ברברה 2006 יקב הרי גליל – סיבה למסיבה

יקב הרי גליל הביא אל חצרו תחת כיפת השמיים מאות רבות של אנשים יפים ונלהבים, ופרפורמרית תיאטרלית ענקית כמו ריטה, כדי לפתוח את חגיגות עונת הבציר במופע אור קולי צבעוני מקפיץ ומרטיט לבבות

מה היה יותר נכון מבחינת יקב הרי גליל ביום חמישי האחרון, מאשר להביא אל חצרו תחת כיפת השמיים מול מאות רבות של אנשים יפים ונלהבים, פרפורמרית תיאטרלית ענקית כמו ריטה כדי לחגוג את תחילת עונת הבציר במופע אור קולי צבעוני מקפיץ מהמושבים, עם אנרגיות מתפרצות שמגיעות עד לשמיים וסאונד נפלא ומרטיט לבבות.

הקונצרט החגיגי שמקיים היקב זו הפעם השישית, היה מופע הגרנד פינאלה שחותם סדרה שלמה של מופעי קיץ שכאלו הנקראים "יין וצליל בהרי גליל", ואחרי כוכבות זמרה כמו נורית גלרון וריקי גל, נתנה ריטה מופע ענק לא פחות של השתוללות סוחפת עם מוסיקה נהדרת, והכול מלווה ביין של היקב שנמזג חופשי לכוסות. והפעם השמחה כפולה ומכופלת עם השקתו של היין החדש, הברברה מבציר 2006.

אך עוד בטרם הסתיים הערב והחלנו עושים את דרכנו חזרה בלילה לכיוון מרכז הארץ שבעים, הלומי יין, כשבאוזנינו מהדהדים שיריה כובשי הלב של ריטה, אני מבקש לשחזר כמה שעות אחורה, עת הגענו לכרם יראון לסיור מאלף בין הכרמים, כשהשמש העושה דרכה מטה לכיוון השקיעה, שולחת בכל רגע שמתאפשר לה איזו קרן מאירה לעבר האופק. וממול הנוף המוריק והענבים על הגפן הנמצאים בשלבי ההבחלה האחרונים, מחליפים צבע מירוק לאדום כהה, אוספים אליהם בדרך עוד עוצמת פנולים וריכוזיות טעם.

אנחנו, עירוניים שכמונו שבאים ממרכז הארץ, עמדנו משתאים נוכח ידענותו של אבנר הכורם, בהכשרתו דוקטור לזואולוגיה, מביטים משתוממים לעבר עדר פרות רועות במורד הגבעה, כשעופרי במבי קטנים מקפצים לצדן, ולנוכח עץ תאנה ענק השואב את עוצמתו ופירותיו הכבירים ממימי הנחלים.
ראינו את כרמי ענבי הקברנה סוביניון עמוסי העלווה הירוקה והפרי העוצמתי, השואבים דרך השורשים את מימי ההשקיה העושים דרכם מטה בתוך הקרקע, מחלחלים מהכרמים של ענבי הסירה ברמת הגבעה, המושקים שם כמעט מדי יום.

מה טוב מאשר לפתוח ערב נפלא שכזה מול שקיעה שמתחלפת אחר כך לירח מלא בשמיים ולרוח ערב קרירה, אבל קצת. לפגוש את רונית בדלר מנהלת היקב וכרמית אהרנרייך מנהלת השיווק – נשים שהן מנועי תפעול וצמיחה כאחד, את מיכה ועדיה יינן היקב ואת מיכל עוזרת היינן. ללגום כפתיח סוביניון בלאן 2006 של היקב, להביט בכוס מול האור ולמצוא משקה חיוור במעט, נוטה לגוון קש זהבהב בהיר מאוד, להביא את הכוס אל האף, לחוש בפירותיות טובה על חשבון מינרליות, בנימות ארומה של תפוח עץ ירקרק, מעט פרי טרופי, ובפה חמיצות ומרירות ופרי הדר מאוזנים נפלא, מושכים אותך בפה לקראת סיומת בינונית מרירה קלות – יופי.

ולחתן השמחה – הרי גליל ברברה 2006: יין דומיננטי עם רעננות של יין לבן, שגורמת ליין להיות נעים לשתייה, עם חמיצות ורעננות שהולכות עם אביביות ושמחה. האף עשיר בפריחה, גם הפרי תורם נדיבות טובה, טאנינים רכים וחומציות נדיבה.
יין מעוגל, רך ומפתה, עם שמץ קל של נגיעת וניל. סיומת שמתפתחת בפה מושכת וארוכה. אלו יחד עושים את הברברה ליין נפלא.

הברברה הטוב מכולם
יין זה נותן תשובה מאוד יצירתית לאזור שמייצר פרי ליינות שמהר מאוד מאבדים מחמיצותם. הרמה משופעת באשלגן, ובגלל צורת ההשקיה נוטה ליצור אחר כך יינות בעלי חמיצות נמוכה. מה שנעשה על מנת להתמודד עם הקושי הזה, הוא להביא זני ענבים בעלי חמיצות גבוהה. וראו זה פלא: התקבל יין שאין צורך להוסיף לו חמיצות, ויחד עם זאת הוא מאוזן והחמיצות לא תופסת את הפה.

הברברה 2006 של הרי גליל יושן כ- 9-10 חודשים בחביות עץ ישנות. המחשבה הייתה שכזן חדש שמגיע, כדאי שהפרי יילך לפניו ויוליך אותו, ושלא יהיה עץ שמאפיל עליו.
מסתבר שההחלטה הייתה נכונה, מאחר והתוצר המוגמר של הברברה נתן לנו יין מאוד מאוד עדין.
זן הברברה בא במקור מפיאמונטה באיטליה. ליקב הרי גליל כ- 30 דונם כרמים של ברברה, מה שמתורגם לכ- 36,000 בקבוקים. כרגע יוצרה ביקב כחצי מהכמות.

לא אסתכן ואומר שטעמתי את הברברה של יקבי רקנאטי, ואת הברברה של דלתון, ואת הברברה של יקב כפיר, ואולי תמצאו בארץ לא יותר מאשר יקב אחד או שניים שלא הזכרתי שמייצרים יין מענבי ברברה. אבל היין של הרי גליל הוא פשוט הטוב מכולם, ואני סבור שלאחר שתטעמו את הברברה 2006 של הרי גליל, תצטרפו לדעתי.
לעומת כל החוזקות הללו אולי חולשה אחת: 10 שקלים פחות בתמחור הנוכחי העומד על 60 ₪ לבקבוק, היו עושים אותו לדעתי לקנייה כדאית של ממש.


בתמונה: בלהה רובין. צילום: דני רובין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר