בלנד דה נואר 2005 של יקב אבידן – יש סיבה למסיבה

הבלנד דה נואר הינו אחד משני יינות שיושקו בסדרה זו של תערובת ענבים שחורים. תמורת 59 ₪ – מחיר סביר בהחלט ליין הראוי ובצדק לתמחור גבוה יותר – תקבלו יין עם גוף בינוני מצד אחד, ועם פירותיות שנשמרת מצד שני

בשבת לפני שבוע קיים יקב אבידן אירוע השקה לכבוד היין החדש לבית יקב אבידן, ה"בלנד דה נואר 2005", זה לא שלא רציתי לבוא, אבל כמו שמקובל לומר היום, הייתי ב"נבצרות זמנית".

את החובה להכיר, לטעום, את היין החדש והזכות לפגוש את בני משפחת יקב אבידן מימשתי הבוקר, א' דראש השנה, ב"יקב פתוח" ביקב אבידן, שקיימו למבקרים שבקיבוץ אייל החל מהשעה 11:00.

לשמחתי, היה לי הכבוד לפגוש בעושים במלאכה בצינה אבידן, בשלמה בעלה, ובשירה בתם – השלושה שאחראים על היצירה.

שלמה אבידן פותח ומספר כי הבלנד דה נואר הינו אחד משני יינות שיושקו בסדרה זו של תערובת ענבים שחורים.
למה בחרו ביקב את השם המיוחד? ובכן מדובר בסדרת יינות בעלת קריצה ואמירה לעולם חדש ולעולם ישן. "האסכולות הללו משמשות אותנו כמקורות השראה, ללא פיתוח נאמנות לעולם ישן או דבקות דווקא בעולם חדש, או אפילו יומרה לשנות משהו בעולם חדש, אלא כנקודת מבט והתייחסות למקורות השראה ליין חדש, יין שונה, יין מעניין שגם יודע להפתיע", אומר שלמה. "בבציר אנו מנסים להפתיע עם שילובים מעניינים. ב-2004 השקנו במסגרת זו את הבלנד שירז מרלו, שהוא שילוב בהחלט לא שכיח, ולא כזה הנראה על מדפי חנויות היין. משהו הנוטה לכיוון שונה ומיוחד יותר, ולבטח מעניין יותר".

השנה מדברים ביקב אבידן על השילוב החדש של מרלו, קברנה סוביניון ושירז. הבלנד המיוחד הזה מורכב מ- 50% מרלו, 35% קברנה סוביניון 15% שירז.

"יש לנו עוד בלנד מאד חריג שכבר בוקבק, עדיין לא מוכן לשתייה, והוא יהווה הפתעה מעניינת שוב בייחודיותו", מגלה לנו שלמה אבידן. "גם הפעם אנו ביקב שואפים שהיין שתטעמו יהיה מעניין מאד. את הפוטנציאל באותו בלנד אנו כבר מזהים, ובקפידה רבה אנו דוגמים אותו עד להחלטה שהוא ראוי ומוכן לקהל".

לבלנד דה נואר עוצבה השנה תווית חדשה. בשנה שעברה הייתה זו תווית עם תמונה של הכרם, בשונה מהסדרות האחרות שם הופיעה על התווית דלת המרמזת על משהו הנמצא מאחור בתוך היקב – משהו מפתיע, מסקרן, מעורר תהיה ועניין, שמתחבר למוטו של היקב – EXPECT MORE .
התווית החדשה תבוא בצבעים שונים בהתאם לבלנד, והיא מעידה על השילוב של הזנים השונים. את התוויות עיצבה שירה, המביאה עמה את השכלתה כמעצבת גרפית, ותורמת את חלקה לא רק בטעימות ובחוות הדעת החשובות שלה תוך כדי תהליך ייצור היין, אלא גם את הפן האמנותי שלה, שמן הסתם מגיע גנטית מהאמא צינה, שאף היא אמנית בנפש ובהשכלה כמעצבת פנים.

בני אבידן ממשיכים ומספרים כי את הבלנד הם עושים בקופאג' בסוף התהליך. היין מתפתח במהלך השנה כיין זני, ומתישהו במהלך החודשים מאי-יוני מתבצע שלב הערכת הפוטנציאל של היין המתקבל, ואז נקבע עתידו, איך ובאילו מינונים הוא יחולק לסדרות השונות.
זהו שלב היצירה של הבלנד דה נואר, וכך בהליך הפקה שכזה משתלבים קברנה סוביניון ומרלו מסדרת הרזרב עם השירז ונוצר הבלנד.

הקשר למחיר
באבידן רואים את תחום היין כאמנות לשמה ולא טכנאות. ביקב מחפשים, כאמור, את השונה, המעניין והמיוחד; וחושבים גם על צרכן היין.
"אנו חושבים גם על אלו שמהססים וחוככים בדעתם כמה ולמה הם יכולים ומתכוונים, ולפעמים גם מסוגלים, להוציא על בקבוק יין", אומר שלמה. "זהו קהל חשוב, שאסור לזלזל בו. אחרי שהלקוח טועם מהיין שלנו, הוא מתרשם, הוא יאמר את דעתו, ויקבע את החלטתו. אנחנו מאמינים שאחרי שיטעם מהיין של אבידן, תנוח דעתו שהיין שהוא טעם שווה יותר מבחינת התמורה למחיר, ולדעתנו הרבה יותר".

שלמה מוסיף: "סדרת הבלנד של היקב מאפשרת לנו "לשחק" בתמחור היין, ע"י הוספתם של חלקים מסוימים בבלנד המגיעים מסדרות הפרימיום שלנו. חשוב לנו שהמוצר הסופי יהיה איכותי ומעניין, ולצינה רעייתי חשובה, ובצדק שהיא מאמינה בו, גם הנגישות של היין ברמת התמחור לכל הקהל באשר הוא".

הענבים לבלנד דה נואר 2005 מגיעים מעמק שורק ומעמק האלה. היין שטעמתי הינו יין אותו תוכלו להגדיר יין אולטימטיבי. כזה שיתאים לכם לכל סוג של מאכל. בתמורה ל-50 ₪ מחיר השקתו עתה, ול-59 ₪ מחירו מאוחר יותר בחנויות היין – מחיר סביר בהחלט, ליין הראוי ובצדק לתמחור גבוה יותר – תקבלו יין עם גוף בינוני מצד אחד, ועם פירותיות שנשמרת מצד שני.

התבלון שמייחד את היין מביא עמו לאף ובפה טעמי טבק, שוקולד, וקרמל. מצד אחד יין שאפשר "ללעוס", ומצד שני גם עדינות כזו המתאימה עצמה לסקלה רחבה יותר של טועמים.
צבע היין רובי, חי בוהק. אדום בורדו שהולך נפלא על רקע לבן ועם השוואה מתבקשת עם צבע התווית, ולכך כיוונה שירה אבידן בעיצוב המיוחד.
ליין טאנינים רכים, אך כאלו שיבטיחו ליין פוטנציאל התיישנות ליכוון ה-5 שנים.
הטאנינים מורגשים, אך יתרככו עם הזמן לזהות ואישיות אינדבידואלית. כשהיין מתערבב בכוס שואף לתוכו את החמצן מהאוויר, קמים ועולים רבדים נוספים של שזיפים אדומים ושחורים עם טאץ' של פרי הדר. הסיומת ארוכה. לכו על זה.
חג שמח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר