בני הדייג – דגים מיד ראשונה

מאוד נעים ומרענן להיכנס במריה שבהרצליה, למסעדת דגים ופירות ים הנושאת שם כמו "בני הדייג", ולהיווכח כי לא רק שיש אדם בשם זה, אלא הוא נוכח במקום, ויש סיכוי סביר שהוא יבחר ויכין לך את הדג במו ידיו, וזה אחרי שחזר השכם בבוקר מדיג בים

מאוד נעים ומרענן להיכנס במריה שבהרצליה, למסעדת דגים ופירות ים הנושאת שם כמו בני הדייג"בני הדייג", ולהיווכח כי לא רק שיש אדם בשם זה, אלא הוא נוכח במקום, ויש סיכוי סביר שהוא יבחר ויכין לך את הדג במו ידיו, וזה אחרי שחזר השכם בבוקר מדיג בים.

בהחלט היה לי יתרון בארוחה אצל בני הדייג, כי הוזמנתי על ידי חבר שלי, ושל בני, כך כשהחלטנו שאנחנו רוצים למה עיקרית דג, ולא פירות ים למשל, כל שהיה עלינו לעשות זה לומר למלצר 'תגיד לבני שיבחר ויכין לנו דג'. כל כך פשוט.

כמו במסעדות דגים רבות, השיטה פשוטה: לשולחן מגיעים סלטי הבית שכולם אכן עשויים במקום, כאן בין 10 ל-14, תלוי במצב הרוח ובמצב ההכנות, ונראה לי כי קיבלנו את כולן: סלטי חצילים, פלפל קלוי, חציל עם טחינה, חומוס מעולה מתוצרת עצמית, לבאנה, איקרה, שני סלטי עגבניות וסלט חסה, זיתים, לחמניות טריות וחמות, וגם סלסלת לחם שחור ופוקאצ'ה חמה זרועת פיצוחים.
כצ'ופר קיבלנו חריימה של דג אינטיאס (שולה) אותו דג בני בבוקר – עדין ומצוין, כשהרוטב משלים את הדג ולא מתחרה בו כמו במקרי חריימה רבים.

ועכשיו למנה העיקרית – דג. זוכרים את 'תגיד לבני שיבחר ויכין לנו דג'?
זה בדיוק מה שאמרנו, ולשולחן הגיע דג בר ים (לברק ים תיכוני, או באר דה מר, בצרפתית) מופלא, עשיר בטעמים, עם בשר רך כחמאה שהתקלף לו כחמאה מאידרת הדג.
על הדג ולצדו הונחו עגבניות שרי צלויות, מספר פלחי תפוח אדמה, בצד גם שומים אפויים, ובשני קצוות הדג מעט מלח ים גס. זהו. תענוג.

בני הגיע לבדוק את תגובתנו לדג שהכין לנו, שמח לראות עיניים נוצצות ופה מלא שבחים, וגילה לנו את סוד הכנת הדג: בלי תבלינים, 20 דקות בתנור וזהו. כל כך פשוט.
אפשר להכין בבית? אם נמצא את הדגים של בני.
אתגרתי את בני בנושא פירות הים אצלו, ואמרתי כי אני בטוח שהם קפואים, כבמרבית המסעדות.
בני נעץ בי עיניים משתאות, ואמר "מה פתאום. השרימפס טריים, הסרטנים טריים – פה מהחוף בהרצליה. אם אתה רוצה אביא לך סרטן מתרוצץ לצלחת".

אחרי קינוח – עוגת השפיצים שבתמונה המונחת על קולי שוקולד שהותז באקספרסיביות מבקבוק פלסטיק על צלחת גדולה, ותה נענע, יצאנו מבני הדייג מרוצים מאוד ועם הזמנה לארוחה נוספת של פירות ים שבני ידוג ויכין לנו. שווה.

את התפריט המלא והמחירים תמצאו באתר

בני הדייג
מרינה הרצליה, יורדי ים 1
טל. 09-9557387

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר