ביקור חוזר במקום של בשר – עדיין חגיגה של בשר

יורם קוהן חזר אל "מקום של בשר", למפגש נלהב נוסף עם המסעדה והבשר שלה. זה כבר נראה כמו רומן רציני ולא סטוץ חד פעמי… בתיאבון

הביקור הקודם שלי ב"מקום של בשר" לפני כחודשיים וחצי, הניב כתבה וביקורת די מלהיבה, ולא קשה היה לדרבן אותי כדי להגיע לביקור חוזר. לבדוק ולהשוות את שכתבתי, ובוודאי הזדמנות מצוינת ליהנות מסטייק עסיסי. שלא כדרכי, הגעתי הפעם לבד, בצהרים, וכמובן ללא כל תיאום מראש.

החלטתי לגשת ישר לעניין. לא פתיחה ולא קינוח. ישר לסטייק אנטריקוט בליווי גרטן תפו"א.
מה אומר ומה אגיד. האנטריקוט נימוח בפה מרוב רכותו, מפוצץ בטעמים עזים מנימי השומן השזורים בו, פשוט מנה שאתה לא רוצה שתיגמר. הרמה לא רק נשמרת, אלא גם עולה. הגרטן גם הוא היה מעולה, ליווי מושלם וטעים.

אז איך עושים את זה? איך מגיעים לרמה כזאת?
כנראה בצורה הפשוטה ביותר. עבודה קשה, תשומת לב אישית, ואי התפשרות על האיכות והביצוע. והתובנות הללו עולות בעקבות שיחתי עם ניני, בעל המסעדה, וסיורי לאחר מכן במטבח של "מקום של בשר".

ניני הוא גם הבעלים וגם השף. הוא בוחר בעצמו את נתחי הבשר על פי קריטריונים קשוחים כדי שיזכו להיכנס למקרר היישון שלו. הוא מפקח באופן אישי על כל תהליך היישון עד להגעה של הבשר לדרגה המושלמת לצלייה. ניני הוא גם השף כפי שציינתי, וככזה הוא הגרילמן שדואג לצליית הבשר כפי שנדרש.
באתי, אכלתי, נהניתי שוב בצורה יוצאת דופן מסטייק לעילא ולעילא, ושרק תישמר הרמה כך.

והנה הכתבה המקורית של יורם קוהן:
אני לא יודע מה קרה פה, אבל משהו טוב קרה. בעיות החניה הקשות במתחם נווה צדק בת"א היו שוות כל מאמץ. "מקום של בשר" הותירה אותנו בהיי של בשר לאחר ביקורנו בה, שמזה זמן רב לא זכור מתי אירע דבר שכזה.

"מקום של בשר", מסעדה די חדשה בת"א, שוכנת במתחם נווה צדק בת"א, סמוך מאוד למגדל שלום בתחילת רחוב אחד העם.
עצם הסביבה משרה אווירה של משהו אחר שמשדרג את האווירה הקסומה של האזור המחודש.

הידיעה על המסעדה הגיע אלי במהרה לאחר פתיחתה, ולביקורי בה צרפתי שלושה חברי ילדות, קרניבורים רציניים ומביני עניין וטעם בבשר, כך שבשר איכותי לא דבר זר לחכם, ויכולים הם לעזור, מלבד לאכול, במשוב מצוין לביקור שכזה.

המסעדה ממוקמת בפינת רחוב, בעלת חלונות זכוכית גבוהים המאפשרים הצצה למתרחש ברחוב. העיצוב עדין ובטוב טעם, כך גם השולחנות והכיסאות שהיו די נוחים לישיבה. גם בר מושקע יש למעדיפים אותו, וגם פינת המתנה עם כורסאות ומגזינים בנושא בשר כמובן. די מעניין ומלבב.
את פנינו קיבלו מלצריות חינניות ומארחת הבית, שעד לעזיבתנו גילו שירות יוצא מן הכלל. את דרכנו למקומותינו ליוותה מוסיקה רקע שקטה, תאורה עמומה משהו, שיחדיו יצרו אוירה נעימה, והרגשנו די טוב עם פתיחה שכזאת.

פתיחה
ללא הרבה היסוס הזמנו סט של מנות פתיחה כדי לשבור את הרעב שקפץ עלינו זה מכבר. לחם שום ושמן זית (14 ₪) היה טוב לגירוי, הסלט הספרדי, שהיה מורכב משעועית לבנה (רכה וטובה), עגבניות, בצל סגול ופטרוזיליה (29 ₪) היה מרענן ודי מוצלח. הקרפצ'ו פילה בקר בשמן זית ופרמזן (42 ₪) היה רך ומצוין. התפנקנו גם עם הפיקניה, רצועות קטנות של שייטל; מנה שהייתה פשוט מצוינת. עם פתיחה שכזאת ויין אדום שרומם את רוחנו עוד יותר, תקוותנו הייתה אחת: שיימשך רק כך.

עיקרית
למנה עיקרית דווקא רצינו ל"תקוף" איזה פורטרהאוס רציני או אפילו טי-בון מכובד, אבל לצערנו נבצר מהבעלים לספק לנו את הסחורה, ולא כי לא היה, כי אם פשוט מהסיבה שהנתחים לא היו מספיק מיושנים ובשלים מבחינתו לאכילה. די הופתעתי לטובה, אציין, מה שמלמד על אי ההתפשרות על האיכות ב"מקום של בשר", גם במחיר של אכזבה מסוימת ללקוח.
"הסתפקנו" במנות של נתח פילה בקר 300 גר' (135 ₪) ובפריים ריב כ- 600 גר' (24 ₪ ל- 100 גר'). כאן אני חייב לעשות הפסקה ולקחת אויר. זה היה משהו אחר. ציקצוקי השפתיים וקולות אנחות ההנאה נשמעו בכל ביס, ולפחות למרחק של מספר שולחנות. לא נעים, אבל כל כך טעים. מזמן לא בא לפינו משהו בסדר גודל שכזה. הפריים ריב, אנטריקוט על העצם, היה קריספי בצדיו החיצוניים, עסיסי ורך בתוכו, ובעל טעם משגע. פיצוץ של טעמים. תענוג. אחד הטובים שאכלנו מעודנו. הפילה, אוך הפילה. מי שמכיר אותי יודע שפילה בקר אינו מהמועדפים אצלי, אבל במקרה הזה, מזמן מזמן לא טעמנו בשר בעל רוך ומרקם שכזה. פשוט נפלא. כל כך רך שפשוט נמס בפה.

את המנות העיקריות עטפנו במבחר סוגים שונים של תוספות לגיוון: סלט ירוק, צ'יפס הבית, טבעות בצל וגרטן תפו"א (14 ₪ כל מנה), תוספות שהיו ברמה סבירה והאחרונה שהייתה מעולה.

לסיום הארוחה המשביעה הזמנו קפה וגם מספר מנות אחרונות לקינוח, שהיו די סבירות, אבל למי כבר היה אכפת או זוכר אחרי החוויה שעברנו.

סיכום
אני לא יודע מה קרה פה, אבל משהו טוב קרה. יגיד מי שיגיד שאולי נסחפתי, אבל כמה טוב היה להיסחף. אז כן, כאשר מגיע אז מגיע. והרבה כבוד. עם בשר שכזה אפשר להיסחף ממנה למנה, ומביס לביס וללא מעצורים. האווירה מושלמת, ושרק יימשך כך ותישמר הרמה.
כ- 220 ₪ לאדם, ושתייה.


מקום של בשר
רח' שבזי 46 נווה צדק, ת"א
טל. 5104020 – 03



יורם קוהן הוא מומחה לבשר גורמה ומקיים אירועים וסדנאות של בשר גורמה, ובעל אתר www.MeetTheMeat.com המספק בנוסף טיפים, מתכונים, המלצות על מסעדות, ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר