בישולי הדרך – המדריך המקצועי לבישול בשטח

כל מה שצריך לדעת על בישול בשטח. מתכוני גורמה ומתכוני פויקה, מתכוני מדורה ומתכוני סאג' וטאבון, מתכוני צידה לדרך וגם מתכוני משקאות ומתוקים

בישולי הדרך
המדריך המקצועי לבישול בשטח
מאת גלעד מאירי
עריכה גרפית ועיצוב: תמר בר-דיין
צילום: ליאור צאליק
הוצאה לאור: בישולי הדרך
www.outdoorcooking.co.il
המחיר 118 ש"ח

"בישולי הדרך" מיועד לכל מי שמטפחים אהבה כפולה: טיולים בשטח ואוכל.
הספר מיועד למקצוענים, אבל גם לחובבים. למשפחות מטיילות, לרוכבי אופניים, לאנשי היי-טק, לג'יפאים מאובקים עם בגאז' שמכיל שני מנגלים, וכמובן – לתרמילאים.

"בישולי הדרך" הוא תוצר עבודה של למעלה משנתיים של טיולים ובישולים בשטח. הספר הידידותי כולל יותר מ-100 מתכונים, החל מקלים ומהירי הכנה עד אתגריים ויצירתיים במיוחד. כולם מיועדים לבישול בשטח – במדורה, בגזייה, בפויקה, בטאבון, ובעוד אמצעים. ולא פחות חשוב, לכל מתכון נלווה סיפור קצר מהשטח או מחייו של המחבר.

הספר משלב בקולינריית השטח גם נופים ישראליים, אבל לא רק, חוויות חברתיות ותובנות עמוקות. אופי הטיול מכתיב את שיטת הבישול, וזו מצדה מכתיבה את סוגי המתכונים העומדים לבחירה ברגע המתאים. ליד המתכונים מצויינים פרמטרים רלוונטיים, כמו האם המתכון מתאים לילדים, מתכון מאתגר, או פשוט, מתכון ידידותי לתרמילאים.

גלעד מאירי הוא מיטיב לכת ולסת, שאוכל ומטייל כבר יותר מ- 30 שנה (בין היתר בלאוס, סין, סרי לנקה וניו זילנד), טבח מנוסה ובשלן הרפתקני שנוהג לחצות גבולות בחיפושים אחר מנות אידיאליות.
מאירי נמשך לתחום המחנאות והשטח עוד מתקופת היותו מדריך בצופים. בצבא שירת כקצין בגולני, שם גם נהג להנעים את זמנם של חייליו ומפקדיו באלתורי שטח מרשימים. מאירי הוא בוגר לימודי חינוך וכלכלה באוניברסיטת תל אביב, ולומד לתואר שני במנהל עסקים באוניברסיטת מישיגן.

בין המתכונים: שיפודוני עוף בציפוי ביסלי – מהתקופה הסטודנטיאלית של מאירי, קישואים כדוריים ממולאים בכבש ובורגול, סטייק סינטה בניחוח ברנדי, חטיף אנרגיה בייצור עצמי  לחובבי הגרנולה במצבי הצבירה השונים שלה,  והנה מאכל שטח אמיתי – כי רבים מהאחרים מתחשק להכין סתם בבית: חביתה בשקית ניילון. את זה באמת תנסו רק בשטח. כך תלמדו גם להתפיח קטניות בשטח, או לקרר אבטיח באגם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר