בקרוב ביפו העתיקה: אליפות החומוס המזרח תיכונית

לצורך התחרות נשלחו הזמנות לאשפי חומוס מירדן, מצרים, קטאר, ערב הסעודית וטורקיה – שמפליא יהיה אם ייענו ויגיעו ארצה, אבל תעלול יחסי הציבור קיים כאן

ראוף ואתינה, מסעדת הדגים ביפו העתיקה, תארח בסוף חודש ספטמבר את מה שהיא מכנה "אליפות החומוס של המזרח התיכון" – בהחלט שם יומרני, ולא פחות יומרנית העובדה שלצורך התחרות נשלחו הזמנות לאשפי חומוס מירדן, מצרים, קטאר, ערב הסעודית וטורקיה – שמפליא יהיה אם ייענו ויגיעו ארצה, אבל תעלול יחסי הציבור קיים כאן.

ראוף ואתינה אומרים כי הם מנסים לאתר גם חומוסיות מהגרים במדינות אירופאיות באגן הים התיכון, כמו ספרד, צרפת, איטליה, יוון.

במסגרת הפסטיבל המיוחד שמתוכנן לשבוע שלם, יתחרו אשפי החומוס בהגשת מתכוני החומוס הסודיים שלהם במסעדה היפואית הותיקה, והסועדים יבחרו את מלך החומס של המזרח התיכון.

על מנת להבטיח שהקהל לא יערב בהצבעתו שיקולים של פטריוטיות ישראלית, הובטח לשפים שהוזמנו ממדינות ערב כי מנות החומוס שיימסרו לשיפוט יזוהו במספר, ולא בשם השף.

במסעדה מקווים לאירוע שימשוך את תשומת הלב של צופי אל ג'זירה ורשתות הלווין הערביות, וייצור קירוב לבבות סביב אהבה מזרח תיכונית משותפת: חומוס.
הנה: באכול ושאטו הם כבר זוכים  לחשיפה.

"חומוס הוא המאכל הכי פופולארי בכל המזרח התיכון. כל דבר שמשותף ליהודים וערבים יכול לקדם את ההבנה ההדדית ואת השלום באזור", מסביר ראוף.

ראוף ואתינה הם אח ואחות ממוצא יווני, המנהלים מזה למעלה מ- 20 שנה את המסעדה המשפחתית ביפו. ברח' קדם 81, בעג'מי, מול הים,
הם מגישים מבחר סלטים וחומוס בתחילת הארוחה, ולאחר מכן דגים על הגריל, קלמרי ופירות ים מטוגנים, או קבבים ומיני בשרים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר