ב"מן" מצופים ל-60 השנים הבאות

חברת "מן" המתמחה בייצור ושיווק מוצרי ופלים ועוגיות, חוגגת 60 שנה להווסדה ומרעננת את המותג הנוסטלגי והשפה העיצובית של מוצרי החברה

חברת "מן" המתמחה בייצור ושיווק מוצרי ופלים ועוגיות, חוגגת 60 שנה להווסדה ומרעננת את המותג הנוסטלגי והשפה העיצובית של מוצרי החברה.

על פי נתוני נילסן, שוק הוופלים המקומי בישראל עמד על 209.2 מיליון שקלים בשנת 2014, עלייה של 2.3% מ- 2013., בעוד שוק העוגיות הבסיסיות עומד על 12.4 מיליון שקלים בשנה. לפי דוח זה, "מן" הינו מותג הוופלים והעוגיות השני בגודלו בישראל, בעוד בקרב הקהל החרדי זה המותג הראשון והמוביל בתחום.
פילוח מכירות מוצרי החברה הינו 60% ופלים, 23% עוגיות, 8% מאגדות, 7% מצופים, וכ- 2% מוצרים ללא סוכר.

במהלך השנים חל גידול מתמיד בצריכת וופלים בישראל. לפי מחקר צרכנים של "הגל החדש", 92% ממשקי הבית הישראלים צורכים וופלים, כאשר עונת החורף היא החזקה ביותר בקטגוריה. ההשפעה המרבית של העונות היא במצופים ובוופלים, אולם נראה שלעונתיות אין הרבה השפעה על העוגיות. טעם השוקולד בוופלים שולט בכל העולם, אולם בחו"ל פתוחים יותר לטעמים מגוונים. כך, 83% מהוופלים הנמכרים בישראל הם בטעם שוקולד, לעומת 70% בחו"ל. בעוד שבישראל טעם הלימון הוא במקום השני עם 9% פלח שוק, בחו"ל טעם הווניל הוא השני עם פלח שוק של 13%.
הישראלים מעדיפים צריכת ופלים בחבילה קטנה (180 – 200 גרם), לעומת הקהילה היהודית בחו"ל שמעדיפה אריזות ופלים גדולות (500 גרם).

סיפורה של "מן" התחיל בשנת 1938, בטרם מלחמת העולם השנייה, אז עלו לישראל מנחם רוקח ז"ל והוריו מוינה בירת אוסטריה, כשהם משאירים מאחור מפעל למתוקים.
בארץ הם הקימו את מחלקת הוופלים של מפעל "ליבר" ההיסטורי (לימים נרכש ע"י "עלית" והפך לחלק ממנה), שם גם הכיר מנחם את פנינה אשתו. בשנת 1954 הוא עזב את ליבר, והחליט לפתוח, יחד עם שלושה שותפים, את מפעל הוופלים "מן" בבני ברק, אשר פעל כקואופרטיב בשנותיו הראשונות. לאחר כשלוש שנים נקלע המפעל לקשיים, השותפים פרשו, ומנחם, יחד עם פנינה שהצטרפה אליו, לקחו הלוואות רבות בכדי לשרוד ולהחזיק במפעל.
ביחד בנו לאט ובנחישות את מערך הייצור, שעבד כולו ידנית עם מוצרים ארוזים בקופסאות פח, הפצה מחנות לחנות עם סוסיתא קטנה, ושיווק בסיסי ללא פרסום. המפעל הקטן בבני ברק הפך לשם דבר בעיר וברחבי הארץ, בעיקר עם הוופל המצופה הארוז בכחול שנמכר לחיילים.

במהלך השנים צמחה החברה והתרחבה, מכונות חדשות ואוטומטיות נכנסו, טעמים חדשים נוספו, ומערך ההפצה התרחב משמעותית. בשנות ה- 70 הצטרפו למפעל בני הדור השני ציפי פקר ואלעזר רוקח, שכיום מנהלים את המפעל ביחד עם הדור השלישי. בתחילת שנות ה- 90 עברו למפעל חדיש ומרווח ברמלה, המשתרע על 13 דונם, ובו התווסף קו ייצור חדש של עוגיות.

ל"מן" פעילות שיווק והפצה רחבה בישראל. החברה מפיצה את מוצריה עצמאית לרשתות השיווק, והפצה רחבה לסיטונאים ומפיצים ברחבי הארץ. מוצריה נמכרים ברשתות השיווק, סופרמרקטים, מכולות וחנויות פרטיות מצפון ועד דרום.
בעולם משווקת מן ומפיצה את מוצריה בקרב הקהילות היהודיות. כ- 20% מנתח המכירות של החברה בא מפעילות הייצוא לארצות רבות.

"מן" מייצרת למעלה מ- 30 מוצרים של ופלים ועוגיות במגוון טעמים וגדלים. כל המוצרים מיוצרים מחומרי גלם איכותיים, פרווה, ללא צבעי מאכל, ללא שומן טרנס, ללא חומרים משמרים וטבעוניים – ללא רכיבים מן החי (פרט לעוגיות גרנולה).

לפני כשנה החלה "מן" בהליך של ריענון פני החברה ומוצריה, לרגל 60 שנות קיומו של מפעל הוופלים והעוגיות המשפחתי. התהליך כלל שדרוג הלוגו ושפה תדמיתית חדשה, עיצוב אריזות חדשות והוספת סימוני מזון חדשים על גבי המוצרים, תוך שימור חזות וערכי המותג הנוסטלגי, ובמקביל הבאתו למקום עיצובי חדש, מרענן, בולט ועדכני.

 

החברה הוסיפה למוצריה את סמל הטבעונות של עמותת ויגן פרנדלי, הפועלת להפיכת אורח החיים הטבעוני זמין ונגיש בקרב חברות המזון הישראליות. כל מוצרי החברה, למעט עוגיות הגרנולה, קיבלו את תו התקן של ויגן פרנדלי ואושרו כמוצרים טבעונים. בכך הופכת "מן" ליצרנית המתוקים הגדולה בישראל אשר תשווק את מוצריה עם תו הטבעונות בשוק הכללי.

אלעזר רוקח וציפי פקר, בעלים ומנכ"לים משותפים של מן, אומרים: "אנו שמחים שגם היום, אחרי 60 שנה, המותג שצמח כעסק משפחתי בזיעת אפם של הורינו, הינו רלוונטי ומצליח להתמודד מול כל התאגידים הגדולים מהארץ ומחו"ל. מאחורינו פעילות ענפה עליה אנו גאים מאוד, ופנינו לעתיד, לטיפוח דור חדש וצעיר שיאמץ אף הוא את מותג הוופלים והעוגיות הוותיק".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר