בר גיורא בעיר הגדולה

על פניו נראה בר גיורא דומה להרבה בתי קפה/מסעדות אחרים בעיר – סלטים, כריכים, פסטות, המבורגרים, מספר מנות חמות המוצגות כמנות עיקריות, וכמובן קינוחים

טוב עשו בביסטרו בר גיורא, ששדרגו את התפריט שלהם והפכו אותו למוקפד יותר. למעשה, שדרוג אינו המילה הנכונה. התפריט עבר שינוי רחב ידיים, שכלל החלפה של מרבית המנות במנות חדשות, הרחבת מגוון הכריכים והסלטים ועוד. השפית אמילי גולדברג אמונה על השינויים.

על פניו נראה בר גיורא דומה להרבה בתי קפה/מסעדות אחרים בעיר – סלטים, כריכים, פסטות, המבורגרים, מספר מנות חמות המוצגות כמנות עיקריות, וכמובן קינוחים. אך מראה עיניים אינו אומר הכל, ולכן הגענו להכיר מקרוב את השינויים בתפריט.

מהמטבח התחילו להגיע במהרה המנות הראשונות. פטה כבד עוף (32 ש"ח) התגלה כמנה מצוינת – הפטה נעשה כהלכה, לא כבד מדי ולא קליל מדי, עם צנימים קטנים ליד, וריבת דלעת וג'ינגר מצוינת. גם מנת התרד בפטה (28 ש"ח) הפתיעה לטובה – מנה חמה הכוללת הרבה בצל מטוגן עם עלי תרד, ומעל גבינת פטה איכותית ושומשום. ללקק את האצבעות, אין דרך אחרת.

בנוסף טעמנו מסלט אינסטה פולו (48 ש"ח), שילוב מעניין בין סלט ירקות לתבשיל. מצד אחד צנונית, עגבניות, מלפפונים וחסה חתוכים, ומצד שני חתיכות חזה עוף ושעועית ירוקה. השילוב בין הירקות הקרים לעוף והשעועית החמים היה מוצלח, מנה אידיאלית לימי הקיץ. החציל הקלוי (32 ש"ח) היה טעים, אם כי כמות הטחינה היתה מועטה לטעמנו.

התאוששנו קצת משפע ההתחלה, ועברנו לעיקריות. להפתעתנו, השעועית הירוקה מככבת גם בשתי המנות שהזמנו. דג מוסר ים (72 ש"ח) הגיע בגרסת פילה – שתי חתיכות גדולות ועדינות בטעם על מצע של שעועית ירוקה עם סלט עלים ונבטים מעל. גם מנת הפרגיות סצ'ואן (58 ש"ח) הגיעה עם שעועית ירוקה, הרבה אורז לבן בסיסי, ופרגיות מתובלות וטעימות במיוחד.

מזל שלקינוחים אנחנו שומרים קיבה נפרדת, אחרת לא היינו מסוגלים לגעת בהם – וגם כך התקשינו באכילתם. לא שהם לא היו טעימים – מנת הקדאיף המשתנה (33 ש"ח) היא גולת הכותרת של הארוחה. מאחר ואנו בקיץ, המנה מתבססת על אפרסק – שכבת קולי אפרסק מוצלח בתחתית, מעל רבעי אפרסקים טריים, גבינת מסקרפונה מוקצפת וקדאיף. קליל, טעים ומושלם לקיץ הישראלי.

הפיטר לוגר קוקי (33 ש"ח) היה פחות מלהיב. מדובר בגרסה לעוגת השוקולד האפויה – צלחת עגולה בה נאפתה עוגת שוקולד דקה, שקיבלה לפיכך צורה של עוגיה. היא מוגשת חמה ובמרכזה גלידת וניל. מוצלח, אך מול הקדאיף היא הפסידה בתחרות.

לסיכום, גולדברג מפליאה לעשות ויצרה תפריט מוצלח במיוחד. בהתחשב במיקום של בר גיורא – צמוד לדיזנגוף סנטר – כדאי לעצור בו לארוחה אם אתם באים להזדנגף בעיר הגדולה.

ביסטרו בר גיורא
רח' בר גיורא 4 פינת דיזינגוף סנטר, תל-אביב
טל. 03-6204880
www.bargiyora.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר