בעקבות הביקוש לגדילן ברפואה הטבעית החל גידול מסחרי של צמח המרפא

הגדילן משמש כחומר גלם מרכזי ביצור "קפה נופר" להורדת כולסטרול. קליית גרגירי הגדילן יוצרת טעם שמשתלב היטב עם הקפה, והתוצאה היא קפה בעל ערך מוסף של הורדת כולסטרול וניצול רכיבים חשובים המצויים בגרגירי הגדילן

חקלאי מושב נתיב מצאו ענף כלכלי חדש: גידול גדילן.
הצמח גדל כצמח בר בישראל ובמדינות אחרות במזרח התיכון, ומוכר כבר מאות שנים כבעל סגולות מרפא. בשנים האחרונות גבר הביקוש לגדילן בתחום הרפואה הטבעית בארץ ובחו"ל, ולכן החל גידול חקלאי מסחרי של צמח המרפא.

הגדילן משמש כחומר גלם מרכזי ביצור "קפה נופר" של חברת נופר העוסקת בייצור ושיווק מוצרים טבעיים, והמשמש להורדת כולסטרול. קליית גרגירי הגדילן יוצרת טעם שמשתלב היטב עם הקפה והתוצאה היא קפה בעל ערך מוסף של הורדת כולסטרול ורכיבים חשובים המצויים בגרגירי הגדילן כמו חומצה פולית, מגנזיום, אבץ וויטמינים: B1, B2, B3, B5, B6,C, B12.

החומר הפעיל העיקרי בצמח הגדילן נקרא Flavonol – בעל סגולות רפואיות רבות ומסייע בניקוי הכבד מהצטברות של רעלים כתוצאה מאורח החיים המודרני, הורדת הכולסטרול בדם ושיפור חילוף החומרים. הוא מגביר את קצב יצור חלבוני הכבד וכך מזרז את יצור התאים החדשים.
הצמח מסייע לדלקות כבד בעקבות צריכה מרובה של אלכוהול. בנוסף הוא משפר את ניצול האינסולין בקרב חולי סוכרת.
לדברי החברה, מחקרים רפואיים הוכיחו כי הצמח בטוח לשימוש גם במינון גבוה ואינו גורם לתופעות לוואי כלשהם.

הסבת שטחי הגידול לגדילן נעשתה ביוזמה של ישראל סולודוך, מנכ"ל חברת נפר, האומר כי החברה רוכשת בשנים האחרונות כמויות גדולות והולכות של גדילן מחו"ל לצורך יצור מוצרי הבריאות. "אין שום הצדקה שנספק הכנסות למדינות אחרות כשחקלאים ישראלים ב"עוטף עזה" ובאזורים אחרים יכולים ליהנות ממקור פרנסה חדש ורווחי בתקופה שבה החקלאות מתמודדת עם קשיים רבים. מדובר בענף עם פוטנציאל עצום, שיכול לגדול להיקפים של מיליוני שקלים ומעבר לכך בתקופה קצרה", אומר סולודך.

www.nufar.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר