ברשת סי קפה מחממים את החורף עם משקאות ומרקים לוהטים

את כל הסלטים, תבשילים, מרקים, פיצות, ממרחים וקינוחים מכין הצוות המקצועי הגדול שמאחורי הקלעים, והמאפים הרבים שנאכלים כאן מגיעים יום יום טריים מהמאפייה של בנדיקט

באחד מימי החורף הקרים והגשומים ביותר בשבועיים האחרונים, סיימתי משימת הסעה לנתב"ג (הטיסה הייתה רק לאילת, לא להתרגש), והחלטתי שצריך לחמם את היום הגשום שנחת עלינו. סניף רשת סי קפה (Si Café) בכניסה לקיבוץ עינת על כביש 444, היה המקום האידיאלי לכך. מה כבר רציתי כאן? הזמנתי מהמלצר החביב נועם (יש לי סימפטיה לשם, אחד הנכדים ליד אילת), מרק קפאלטי – מרק כרישה, תפוחי אדמה, סלרי, שום ושמנת, מוגש עם טורטליני, עירית ושמן זית – 33 ₪, (בצקיות פסטה);  וקפרה פומודוריני  בטאבון – גבינת פטה עיזים צלויה בטאבון עם עגבניות שרי, ארטישוק, עגבניות מיובשות, זיתים בתיבול אורגנו ושמן זית  35 ₪.

צילום פאפא רצי

עד שהמנות הוכנו והגיעו לוהטות לשולחן (זה מה שרציתי, לא?) גיליתי את מנהל המקום, שחר מליחי, ואחרי שאמרתי לו שכבר הייתי כאן מספר פעמים לפגישות עבודה, וסניף סי קפה קיבוץ עינת אינו דומה לבתי קפה אחרים בתחנות דלק, קטגוריית השיוך שלו, כי יש בו הרבה לקוחות קבועים והרבה פגישות עבודה בזכות מיקומו הקרוב לערי המרכז, אז אחרי כל זה החלה שיחה, ואחרי שנהניתי מהמנות בטעימות שהזמנתי, גם קיבלתי כבונוס סיור באזורים שמאחורי אולם בית הקפה והמרפסת – העולם התפעולי של המקום  שמאפיינים אותו סדר וניקיון – מבריק.

צילום פאפא רצי

שחר סיפר לי כי מדי יום מגיעים לכאן 500 אורחות ואורחים, ובשישי-שבת 600-700 אישה ואיש (לא כשרים). לי זה נראה ממש הרבה, אבל שחר אומר כי אנשים עדיין חוששים מהקורונה ונגזרותיה. והנה מה שמאפיין את המקום,  פרט למוזיקה הנהדרת ברקע: "אנחנו שונים מסניפי סי קפה אחרים. אצלנו יש שירות מלא, ולא שירות עצמי מלא או חלקי. בבוקר באמת מתקיימות אצלנו הרבה פגישות עסקים. בצהרים יש לנו ארוחה עסקית, ובאים מכל הסביבה, גם מחברות ההייטק בראש העין ובקיבוץ. 85% מהלקוחות שלנו קבועים. מגיעים מכל הסביבה".

שחר הוא שחקן ותיק בתחום ההסעדה, 19 שנים בתחום, ומ- 2011 בסי קפה עינת, כאשר היה לו גם דיינר בראש העין אותו מכר בתקופת הקורונה. הוא בוגר המחזור הראשון של קורס הקונדיטוריה של אסטלה, עם התמחות בקונדיטוריה צרפתית. את כל הסלטים, תבשילים, מרקים, פיצות, ממרחים וקינוחים, מכין כאן הצוות המקצועי הגדול שמאחורי הקלעים, והמאפים הרבים שנאכלים כאן מגיעים יום יום טריים  מהמאפייה של בנדיקט.

צילום אסף קרלה

כן, אני יודע שנסחפתי למסביב ולא התרכזתי באוכל ובמשקאות של סי קפה עינת, אבל המסביב הוא מה שעושה את המקום ומייחד אותו. לקראת החורף הוציאה הרשת אוסף משקאות חורף חמים ומתוקים. אני בחרתי מיד בסחלב –

צילום אסף קרלה

תערובת סחלב עם חלב חם, אגוזים, קוקוס וקינמון (18 ₪), וזה אחרי התלבטות קשה מול השוקולטה – משקה שוקולד איטלקי סמיך (18 או 20 ₪). יש גם טרביזו שוקולטה איטלקית – אספרסו, סירופ שוקולד ואייס קפה (20 ₪), סיידר תפוחים חם עם קוביות תפוח ירוק ומקל קינמון (18 ₪), קפוצ'ינו חורף בתוספת קצפת וקקאו (16 או 19 ₪), שוקו חם שעשוי מחלב חם ומטבעות שוקולד איכותי (16 ₪), או שוקו אגוזים – חלב חם, מטבעות שוקולד איכותי ומחית אגוזי לוז (16 ₪). ואיך אפשר בלי תה הבית עם נענע, מקל קינמון, פרוסת לימון, דבש וג'ינג'ר טרי (16 ₪).

Si café היא רשת בתי קפה בפריסה ארצית, המונה 16 סניפים שממוקמים במתחמי תחנות הדלק של דור אלון ברחבי הארץ, ולאורכו של כביש 6

 

 

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר