בסוף אוגוסט: פסטיבל העגבנייה (La Tomatina) בספרד

יש מספר גרסאות באשר למקורו של הפסטיבל, המתקיים בעיר Bunol כ- 35 ק"מ ממערב לוולנסיה. אחת הגרסאות הפופולריות ביותר גורסת שהפסטיבל נוסד בעקבות קטטה מפורסמת בין צעירים מקומיים באמצע שנות ה-40

ב- 28 באוגוסט יתקיים בספרד – פסטיבל העגבנייה (La Tomatina), המכונה לעתים קרובות גם מלחמת האוכל הגדולה בעולם. 
יש מספר גרסאות באשר למקורו של הפסטיבל, המתקיים בעיר Bunol כ- 35 ק"מ ממערב לוולנסיה. אחת הגרסאות הפופולריות ביותר גורסת שהפסטיבל נוסד בעקבות קטטה מפורסמת בין צעירים מקומיים באמצע שנות ה-40 , שהחלו לזרוק אחד על השני עגבניות. מסיבה שאיננה ברורה, הקטטה נתפסה כאירוע השנה, ובשנים הבאות המשיכו לציין ולשחזר אותה עד שכבר הפכה לפסטיבל רשמי ב- 1957.

תמונות מהפסטיבל ממחישות אולי באופן המדויק ביותר את הטירוף של החוגגים – אלפי אנשים מכוסים ברסק אדום מתבוססים בערימות גבוהות של עגבניות מעוכות. אף על פי השיגעון והבלגן שיש באירוע, יש לו כמה חוקים ברורים. אחד המצחיקים שבהם הוא אות הפתיחה של המלחמה. לקהל אסור להתחיל לזרוק עגבניות לפני שניתן אות הפתיחה הרשמי: כשברקע הקהל רוקד שר ומשפריץ מים המשתתפים מנסים להשתלשל במעלה מוט משומן, עד שאחד מהם מגיע לבשר חזיר התלוי בקצה העליון שלו.
רק לאחר שמישהו מהם יירד אל הקהל עם החזיר בידו, תישמע ירייה ומשאיות אשפה עם 40 טון עגבניות רכות יגיעו לאזור החגיגה. 

מאחר וזריקת עגבניות לכיוון קהל צפוף ועמוס של אנשים עלולה להוביל לפציעות מיותרות, ישנם מספר חוקים נוספים בנוגע למלחמת האוכל: ראשית, מותר לזרוק עגבניות ורק עגבניות. שנית, אסור לזרוק חזק מדי ולכיוון הפנים ובכל מקרה, מומלץ בחום להרכיב משקפי מגן. שלישית, אסור לקרוע את בגדיו של אדם אחר, וברגע שנשמעת הירייה השנייה – הקרב נגמר רשמית ואסור לזרוק יותר עגבניות.

במהלך השנים הפסטיבל כל כך גדל, עד שמספר המשתתפים בו מגיע עד 40,000 איש, כשתושבי העיירה עצמה מונים רק 10,000.
מכיוון שהעיירה Bunol קטנה מלהכיל את כל המשתתפים, Agoda.com ממליצה לישון בעיר הסמוכה ולנסיה, עם דילים על מלונות בוולנסיה.
 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר