בקרוב: תם, חכם, רשע ושאינו יודע לשאול

פסח אוטוטו בפינה, ומצפה לנו מתקפה אגרסיבית של היקבים, שעבורם זו התקופה בה נמכרים היינות שלהם. המון מבצעים, המון טעימות יין בחנויות וביקבים, וזה הזמן של חובבי היין לבוא ולקנות יינות ישראלים – גם לשתייה מיידית וגם כקנייה עתידית. בשישי האחרון, במסעדת הטרקלין של יוסי בן אודיס, אפשר היה לטעום את כל היינות הללו, וזו הייתה הזדמנות לדגום יינות שלא תמיד נגישים ביום יום

פסח אוטוטו בפינה, ומצפה לנו מתקפה אגרסיבית של היקבים, שעבורם זו התקופה בה נמכרים היינות שלהם. המון מבצעים, המון טעימות יין בחנויות וביקבים, וזה הזמן של חובבי היין לבוא ולקנות יינות ישראלים – גם לשתייה מיידית וגם כקנייה עתידית.
בשישי האחרון, במסעדת הטרקלין של יוסי בן אודיס, אפשר היה לטעום את כל היינות הללו, וזו הייתה הזדמנות עבורי לדגום יינות שלא תמיד נגישים ביום יום. להלן רשמיי.

יקב קסטל: שרדונה C 2013
מדובר בשרדונה שנוכחות הפרי בו מרשימה, יין חד כתער, מינרליות וחומציות מאוזנים להפליא, אלכוהול רגוע, עץ בקצוות. יין טוב זה כל הסיפור שלו.
המחיר 149 ₪

יקב ברבדו: שרדונה 2013
דעותיי על יינות ברבדו נכתבו בשנים האחרונות, ולא תמיד היקב שמח לקרוא אותן.
השרדונה הזה מסמל מבחינתי שינוי משמעותי ביקב. מדובר בשרדונה טוב, נקי וחף מפגמים. סוף סוף ברבדו ללא פוזה ויומרות. יופי של יין.
המחיר 90 ₪

 

יקב כרמל: שרדונה אדמון 2013
יין עם ריחות מרתקים שמעלים חיוך. בפה היין חמאתי מאוד ונקי מאוד, מינרליות שפותחת את התיאבון תוך שנייה. יופי של יין.
המחיר 85 ₪

יקב צובה: שרדונה 2012
הגיע הזמן לגנוז אותו.
המחיר 89 ₪

יקב בזלת הגולן: שרדונה בלנד נגב גולן 2013
יין שמעניק שרדונה אחר לחובבי השרדונה הקלאסי. מצד אחד מאוד פירותי, ומצד שני מליחות מעניינת באפטר טייסט; חמאתיות שרדונה קלאסית לצד עקצוץ בועתי על הלשון. היין כל הזמן עובד ומעניק עוד ועוד טעמים נפלאים של פרי טוב. לחובבי השרדונה שטעמו הכל – זה היין בשבילכם.
המחיר 120 ₪

יקב אדיר: סוביניון בלאן 2013
קלאסיות במיטבה. אחד הסוביניונים הנקיים ומלאי הפרי שטעמתי. הפה מתמלא טעמי עשבי תיבול טריים, מינרליות מרשימה ופרי משובח. יופי של יין.
המחיר 90 ₪

יקב סגל: רכסים שרדונה 2013 כרם בן זמרה
שרדונה שלא ראה עץ, ובכך גדולתו. פרי בשל שמעניק ריחות נקיים של פרי משובח. בפה הפרי בא לידי ביטוי בצורה מדהימה, מרירות מקסימה באפטר טייסט. יופי של יין שמעניק חוויה מעולה.
המחיר 85 ₪

יקב כרם שבו: סוביניון בלאן 2013
אם הסובניון של יקב אדיר הוא הקלאסי; פה מדובר בג'אנר אבסטרקטי. יין חד, מרשים במינרליות שבו, מעט בועות נעימות על הלשון. בבליעה יש מעט צריבה, שמתחלפת לאחר שניה בטעם מדהים של אשכולית. וואו – יופי של יין.
המחיר 80 ₪

יקב מטר: סוביניון בלאן סמיון 2013
הצד הכשר של יקב פלטר. הקו של היינות המימיים והשקופים נמשך. לצערי אין מיצוי ארומות וטעמים כפי שציפיתי שיהיה בסוביניון בלאן עם תוספת סמיון.
המחיר 95 ₪

 


יקב תבור: רוסאן אדמה 2014
תבור שוב מפגיז עם רוסאן מהנה בצורה מדהימה. מי שכבר לא יכול לראות שרדונה או סוביניון בלאן, רצוי להתמכר לרוסאן של תבור. יופי של יין.
המחיר 59 ₪

יקב רמת הגולן: סוביניון בלאן 2014
היין הכי VFM (תמורה לכסף) בישראל מבחינת סובניון בלאן הקיים על המדפים.
נקי, חד, ארומות נפלאות, טעמים חדים ומרשימים. לא מתיימר ולא צריך לדבר עליו יותר מדי.הכי נכון ליום יום.
המחיר 55 ₪. שאפו.

 

 

יקב סגל: לא מסונן 2010
קברנה סוביניון חף מפגמים. נקי, חד, עוצמת פרי טובה עם המון אלכוהול שממאן לעזוב. ריחות טובים של פרי בשל לצד עשבי תיבול יבשים. ציפיתי ליין בומבסטי קיבלתי קברנה סוביניון טוב.
המחיר 225 ₪

יקב רקנאטי: פטיט סירה רזרב 2013
צבע סגול מרשים, טעמי פרי עוצמתיים. יין שצריך עוד כמה שנים כדי להירגע, כרגע קשה לשתייה.
המחיר 105 ₪

 

 

יקב הרי גליל: יראון 2011
יין מקסים. הפה מתמלא באין ספור טעמי פרי צעיר, שבועט ושולח עוד ועוד נגיעות של מנטה, תות בשל ומרווה יבשה. יופי של יין.
המחיר 120 ₪

יקב כרמל: פטיט סירה כרמל ויניירדס 2010
בתקווה שהפטיט של רקנאטי ישביח בעוד 3 שנים כמו שהיין הזה השביח, ואז נקבל ריחות של פרי בשל ומוצק, טעמים נפלאים של שזיפים, פטל ריבתי, והמון פלפל שחור. באפטר טייסט עולה הליקריץ האופייני לפטיט טוב. יופי של יין.
המחיר 89 ₪

יקב קסטל: פטי קסטל 2012
בלנד קבוע של אלי בן זקן. 2012 הוא עדיין יין צעיר, שצריך עוד זמן על מנת שיעניק לנו את עושר הטעמים שכבר נמצאים בו. יש תחושה בפטיט 12 שהוא שד בבקבוק, שיודע כי עוד שנתיים-שלוש הוא יצחק על הגראנדים.
המחיר 120 ₪.
לחובבי קסטל לשימור, זה יין שצריך לקנות ולשמור.

יקב קסטל: גראנד וין 2012
ספקטרום מדהים של ריחות, והכל בגדול. הפה עדיין תפוס, וגם לאחר כמה שעות בכוס היין שיחרר עוד ועוד ארומות, והפה התחיל ליהנות מטעמי פרי צעיר. עוד כמה שנים.
המחיר 220 ₪

יקב מרגלית: קברנה סובניון 2012
ריחות טובים של פרי בשל. בפה היין קליל עם טעמי קברנה קלאסי. ציפיתי לסמיכות ביין, ולא מצאתי. ציפיתי לאפטר טייסט מרשים, שגם הוא לא הגיע. אבל כמו שכתבתי: קברנה סוביניון קלאסי.
המחיר 200 ₪

יקב פלם: קברנה סוביניון 2011
ריחות מעט מחוזרים, אבל ברמה שמייחדת את היין ועושה אותו מעניין מאוד. בפה יש איזון טוב של טעמי פרי בשל וחבית.
המחיר 169 ₪

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר