ברטי – כיף של מסעדה/בר/חמארה/מה שתרצו

המסעדה החדשה מגישה מה שמוגדר כמטבח לבנט שמח עם טעמים וניחוחות של המזרח התיכון באווירה נעימה ונגישה.סיכויים טובים מאוד להפוך להצלחה

לא בדיוק במקום מרכזי, אבל נושקת לו, ברחוב המלך ג'ורג' בתל אביב, לכיוון כיכר מסריק – עיריית תל אביב, פתחו שלושה: השפים רועי ענתבי ואור ברי, ואיתם איש היין ישי מלכוב מסעדה חדשה – "ברטי", כינויו של מלך בריטניה ג'ורג' החמישי.
"ברטי" פועלת כבר מספר שבועות  במסגרת הרצה, וכששאלתי את ישי מלכוב איך הוא מגדיר את ברטי , הוא ענה לי "לא יודע, אולי תגיד לנו? היחצ"נית שלנו אורלי סגל החליטה שאנחנו מטבח לבנט שמח עם טעמים וניחוחות מכל אזור המזרח התיכון, באווירה נעימה ונגישה. מה אתה אומר?".

אז אני אומר שברטי היא מסעדה/בר/חמארה כייפית, שמן הסתם הושקע בה כסף – אבל לא בוזבז על עיצוב פנים מיותר, בעיקר מפני שחלק גדול מפעילות ברטי מתבצעת בחוץ, על המדרכה עליה מוצבים שולחנות בטווח מסומן כמותר למסעדה, המכסה בערב אף את חזית חנות כלי העבודה השכנה.
תוכלו לשבת סביב הבר הצופה אל השפים העובדים במטבח, סביב שולחנות קטנים או קבוצתיים-גדולים בחלל הפנים והחוץ של המסעדה.

ויש בברטי עוד משהו חשוב – המוזיקה, שהותאמה בסגנונה לקונספט: ערבית-מזרחית-ישראלית מזרחית-צרפתית מזרחית; בנייה טובה של פלייליסט המושמע רוב הזמן בווליום סביר המוסיף את המוזיקה לטעמי האוכל והמשקאות.

אולי העובדה ששניים מהשותפים הגיעו מירושלים, השפיעה על סגנון שוק מחניודה הירושלמי בתל אביב. רועי ענתבי היה השף הראשי של מסעדות מלון ממילא הירושלמית עד לאחרונה, ובעבר עבד בבראסרי, במסעדת מול-ים עם השף יורם ניצן, מסעדת כתית של השף מאיר אדוני ומסעדות נוספות.

השף אור ברי, שהיה עד לאחרונה יד ימינו של ענתבי בממילא, עבד קודם לכן בכתית,  wd50 בניו יורק, Bouley bakery בניו יורק, מסעדת שילה של השף שרון כהן .

ישי מלכוב, שותפם של השפים, התחיל את דרכו בלימודי קולינריה ב- cia בניו יורק, והמשיך במטבחים כמו של מסעדת nobu בניו יורק אך משם עבר לעולם היין כעוזר סומלייה במסעדת fellida בניו יורק, משם עזב ללונדון שם היה במשך שש שנים מנהל תחום היין בחברה של השף גורדון רמזי , סומלייה ראשי ומנהל.
מלכוב מעיד על מהפך בתרבות היין בישראל בעשר השנים האחרונות מאז יצא לעולם הגדול, כאשר הלקוח הישראלי צורך יותר יין, גם צעירים בני 18, ועבר מספר שלבים: תחילה ביקש יין אדום או לבן, אחר כך עבר לבקש יין מזן מסוים, והיום מבקשים יינות ספציפיים מיקבים מסוימים.

התפריט בברטי לא בנוי על ארוחה מסודרת ומובנית, אלא על מבחר מנות ירקות, בשר, דגים ופירות ים, וקינוחים.  מחירי המנות סבירים ביותר וגודלן נאה ומספק – מ- 36 ₪ עד 68 ₪, אבל מרביתן בתחום הנמוך של הסקאלה.
מנות לדוגמא: סמבוסק גבינת עיזים ופלפלים קלויים – 39  ₪, "מחאמ'ר" – תבשיל עוף וטלה על לחוח – 62 ₪, אנטריקוט כבוש, חרדל, צלפים, בצלי פנינה – 52 ₪, שיפוד שקדי עגל – 34 ₪ , סרדינים ממולאים בפיתה, חציל כבוש, גבינת שמנת – 42 ₪, שיפוד תמנון – 48 ₪.

תוך עיון בתפריט הזמנתי כוס יין לבן עלמה דלתון – 38 ₪, שהגיע צונן כהלכה ושפע ריחות פרי אקזוטי, ובטעם מתיקות מעודנת עם חמיצות קלה וסיומת ארוכה כשמדובר ביין לבן.

למנות ראשונות הזמנו סלט פטוש של עגבניות, ארטישוק, זיתים ונענה – 38 ₪ – טרי וטעים, והולך מצוין עם פיתת הסלוף או עם הלחם הלבן האחיד, זה שאימא של ישי מלכוב הייתה שולחת אותו בילדותו לקנות במכולת, לא הלחמים המתוחכמים של ימינו. עם הלחמים הגיעו סחוג, שמנת וזיתים. כייף.
מלוח המיוחדים על הקיר הזמנו קובה בורגול חם וטרי ובתוכו רכז רימונים לשמץ מתיקות – 32 ₪, שהיה נעים וטעים לטבול אותו בקערית הטחינה שהגיעה עם שלוש הקובות.
עוד מנה ראשונה מוצלחת מאוד שהגיעה לשולחננו  כללה נתחי דג טרחון בחומץ עם איקרה, סרדינים, שבבי תנונית וזיתים. יופי של מנה עם אלכוהול – וודקה, ערק.

לגבי מנות עיקריות, כחובב חלקי פנים הסתקרנתי מהכיתוב על לוח המיוחדים: מנת חלקי פנים הכוללת לב עגל, מוח שדרה ואשכי עגל – 42 ₪. מאחר שנראה לי כי זו מנה לנועזים שכבר שתו הרבה מבקבוק ה"ערק מטר" המתומחר כאן ב- 9  ₪ לכל ס"מ (40 מ"ל), הסתפקתי בשיפוד שקדי עגל עם תבשיל עדשים מעורבים עם חציל שרוף – 38 ₪.
שקדי העגל יכלו להיות מעט רכים יותר, אך תבשיל העדשים-חציל מוצלח ביותר.
שיפוד נתח קצבים ובצל ממולא – 38 ₪ היה טעים מאוד למי שאוהב את הטעם העז של נתח זה, שאינו איזה טעם פילה אנמי, אלא בשר בשר. הבצל הממולא נתן למנה טוויסט של אוכל ביתי מזרחי טוב.
וגרגרנים שכמותנו, לא יכולנו שלא להתפתות למנה נוספת מהמיוחדים: כבדי עוף  בגריל עם רוטב חומוס וצ'ילי – 38 ₪. המנה עשויה בצורה מושלמת והכבדים בדיוק במידה הנכונה. יש לי חבר שקורה למנות מוצלחות כאלה סטארט-אפ, והוא צודק.

כשיצאנו מברטי נראה היה כי החגיגה רק מתחילה, ויותר ויותר אנשים – ממגוון גילאים, יש לציין, מגיעים למקום החדש שיש לו סיכויים טובים מאוד להפוך להצלחה.

מסעדת ברטי
רח' קינג ג'ורג' 86, תל-אביב
טל. 072-2512950

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר