בליני: ייצור עצמי והקפדה

תפריט חדש המתבסס, עד כמה שניתן, על ייצור עצמי - החל מהבצק המשמש להכנת הפיצות, דרך הפסטות השונות וכלה בעישון של הדגים
חרף האתגרים שהמציאות כאן מציבה בפני בעלי מסעדות, בבליני מציעים אוכל איטלקי מוקפד – לא מובן מאליו בארצנו

גישה איטלקית קלאסית-מודרנית, כך מגדירים הבעלים החדשים של מסעדת בליני בנווה צדק בתל אביב, את הקו שהנחה אותם בחידוש שהם העבירו את המסעדה במהלך החורף. החידוש בא לידי ביטוי בדמות תנור טאבון חדש שנכנס למסעדה, כמו גם תפריט חדש המתבסס, עד כמה שניתן, על ייצור עצמי – החל מהבצק המשמש להכנת הפיצות, דרך הפסטות השונות וכלה בעישון של הדגים. מה תמצאו כאן? תפריט עשיר של פיצות ופסטות, כמובן, בצד מנות ראשונות ועיקריות, כמו גם תפריט עסקיות מיוחד המשלב בר אנטיפסטי חופשי עם מנה עיקרית ושתייה (68/78/88 שקלים, בהתאם למנה).

גישה איטלקית קלאסית-מודרנית
גישה איטלקית קלאסית-מודרנית. צילום אנטולי מיכאלו

אנחנו הגענו בשעות הצהריים למסעדה, אבל את הארוחה שלנו הרכבנו מתוך התפריט הרגיל. לא דילגנו על טעימה מבר האנטיפסטי – מבחר מוקפד של ירקות צלויים במידה הנכונה וקרים, בצד מספר גבינות ונקניקים מהם ניתן לפרוס פרוסות. זו ללא ספק דרך טובה לפתוח את הארוחה, במיוחד בימי הקיץ החמים. מנת הקרפצ'יו וואיסברטן הכוללת שמן זית, בלסמי, ארוגולה ופרמג'אנו מגורד (52 שקלים) היא מנה קלאסית עשויה היטב – בשר איכותי, כמות מדודה של שמן זית ובלסמי איכותיים, ארוגולה טרייה וכמות יפה של גבינה. סלט הקיסר המשיך את אותו הקו – לבבות חסה, רוטב קיסר, פרמג'אנו וגריסיני שנעשו בעבודת יד (46 שקלים).

מצליחה כל כך הרבה שנים חרף האתגרים שהמציאות כאן מציבה בפני בעלי מסעדות
מצליחה כל כך הרבה שנים חרף האתגרים שהמציאות כאן מציבה בפני בעלי מסעדות. צילום אנטולי מיכאלו

בארוחה זו החלטנו לוותר על הבצקים, ובמקום זאת הזמנו ריזוטו פילה בקר המשלב אורז ארבוריו עם נתחי פילה, פטריות שמפיניון, יין מרסלה, ציר בקר כהה, חמאה ופרמג'אנו (94 שקלים). זו מנה גדולה ומספקת – מתקתקה במידה, עם כמות יפה של בשר איכותי, והריזוטו עשוי כהלכה. במקביל הזמנו דג דניס שלם על הגריל, עשוי בשמן זית עם בזיליקום, שום ותפוח אדמה צלוי. קיבלנו דג גדול, צלוי במידה הנכונה ועשוי באופן נקי, בלי קישוטים קולינריים מיותרים, כל שטעמי הדג מודגשים. הקינוחים, למי שאוהב, כוללים טיראמיסו קלאסי מצוין (38 שקלים) בצד קינוחים נוספים כגון נמסיס שוקולד, טורטה ריקוטה אל לימון ואחרים.

אחרי הארוחה הבנו מדוע בליני מצליחה כל כך הרבה שנים, חרף האתגרים שהמציאות כאן מציבה בפני בעלי מסעדות – בתוך חלל אירוח נעים ומזמין מציעים כאן אוכל איטלקי מוקפד. נשמע מובן מאליו, אבל זה ממש לא כך.

 

בליני – יחיאלי 6 מרכז סוזן דלל, נווה צדק תל אביב, 03-5178486. א'-שבת 12:00-24:00

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר