לא. לחובבי הז'אנר בכל זאת, לא יותר מ- 70 שקלים

ציון: 

86

מחיר: 

119

 ש״ח

ag bikorot bar maor logo

יקב 

בר-מאור
לילית 2019
בר-מאור הינו יקב בוטיק קטן הממוקם בבנימינה. היין הינו בלנד של ענבי סירה וקריניאן. צבע ארגמני בוהק, ריחות נקיים של פרי טוב, מעט סלאמי בקצוות. פה מאוד עשיר עם מורכבות משובחת. יין לעיס.

תמורה לכסף (VFM): 

מעולה, שאפו

ציון: 

91

מחיר: 

89

 ש״ח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר