בית היין מעברות חוגג יום הולדת חמישי

עשרות רבות של אנשים, ואולי אפילו יותר, הגיעו לחגוג עם בית היין את חגיגת יום ההולדת, אבל חשוב לא פחות: להתערבב עם ציבור נפלא של שוחרי יין. והקהל לא הפסיק לזרום למקום, כמו היין אל תוך הכוסות

בנובמבר 2002, יום חמישי בערב עם חגיגת הבוז'ולה, נולד "בית היין" של ריבה וברוך וולף בקיבוץ מעברות. מאז, בכל שנה, במועד סמוך פחות או יותר, מקיימים בבית היין אירוע רב משתתפים של יקבים וקהל חובב יין. דווקא בתקופה שייננים ויקבים רבים עסוקים בבציר ובהשקות של יין, ומן הסתם לא מצליחים למצוא את הזמן לפקוד כל אירוע, ובמיוחד שערב ראש השנה בפתח, הגיע קהל רב ובהמוניו לפסטיבל.

ביום השישי האחרון, ה- 31.8 – סתם במקרה גם יום הולדתי, חגגו בבית היין את יום הולדת החמישי. אז לברוך ולריבה ולבית היין מזל טוב. וכן, תודה גם לכם חברים, על האיחולים לי.

לכבוד יום ההולדת כיוונו אנשי בית היין את הבאים אל המדשאה, שם התקיים הפסטיבל, עם מאווררי ענק וסככה בצבע כחול מעל, שהשרתה צל שהנו כל כך חשוב בשלהי חודש אוגוסט החם.

עשרות רבות של אנשים, ואולי אפילו יותר, הגיעו לחגוג עם בית היין את חגיגת יום ההולדת, אבל חשוב לא פחות: להתערבב עם ציבור נפלא של שוחרי יין. והקהל לא הפסיק לזרום למקום, כמו היין אל תוך הכוסות.

בכניסה הוקמה עמדת התשלום שגבתה דמי כניסה בסך 45 ₪, וקיבלתם לידיכם כוס יין מהודרת וטופס טעימות מסודר המציין את שם היקב, שם היין, מחירו לצרכן, מחירו המוזל באירוע, והתרשמותכם הכללית בציונים מ- 1 ועד 5.

היקבים שהשתתפו באירוע:
יקבי רמת הגולן עם סדרת ירדן מרלו, סירה, פינו נואר, גוורצטרמינר, שרדונה, וגמלא.
יקב הרי גליל עם יראון 2006, גליל קברנה, גליל שירז, גליל ויוונייה, שירז קברנה, ושמחתי לפגוש את מנהלת השיווק כרמית אהרנרייך.
יקבי כרמל עם פטיט סירה הסדרה האזורית, קברנה סוביניון הסדרה האזורית, קריניאן זיכרון יעקב הסדרה האזורית, שרדונה גליל עליון הסדרה האזורית, מרלו גליל עליון הסדרה האזורית, קברנה שירז גליל עליון הסדרה האזורית. היקב שלח את התותחים הכבדים לייצג אותו באירוע, ושמחתי לפגוש את היו"ר והמנכ"ל ישראל איבצן, אדם מונטיפיורי מנהל הפיתוח העסקי, סם סורוקה היינן, בעמוס רביד המדריך הראשי, ואיתן על עמדות ההטעמה.
יקב אמפורה עם המד בלנד, קברנה סוביניון, והרייטון.
יקב מאור עם קברנה סוביניון 2006.
יקב ויתקין עם מסע ישראלי אדום, מסע ישראלי לבן, ומרלו 2006, ושמחתי לפגוש אצת שרונה בלוגולובסקי, אשתו של דורון היינן ואחותו של אסף פז היינן.
יקב ססלוב עם הסוביניון בלאן ניו-זילנד, אדום קברנה סוביניון, אביב מרלו, ואביב מריאג'. שמחתי לפגוש את נילי ססלוב, ולהחמיא לה על סדרת הכתבות המצולמת של רוני ובארי ססלוב על יין המוגשת בקלילות המובנת לכל באתר YNET.
יקב טוליפ עם ג'אסט קברנה, ועם הדמוי פורט "אספרנזה" הנפלא והכל כך אהוב על רעייתי.
יקב קלו דה גת עם הראל קברנה, והראל מרלו.
יקב ברבדו עם קברנה סוביניון 2004, שרדונה 2006, ומרלו 2004, ועל עמדת הטעימה מנצחים בני משפחת פרופסור ברבדו בן עמי ובתו המקסימה, המלווה כמעט כל אירוע יין.
יקבי רקנאטי עם שירז רקנאטי, קברנה סביניון רקנאטי, מרלו רקנאטי, רזרב פטיט סירה זינפנדל.
יקב דלתון עם דלתון סוביניון בלאן רזרב, דלתון מרלו רזרב, סירה רזרב, דלתון קברנה סוביניון.
יקבי בנימינה עם מרלו ספיישל רזרב, גוורצטרמינר ספיישל רזרב חצי יבש, ספיישל רזרב קברנה, ספיישל רזרב שירז.
יקב יתיר עם הקמ"ש המצוין, והסוביניון הבלאן המאוד מוצלח.
יקב קדש ברנע עם מרלו אלון וקברנה סוביניון גלעד, שניהם יינות המגיעים מטרואר מדברי, עתירי פרי וצבע. אהבתי את הקברנה יותר.
יקב אבידן עם גרנש פטיט סירה מרלו, והפטיט סוליי. שירה אבידן המקסימה אמרה לי: "אתה לא עוזב את העמדה עד שאתה טועם משירז רזרב ומחווה את דעתך". אז יש לנו פרחים ומוקה ושוקולד וארומות פרחוניות טיפוסיות, עם צבע ההולם את זן השירז, גוף בינוני עד מלא יציב ומאוזן, והסיומת טובה ארוכה ומושכת. אהבתי.
יקב רימון עם יין הקינוח רימונים, עם היין היבש, ועם הדמוי פורט. כמו תמיד שמחתי לפגוש את שמרית נחמיאס מנהלת השיווק ובת המשפחה, ואי אפשר שלא לפרגן ולאהוב את מה שהם עושים שם ביקב עם פרי הרימון.

היו יינות תוצרת חוץ כמו הרופינו סופירייר, רופינו דוקלה, מרקס דה קסרס קריאנזה אדום, מרקס דה קסרס קריאנזה לבן – רוזה שאהבתי מאוד בהתאמתו לקיץ הישראלי. יין רוזה סמוק צונן ופירותי ומאוזן במידה, ושאטו מונרוז.
היו עמדות להטעמת ליקרים כמו ליקר Y ושיקוי פסיפלורה געתון. בתשלום יכולתם ליהנות גם מקפה, גלידות, סושי, גבינות, לחמים מקדיתא, אמפנאדס, וסנדוויצ'ים.

במהלך הפסטיבל התקיימו מספר סדנאות:
יער יתיר ויקב יתיר, עם טעימת יער יתיר 2003 ויער יתיר 2004, בהנחיית עמוס רביד.
טרואר גליל עליון, עם טעימת קברנה סוביניון כרם קאיומי 2004 וקברנה סוביניון כרם זרעית 2004, בהנחיית סם סורוקה.
כרמל לימיטד אדישן, עם טעימת כרמל לימיטד אדישן 2003 וכרמל לימיטד אדישן 2004, בהנחיית הייננן הראשי של יקבי כרמל ליאור לקסר.
קיומן של ההרצאות שהועברו ע"י בעלי המקצוע של יקבי כרמל, עם האנשים הכי קרובים לעשייה ולהדרכה, מלמד על החשיבות שמייחסים ביקב לאירוע, ועל תנופת השינוי לטובה שעוברת על היקב בתקופה האחרונה.











כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר