ברקן לפי הגובה: קברנה סוביניון אלטיטיוד ריזרב בציר 2005 – 624+ 720+ 412+

יש שוני בין החברים בסדרת היינות החדשה של יקבי ברקן קברנה סוביניון אלטיטיוד ריזרב בציר 2005, על שום היותם עשויים מענבים שגדלו ונבצרו בגבהים שונים, יחד עם הבדלי טרואר. כולם עשויים מענבי קברנה סוביניון, כולם הוכנו על ידי צוות הייננים הכולל את אד זלצברג, עירית בוקסר, יותם שרון ואיתי להט

יש שוני בין החברים בסדרת היינות החדשה של יקבי ברקן קברנה סוביניון אלטיטיוד ריזרב בציר 2005, על שום היותם עשויים מענבים שגדלו ונבצרו בגבהים שונים, יחד עם הבדלי טרואר.

כולם עשויים מענבי קברנה סוביניון, כולם הוכנו על ידי צוות הייננים הכולל את אד זלצברג, עירית בוקסר, יותם שרון ואיתי להט, שביחד מציגים בציר חדש של סידרת אלטיטיוד רזרב.

יינות אלו, מאותה שנת בציר, עברו תהליכי הפקת יין ויישון דומים, נבצרו בכרמים שונים ובגבהים שונים: כרם אבני-איתן שבדרום רמת הגולן, כרם עלמה וכרם דובב, שניהם בגליל העליון.

בטעימת סדרת היינות הללו תצטרכו לבחור את המועדף עליכם, שכן מדובר בשלושה יינות בהחלט טובים, מאוד בשלים, מאוד ישראלים, מאוד קברנה, לאלו מכם שהזן השולט מועדף עליהם.
תקבלו בכולם יין עם פרי בשל ועשיר, שיקיים עבורכם הבטחה של אף ופה, ומה שיבדיל ביניהם אצלכם באף ובפה יהיו באמת אותם ניואנסים של גובה, קרקע וטרואר.

מן הסתם יהיו כאלו שיעדיפו את 720+, אולי על שום היותו הגבוה מכולם, שעצם חשיפתו לשינויים בין יום ללילה, בין קור וחום ואקלים קר מיסודו, יצרו בפרי בדיוק את מה שמבקש היינן לקבל. אבל זו באמת תהיה בחירתכם האישית, ובהחלט לא בגלל שהשניים האחרים טובים פחות, אלא ודווקא משום שכל השלושה יינות טובים.

ברמת מחיר של 100 ₪ לבקבוק תוכלו להציב את היין על שולחן החג בגאווה עם המנה העיקרית, או תעניקו אותו כשי לחג למי שבאמת מבין ביין, והשמחה תהיה רבה.

וכך כותבים יינני ברקן על יינות הסדרה:
"היינות מייצגים שלושה ביטויים שונים ומרתקים של זן הקברנה, מאותה שנת בציר, מכרמים שההבדל העיקרי ביניהם הוא גובהם מעל פני הים. היינות עמדו לרשותנו בכמויות שאפשרו לייחד מספר חביות קטן מכל יין, מבלי לפגוע באיכות יינות קברנה אחרים של היקב.
מוצא שלושת היינות בכרמים מצפון המדינה; אלו הכרמים אשר לדעתנו הניבו את היינות המוצלחים ביותר, כיינות יחידניים, בשנת 2005. יש בכך המשכיות מעניינת ליינות מבציר 2003, כאשר מתחילים להתבהר קווי האופי האופייניים לכל חלקה.
יתכן שבשנים הבאות יתווספו יינות מאזורים אחרים, כגון הרי ירושלים או הר הנגב הגבוה, אך מקריות זו מחדדת עוד יותר את ההשוואה, שכן תנאי עונת הבציר היו דומים לכל שלושת הכרמים.

בציר 2005 בצפון התאפיין בעונת גידול מתונה וארוכה, בלי אירועי חום קיצוניים.
שילוב של התעוררות מוקדמת וקיץ קריר עם בניית חום מדורגת, אפשר לפרי זמן שהייה ארוך על הגפן, לא בגלל עצירות הבשלה הרווחות במקומותינו, אלא בגלל הבשלה סדורה איטית.

אופן עשיית היינות היה דומה בשלושת המקרים: תסיסה חמה למדי, שהמשכה בהשרייה ארוכה על הקליפות – שלושה עד ארבעה שבועות. הצצה בנתונים האנליטיים לא תגלה הבדלים משמעותיים בהרכבם הבסיסי של היינות. שלושת היינות יושנו בחביות, מרביתן חדשות מאלון צרפתי, למשך תקופה בת 14 חודשים. ברצוננו היה לשמור על בהירות אופי הפרי, ולא לטשטש את הביטוי המקורי של כל כרם. היינות יושנו עוד מספר חודשים במיכל, ובוקבקו ללא הצללה/זיכוך, לאחר סינון מיניאלי.

טעימה השוואתית של היינות מזמינה דיון מרתק באופן בו גובה הכרם, עם ההשלכות על המסו-אקלים של כל כרם, משפיע על אופי הפרי ועוצמתו בכל אחד מהיינות. כמובן שאין מדובר בניסוי מדעי, אך עם זאת יש מה ללמוד מטעימה כזו. מעבר לכך, כל יין יעניק חוויית שתייה שלמה, מורכבת ומענגת בפני עצמו".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר