בישולייט בשיטת Enlitened

סיפורה של המחברת נחמה כהן מעניין: היא הבינה שהתזונה שלה צריכה להשתנות כאשר אבחנו אצלה סוכרת נעורים. היא הייתה כבר בת 35, נשואה ובעלת משפחה, והסוכרת העמידה בפניה אתגר

בישולייט בשיטת Enlitened
מאת  נחמה כהן
תרגום ועריכה קולינרית: שלומית פרי
צילומים: פיליפ מטראי
עיצוב מנות: בלה רודניק
עיצוב גרפי: אביעד בן-סימון
פלדהיים הוצאת ספרים
המחיר: 129 ש"ח

בישולייט הוא ספר חדש המשלב תזונה נכונה ובישול גורמה כשר, בו מדדה, השוותה, אפתה ובישלה נחמה כהן.
על עטיפת הספר מתחת כותרתו מובאת תמצית הספר: למעלה מ- 250 מתכונים ליומיום, שבתות וחגים, עם פחמימות ושומנים בריאים וללא סוכר.
בהחלט הבטחה רבת משמעות, הזוכה לכיסוי מלא בספר מרשים זה, אם כי לא בהכרח נוח לשימוש ותפעול ישיר במטבח, בגלל עוביו – 400 עמודים,

הספר עשיר במידע ומתכונים לבישול ארוחות "לייט" מעררות תיאבון מבלי לפגוע בבריאות; עונה על מסקנות מחקרים אודות תזונה והפחתה המשקל, ומציג את הדרכים להשתמש בהם בצורה נכונה ומגוונת בדרך לבחירה באכילה בריאה.

לצד שפע המתכונים מובאות טבלאות נתונים תזונתיים בהירות וידידותיות לקורא, המספקות ידע ומידע באשר לגודל המנות וערכן התזונתי, כאשר את מקומם של הניחוש וההערכה יתפוס מידע מדעי ומדוייק על כל מרכיב במזון שאנחנו אוכלים.

סיפורה של המחברת נחמה כהן מעניין: היא הבינה שהתזונה שלה צריכה להשתנות כאשר אבחנו אצלה סוכרת נעורים. היא הייתה כבר בת 35, נשואה ובעלת משפחה, והסוכרת העמידה בפניה אתגר.
נחמה החליטה להוציא את המיטב מהמצב וחייה עברו מפנה. היא התחילה לחקור את המחלה, ומה שחשוב יותר – את נושא התזונה בכלל.
היא שילבה את הידע הרב בלימודי העבודה הסוציאלית שלה, ולא שיערה עד כמה תשתמש בכל זה. אחרי שהתחילה לקבל עוד ועוד שיחות מחולי סוכרת שרצו להתייעץ איתה, היא הבינה ששעות של שיחות טלפוניות ומפגשים במרתף ביתה הם בעצם העבודה שלה.
בסופו של דבר הקימה נחמה את "האגודה היהודית לחולי סוכרת", ששמה לעצמה מטרה בשני העשורים האחרונים לחנך ולהדריך את אלה שעומדים בפני אתגר ההתמודדות עם סוכרת, בתוך המסגרת של אורח חיים יהודי.
נחמה החליטה להרחיב את פעילותה מעבר לגבולות ארה"ב, שם היא נחשבת לכוהנת של חולי הסכרת והתזונה הנכונה, וכעת רואה אור ספרה בעברית. נחמה מתגוררת בשנים האחרונות בירושלים, ומקיימת גם בארץ את פעילות "האגודה היהודית לחולי סוכרת".

הניסיון שצברה נחמה והשאלות הרבות של האנשים שבאו להתייעץ איתה ולקחו חלק בקבוצות שהקימה, הביאו אותה לכתיבת ספר הבישול בישולייט שראה אור באנגלית בשם Enlitened Kosher Cooking וזכה להצלחה גדולה.
מאחר שהאוכל היהודי המסורתי ידוע כשמן ועתיר קלוריות, נחמה לוקחת את המתכונים האלה ומציעה אותם קלים בפחמימות (האוייב הגדול של הסוכרתיים), בריאות, מגוונות וטעימות.
בספר התייחסויות לשומרי כשרות, מתכונים למי שאינם אוכלים גלוטן, מתכונים לסובלים מסוכר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר