ברקנאטי אומרים אהלן למרסלאן

מרסלאן אינו רק זן חדש בישראל, אלא גם בעולם. זו הכלאה של קברנה סוביניון וגרנאש, והוא נקרא על שם העיירה הצרפתית בה פותח בשנת 1961.רק ב- 2007 הוא הוכר בארה"ב כזן ענבים שיכול להופיע על תוויות בקבוקים

לפני זמן לא רב כתבתי ביקורת נלהבת על אחדים מיינות יקב רקנאטי.
כללית אני חושב שבאופן עקבי הם אחד היקבים המסחריים הטובים ביותר בארץ, ולכן כאשר שמעתי שהם משחררים יין חדש, שמחתי על ההזדמנות לטעום את מה שהם יצרו. כשגיליתי שמדובר בזן ענבים חדש בישראל, Marselan (מרסלאן) אדום, אותו איני מכיר היטב, שוכנעתי בקלות לבקר ביקב בעמק חפר.

יין מרסלאן אותו טעמתי היה מטעימת חבית של בציר 2012, כך שהוא צעיר מדי כדי להעניק לו ציון (מבחינת היקב ומבחינת הצרכן), מאחר שלא מדובר עדיין בבלנד הסופי מכל החביות שישוחרר לשוק.
בכל זאת, היין מציג עכשיו פוטנציאל גדול, במיוחד כאשר טעמתי אותו יחד עם גיל שצברג, יקב רקנאטיטעימות חבית של קריניאן 2012 וסירה/ויונייה 2012.

המהדורות הנוכחיות בשוק של שני בריונים אלה הן מ- 2010, וכאשר המרסלאן נטעם זמן קצר לאחר בלנד הסירה, גם הוא הזכיר לי בלנדים אדומים של עמק הרון, יותר ארומטיים ועשירי טעמים מאשר זני בורדו או בורגונדי. בניגוד לקריניאן 2012 שהנו בבירור צעיר מדי ועדיין מתחבר לחבית האלון שלו, הניחוח הפירותי והפרחוני של המרסלאן הנו ברור ובולט כבר בשלב זה, ואני חושב שהיין יהיה להיט ברגע שישוחרר כאחד מיינות סדרת הרזרב של יקב רקנאטי.

הייננים גיל שצברג ועידו לוינסון דיברו איתי בקצרה על המרסלאן, ואני מקווה לבקר שוב ביקב ולהרחיב בנושא כבר בקרוב.
אני נותן לשניים קרדיט על הסתרת המרסלאן במשך 5 השנים האחרונות בהן הענבים צמחו והתבגרו בכרמים (נדרשות לפחות 4 שנים לפני שענבים מגפנים חדשות עידו לוינסון, יקב רקנאטימותרים לשימוש עבור יינות כשרים. לא שיינן ביקב לא-כשר ירצה לנסות לעשות יין איכותי מגפנים פחות בוגרות). גיל ועידו היו להוטים וסקרנים עצמם לראות איזה סוג של יינות ענבים אלה יספקו.
נראה שהם גאים בתוצאות עד כה, עד כדי כך שהם מתכוונים לשחרר את המרסלאן כיין רזרב, ואני חושב שהביטחון העצמי שלהם מוצדק.

Marselan נטוע באופן מסורתי בדרום אזורי רון ולנגדוק בצרפת, ויינות רקנאטי כבר נטו לכיוון אלגנטי וארומטי יותר ופחות בומבסטי, יותר וזן זה נראה מתאים היטב להשלים את הסגנון החדש שהיקב מפתח מאז שנת 2008, כאשר גיל שצברג נכנס לתפקיד היינן הראשי היין ועידו לוינסון הצטרף אליו.

מרסלאן אינו רק זן חדש בישראל, אלא חדש גם בעולם. זו הכלאה של קברנה סוביניון וגרנאש, והוא נקרא על שם העיירה הצרפתית בה פותח בשנת 1961. זה די נדיר בהשוואה לענבים אדומים צרפתיים אחרים, ורק ב- 2007 הוא הוכר בארצות הברית כזן ענבים שיכול להופיע על תוויות בקבוקים.

אם הטעימה בה השתתפתי היא אינדיקציה, Marselan הנו זן איתו ישראל תוכל לקבל קצת הכרה בינלאומית, ואם לא ישראל אז יקב רקנאטי שכבר מוכר היטב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר