בלקאאוט – לאכול בחשיכה מוחלטת

החוויה הקולינרית כאן אינה מושלמת, אבל היא יותר ממספקת. הוסיפו לכך את החוויה הנפשית שמתלווה לארוחה בחושך מוחלט, והרי לכם מסעדה שאתם חייבים להגיע אליה

במסעדה זו לא תוכלו לצלם את המנות לאינסטגרם. למעשה, לא תוכלו להכניס את הסלולרי למסעדה, ותידרשו להפקיד אותו יחד עם השעונים וכל פריט שיש בו אור, בלוקרים בכניסה. הכירו את בלקאאוט – מסעדה ייחודית הפועלת במסגרת מרכז התרבות "נא לגעת" ביפו; מסעדה בה כל המלצרים הם עיוורים או כבדי ראייה. כדי להזדהות במידת עם אלו שאינם יכולים לראות, כל המסעדה – וכל הארוחה – הן בחושך מוחלט. את האוכל מזמינים לפני הכניסה, אבל כאשר הוא מגיע לשולחן, אין לכם מושג כיצד הוא נראה, היכן ממוקם בצלחת, וכדי לוודא שבאמת סיימתם את המנה תידרשו לשימוש מרובה בסכין ובמזלג, או להיענות להצעה של המסעדה ופשוט לאכול בידיים. אחרי הכל, אף אחד לא רואה אתכם.

הביקור האחרון שלנו בבלקאאוט היה השלישי מאז נפתחה. זה אומר שכבר חווינו וחצינו את האתגר שבמזיגת מים לכוס בחושך מוחלט, את הישיבה בשולחן עם עוד זוג אנשים שאיננו מכירים (וגם לא רואים), ואת הנינוחות הנובעת מכך שאף אחד לא רואה אותנו. כך, אפשר לשחרר את הבטן ואין צורך לסדר את החולצה, כי ממילא אף אחד לא רואה אתכם (זהו לב השוני בין החוויה של האכילה כאן לבין חיי היום-יום של העיוורים). אבל אם זו תהיה הפעם הראשונה שלכם כאן – ושלא יהיה ספק, אנו ממליצים על החוויה הזו, ולו פעם אחת בחיים; צפו לתחושות של פחד ולחץ לזמן מה, עד שתתרגלו לכך שזה לא משנה את תאכלו את הארוחה בעיניים פקוחות או עצומות.

צילום כפיר זיו
צילום כפיר זיו

בלקאאוט מתנהלת אחרת מכל מה שאנו מכירים, לדוגמא: המלצר מוביל לשולחן כשכל אחד מחזיק בכתפיים של זה שמלפניו, כדי שלא נלך לאיבוד, למעט דבר אחד: התפריט מתחדש מעת לעת במנות חדשות. מדובר במסעדה חלבית, והתפריט כולל מנות כגון סביצ'ה מוסר עם זוקיני כבוש ובצלי שאלוט, דג מוסר בציפוי "דואה" על קוסקוס וירקות שורש צלויים, ניוקי ערמונים עם פרמז'ן, אורז עם טופו בקארי ירוק, מלבי ועוד. הארוחה כוללת מנה ראשונה, מנה עיקרית, קינוח ושתייה תמורת 160 שקלים לארוחה צמחונית, או 180 שקלים לארוחה עם דג כאשר מגיעים לארוחת הפרימיום המוצעת בשעה 21:00. למי שמגיע ב- 18:30 מוצע תפריט מצומצם יותר תמורת 120 שקלים לארוחה צמחונית, או 140 שקלים לארוחת דג. בכל שעה שתבחרו להגיע, תוכלו להעצים את חווית אי הוודאות ולהזמין מנה אחת או יותר מקטגוריית "מנה בהפתעה", מבלי לדעת מה אתם מזמינים ומה תקבלו לאכול.

צילום כפיר זיו
צילום כפיר זיו

התחלנו את הארוחה שלנו עם קבב דג ים בשמן ארומטי של למון גראס ועשבי תיבול, המוגש עם יוגורט מתובל בלימונים כבושים, צ'ילי חריף ועשבי תיבול; ומנה בהפתעה (זהירות, ספוילר), שהתגלתה כפיתה ועליה חציל קלוי עם סלסת עגבניות, טחינה, צנוברים, פטרוזיליה ונענע. קבב הדג היה מוצלח, עם מרקם מצוין ותיבול מדויק, והיוגורט התגלה כתוספת שתרמה לרעננות של המנה. מנת החציל היתה מוצלחת, בעיקר הודות לסלסת העגבניות והחציל הקלוי היטב. היינו מציעים להחליף את הפיתה בפוקאצ'ה – יש משהו בפיתה שסותם את הקיבה יותר מכל בצק אחר.

צילום כפיר זיו
צילום כפיר זיו

המשכנו למנה של פילה סלמון צלוי בחרדל שומשום, המוגש עם סלט ארוגולה ושומר ותוספת של גרטן בטטה ותפוח אדמה; וטורטליני ארבע גבינות ברוטב שמנת פרמז'ן, מוגש עם נגיעות כרובית צלויה ורוקט. הסלמון נעשה היטב והרוטב שלו היה עדין באופן מפתיע; הגרטן היה חלבי ועשיר כמתבקש; והסלט סיפק את הרעננות המתבקשת למנה, שאחרת הייתה כבדה למדי. הטורטליני סבל מהבעיה הידועה של בצק עבה וכמות מעטה מדי של מילוי (שהיה טעים כשלעצמו), ונגיעות הכרובית והרוקט הפתיעו לטובה – גם במנה זו הן סיפקו רעננות שלא ציפינו לה אבל שמחנו בה. למרות שכל סועד זכאי לקינוח, החלטנו להסתפק באחד – עוגת גבינה ניו-יורק בליווי פרי עונתי, תותים במקרה הזה. העוגה הגיעה על בסיס של בצק פריך שהיה קשה מדי, בעוד שגוף העוגה היה מוצק, מלא גבינה ומתוק. תוספת התותים לא סיפקה את החמיצות המתבקשת (וחבל), כך שהעוגה שייכת לזן המתוק והכבד מדי של עוגות הגבינה.

החוויה הקולינרית כאן אינה מושלמת, אבל היא יותר ממספקת. הוסיפו לכך את החוויה הנפשית שמתלווה לארוחה בחושך מוחלט (למשל, אפשר להתנשק בחופשיות ואף אחד לא יידע), והרי לכם מסעדה שאתם חייבים להגיע אליה.

בלקאאוט – מרכז נא לגעת, נמל יפו. 03-6330808  שלוחה 0. א, ג, ה בשעות 18:30 או 21:00

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר