בלקן: קלילות ונינוחות

החתום על התפריט הוא השף הוותיק איל לביא אשר קיבל לידיו את האחריות להביא לסועד הישראלי את המטבח הבלקני. צילום אמיר מנחם
התפריט של בלקן מגוון וכולל בתוכו מספר מנות של בורק, שלוש פיצות בלקניות, מרקים וכמובן מנות פתיחה. בין גל המסעדות הבלקניות שנפתחו בשנים האחרונות זו ללא ספק אחת המוצלחות שבהן שכדאי להגיע אליה במיוחד

קלילות ונינוחות הן לא מילות התואר שלרוב משתמשים בהן כדי לתאר אוכל, אבל הן שתי המילים שמתארות יותר מכל את הארוחה שלנו במסעדת בלקן, המסעדה החלבית (כשרה) החדשה שנפתחה באחרונה בתל-אביב. החתום על התפריט הוא השף הוותיק איל לביא, אשר קיבל לידיו את האחריות להביא לסועד הישראלי את המטבח הבלקני – הכולל בתוכו את בולגריה, סרביה, קרואטיה, בוסניה, כמו גם טורקיה ויוון. לביא מעיד על עצמו שלא הכיר את המטבח הזה קודם לכן. לפיכך כללה ההכנה היסודית של התפריט נסיעות לארצות אלו, כדי להכיר את המטבח לעומק ולהביא אותו לסועד הישראלי. באופן טבעי נעשו בדרך התאמות כאלו ואחרות, ועם זאת, בלקן מומלצת ליוצאי מדינות אלו ובכלל.

צילום אמיר מנחם
צילום אמיר מנחם

גולת הכותרת עבורנו הייתה מנת הקיימאק Rainbow. קיימאק הוא אותו קרום עשיר בשומן, אשר נוצר לאחר הרתחה ובישול ארוך של חלב. כאן מגישים אותו בחמש וריאציות, כל אחת מוגשת בצורת כדור הנח בתוך צלוחית – קיימאק קלאסי, קיימאק סלק צלוי, קיימאק אייבר פלפלים, קיימאק תאנים מיובשות, וקיימאק סלמון מעושן. כל זה עם מקלות לחם שטוח, מטוגן ופריך (38 שקלים). הקיימאק מצוין בגרסתו הקלאסית, ומפתיע בווריאציות השונות שלו (עם התאנים היה ללא ספק הטוב ביותר), ומקלות הלחם משתלבים איתו מצוין.

צילום אמיר מנחם
צילום אמיר מנחם

מנה מומלצת נוספת היא ניוקי גבינת אורדה, המוגש ברוטב של תרד עם עגבניות צלויות וגבינת קשקבל (45 שקלים). הניוקי האוורירי משתלב, סופח אליו את הרוטב המדויק, ויחד מקבלים מנה ששקלנו להזמין סיבוב נוסף שלה. האווריריות מאפיינת גם את המוסקה של בלקן – שכבות-שכבות של חצילים, תפוח אדמה, תרד, גבינת פטה ועגבניות שרי צלויות (48 שקלים). שילוב החורג מהמוכר ומצליח באותה המידה, ללא הכובד המאפיין מנה זו במרבית המקרים.

צילום אמיר מנחם
צילום אמיר מנחם

ואם אתם בענייני דגים (בתפריט אין מנות בשריות), כדאי להכיר מנה זו – וריאציה למנה שלביא טעם באחת הנסיעות שלו: פילה דג ים עם מרמלדת שזיף ופלפל שחור, המוגשת עם גראטן סלק-תפוח אדמה ועירית (65 שקלים). הדג הוכן בדיוק במידה הנכונה, והמרמלדה המתקתקה-חריפה נתנה לו טוויסט מפתיע.

התפריט של בלקן מגוון, וכולל בתוכו מספר מנות של בורק, שלוש פיצות בלקניות, מרקים, וכמובן אי-אלו מנות פתיחה. בין גל המסעדות הבלקניות שנפתחו בשנים האחרונות, זו ללא ספק אחת המוצלחות שבהן, שכדאי להגיע אליה במיוחד.

בלקן – החשמונאים 99 תל אביב, 03-6434517. א'-ה' 18:00-00:00, ו' 10:00-14:00

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר