ביקור בבית הבד ארץ גשור במסגרת פסטיבל ימי ענף הזית

"דרך הזית" הישראלית, משתרעת מהגליל העליון ועד לנגב הדרומי ועוברת לאורך כרמי זיתים, בתי בד עתיקים ומודרניים, מפעלי קוסמטיקה המשתמשים בשמן זית ובוטיקים שמוכרים את השמן

מסיק הזיתים בגליל ובגולן יפתח בסוף אוקטובר, במסורת החגיגות השנתית של "ימי ענף הזית". זו השנה ה-14 לפסטיבל, שיתפרס על פני כ- 40 מוקדים ברחבי ארץ הזית. הפסטיבל, החוגג את עונת המסיק, מתקיים במטרה לקדם את המודעות והשימוש בזית ולהעביר מסר של שלום וסובלנות בין תושבי הגליל דרך מגוון פעילויות, סדנאות, טיולים, אמנות, בריאות וגסטרונומיה.

השנה יעמוד הפסטיבל בסימן הצטרפותה הרשמית של ישראל ל"דרך הזית הבינלאומית" המוכרזת של אונסק"ו. "דרך הזית" הישראלית, משתרעת מהגליל העליון ועד לנגב הדרומי ועוברת לאורך כרמי זיתים, בתי בד עתיקים ומודרניים, מפעלי קוסמטיקה המשתמשים בשמן זית ובוטיקים שמוכרים את השמן. מטרת ההכרזה היא ליצור דרך אחת מוסכמת ומסומנת, שתוביל תיירי סתיו לעונות מסיק פסטורליות לאורך חופי הים התיכון.
 
למי שמחליט להצפין במסגרת הפסטיבל לכיוון רמת הגולן, מומלץ לעצור לביקור חוייתי מרתק במרכז המבקרים ובבית הבד "ארץ גשור". בית הבד שוכן בין כרמי הזיתים, המשתרעים על פני שטח של מאות דונמים, בלב אזור הגולן. בקיבוץ גשור מגדלים את הזיתים, מוסקים ועוצרים את השמן בדרך שונה לגמרי, ללא מגע יד אדם, בשיטות קפדניות וחדשניות ובהשראת תחום גידול הענבים ליין. 

בחנות, המהווה את ליבו של מרכז המבקרים, ניתן ללגום שמן זית בכוסית, וללמוד על מבחר הזנים האיכותיים וטעמם הייחודי, החל מקורנייקי העשבוני, והלצ'ינו המתקתק, דרך פישולין החריף והפירותי או הסורי הפיקנטי ועד הברנע המריר. בצד השמנים המגוונים מציעה החנות גם מבחר של יינות מיקבי רמת הגולן, דבש בייצור מקומי של יישובי הסביבה ומגוון מוצרי קוסמטיקה.

לאחר טעימת השמן, מציע מרכז המבקרים גם צפייה בסרט המתאר את תהליך המסיק המכאני והמודרני. בסרט ניתן לראות את התהליכים שעובר הפרי הקטן, הגדל בכרמי הקיבוץ, עד למסיק הזיתים, הפקת השמן, עצירתו וביקבוקו בבקבוקים ייחודיים המסננים קרני uv ושומרים עליו מפני פגעי השמש. 

פסטיבל ימי ענף הזית שיפתח ב- 28/10 עד ה- 8/11

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר