במשחק ישראל מול אסטוניה, דרום אמריקה מנצחת

כאשר 22 גברים התרוצצו על המגרש באצטדיון רמת גן במשחק בין ישראל לאסטוניה, היו באותה השעה 8 גברים אמיתיים ורציניים, ישובים בחצר משפחת קורנפלד במושב ניר צבי, ולקחו חלק בסדנת גריל דרום אמריקאי. ומי ניצח ? הגברים

כאשר 22 גברים התרוצצו על המגרש באצטדיון רמת גן במשחק בין ישראל לאסטוניה, היו באותה השעה 8 גברים אמיתיים ורציניים, ישובים בחצר משפחת קורנפלד במושב ניר צבי, ולקחו חלק בסדנת גריל דרום אמריקאי. ומי ניצח ? הגברים.

כשאת מחפשת מתנה לגבר שלך, תשלחי אותו לכאן לסדנה. אם את אוהבת את הגבר שלך וגם אוהבת בשר, חוץ משל הגבר שלך, תביאו שניכם את עצמכם לכאן.
אומרים שסנדלר הולך יחף. אצל רפי קורנפלד זה הפוך. כאן, החתולים בחצר, כבר מזמן הפכו להיות שמנים, עצלים ובררנים.

אם תתארח אצל מוכר גרעינים, מן הסתם וכנראה שגרעינים יהיו המוצר היחידי שלא יחסר לך. אצל רפי קורנפלד, בכמות הבשר שהוא הכין והגיש בסדנה ל-8 אנשים, ניתן היה להאכיל גדוד של לוחמים מותשים.

עם מגבעת גאוצ'ו על ראשו וצעיף על צווארו, קידם רפי את האורחים שנרשמו לסדנת גריל דרום אמריקאי. במחיר של 195 ₪ למשתתף, עם מספר מקומות מוגבל הדורש הרשמה מראש, תקבלו את הכל מכל וכל.

במוצאו, רפי יליד ארגטינה שעלה לארץ עם הוריו בגיל שנה. בין השנים 1993-2000 היה רפי קורנפלד מהשותפים וספק הבשר של רשת המסעדות "אל גאוצ'ו". קורנפלד מייבא בשר כחברת קייטרינג מאז שנת 1989, ובשנים האחרונות הוא הבעלים של חברת דרום אמריקה בשרים לגריל ואסאדו, עסק עצמאי לייבוא בשר משובח מדרום אמריקה, שעבר שחיטה כשרה.
כמו כן תמצאו כאן מגוון רחב של מתקנים וציוד מקצועי לגריל.

החברה, או רוצה לומר משפחת קורנפלד, מקיימת סדנות הדרכה, מספקת שירותי גריל לאירועים, וגם עורכת פעמיים בשנה פסטיבל הנקרא פיאסטה דה קארנה (פסטיבל הבשר), בו עשרות רבות של חוגגים נהנים מחוויות של מוסיקה, אוכל, יין, ליקרים, והמון, אבל המון, בשר על האש.

סדנת הגריל של רפי מתמקדת בעקרונות הדלקת האש, הכנת הגריל, המלצות לבחירת פחם לגריל, דגשים לקניית פחם, המלצות להפשרת בשר, בחירת רשת הצלייה, הכנת מגש הפחמים, הצבת הגריל והעמדתו, בחירת כלים נלווים וייעודיים, כיצד בכלל לתכנן לבנות ארוחת בשרים, מהן מנות הפתיחה, מנות עוף, מנות עיקריות, אילו תוספות מומלצות, וקינוחים.

תקבלו חוברת עם מתכונים לרטבים לבשר: רוטב צ'ימיצ'ורי, רוטב שום ולימון לעוף, סלמוארה – רוטב לבשר בצלייה ארוכה, מרינדה לפרגיות; הוראות כיצד תכינו אנטריקוט בתנור, או אסאדו ברוטב צ'ימיצ'ורי, ואפילו בננות על הגריל. תלמדו על חלקי הפרה – האנטריקוט או הביפה אנצ'ו, הצלעות, החזה, הכתף המרכזי, צלי הכתף, הפילה המדומה, שריר הזרוע, הקשתית או האסאדו, הצוואר, המותן או הסינטה, ביפה אנגוסטו, ביפה צ'וריסו, על הפילה – ביפה דה לומו, השייטל או הקואדריל, האווזית, הצ'אך או הירך, הוויסבראטן, והפלדה ואסיו. אלו חלקי הבשר שאת שמם שמעתם ואת טעמם הלוואי וטעמתם.

פתחנו בבצקית אמפנדס ממולאת בשר נימוחה בפה, ובהרמת כוס יין לחיים בברכת "סלו דינרו אמור לכולם" עם יין הקולאג' קברנה סוביניון פטיט סירה 2005 של יקב טפברג; יין העשוי 80% ענבי קברנה סוביניון ו- 20% פטיט סירה. יין עם ארומה פירותית וטאניניות עדינה. זהו לא יין גדול, אבל בפירוש יין שעשה טוב לארוחת הבשר, וזרם חופשי לכל אורך הערב.

לא קיבלנו צלחות. פשוט לא. על השולחן הונח מול כל סועד לוח קרש לחיתוך בשר, מזלג וסכין לסטייקים. אלו הכלים ואנחנו הסועדים.

למנה ראשונה קיבלנו נקניקיות צ'וריסוס עגל חלב, והמבורגר המכונה "המבורגסה", מלווים ברוטב צ'מיצ'ורי ופרוסות לחם כפרי טרי. הנקניקיות היו עסיסיות ובשרניות, מלאות בשר בקר, תבלינים ושומן בדיוק במידה הנכונה. להמבורגר היה טעם של סטייק שבשרו נטחן – עסיסי ועשיר. וזו לנו רק המנה הראשונה, וכפי שרפי מתאר, יש להתחיל מן הקל אל הכבד.
המנה הבאה הייתה עוף שנחצה לאורכו והונח על הגריל לשעה ארוכה על צד העור, אשר נמשח במרינדה של לימון, מלח גס, ושום תוך כדי צלייתו, בעוד צד העור הופך שחום וקריספי והבשר עסיסי, עד שלא תרגישו כי כלל עוף נכנס אל פיכם.
בחישוב גס של 1/2 -1 קילו בשר לאדם, אל תגעו בלחם. זה בסדר אם תנסו לטעום מעט מסלט החסה הירקרק ותיקחו לכם איזו פרוסת עגבנייה קלה, אבל אל תשכחו שאתם כאן בשביל הבשר, והוא כאן בשבילכם.

המנה העיקרית הייתה סטייק האנטריקוט. אפשר היה לבוא בשביל זה, לטעום להתמוגג, ולהיאנח מתענוג, אבל אנחנו כאן בשביל עסקת החבילה כולה.
הסטייקים היו עשויים במידה, עבים, בשרניים, טעימים ורכים ללעיסה; מגיעים אל השולחן מונחים היישר מן הגריל על אסכלת מתכת "פריזטה" מקצועית מנירוסטה, השומרת חום בזכות גחלים שבתוכה, שהונחה על השולחן.

בעוד אנו מיטיבים ליבנו בעוד יין, הגיעה מנת הקינוח, ואצל רפי קורנפלד מנת הקינוח לארוחת בשר זה פשוט עוד בשר, והרבה. רצועות אסאדו עגל לוהטות ששהו על גריל הגחלים כשעתיים הגיעו לשולחן. אלו צלעות הנחתכות בניגוד לכיוון העצם, חלקן עם שומן וחלקן עם בשר, כשהשומן סך ומעשיר את הבשר בטעמים נפלאים.

ולמנה האחרונה בננה על הגריל, שקליפתה הושחרה מחום הלהבה, ותוכה מתוק וחמים עטוף בשוקולד מריר ושברי אגוזים.

אצל רפי תוכלו לרכוש ציוד לגריל ומוצרים מדרום אמריקה כמו ריבות, עוגיות אלפחורס, ותה ארגנטיני הנקרא מטה קוסידו.

כדאי לכם לבוא למושב ניר צבי לפסטיבל הפייסטה דה קארנה שיתקיים בחצר הבית בתאריך 13.4.07. היכנסו לומר שלום לרפי, האיש החביב הזה שהוא סדנת ידע בשרים בפני עצמו. בואו בכדי שתוכלו להתרשם ממבחר הבשרים המובחרים שבחנות, מהמקום, ומחוויה קולינארית מדהימה לחובבי הבשר.


דרום אמריקה בשרים לגריל ואסאדו
הדקל 23 ת.ד. 41 מושב ניר צבי
טל. 08-9227882

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר