בשישי הקרוב: אירוע שירת האדם של שירה בציבור לכבדי שמיעה ושומעים

לפני שמונה שנים יצא לדרך פרויקט חברתי של חיבור אנשים כבדי שמיעה לאנשים שומעים, על-ידי עריכת אירוע קולקטיבי של שירה בציבור. ליוזמה של אפי לנדאו, אז עיתונאי בגלובס והיום איש קואצ'ינג, צורף "בקול", ארגון לכבדי שמיעה בישראל, ומאז מתקיים מדי שנה אירוע שירה בציבור לכבדי שמיעה ולשומעים – "שירת האדם". השנה יתקיים אירוע "שירת האדם", ביום שישי 29 בפברואר, באולם סמולרש, באוניברסיטת תל-אביב

לפני שמונה שנים יצא לדרך פרויקט חברתי של חיבור אנשים כבדי שמיעה לאנשים שומעים, על-ידי עריכת אירוע קולקטיבי של שירה בציבור. ליוזמה של אפי לנדאו, אז עיתונאי בגלובס והיום איש קואצ'ינג, צורף "בקול", ארגון לכבדי שמיעה בישראל, ומאז מתקיים מדי שנה אירוע שירה בציבור לכבדי שמיעה ולשומעים – "שירת האדם". השנה יתקיים אירוע "שירת האדם", ביום שישי 29 בפברואר, באולם סמולרש, באוניברסיטת תל-אביב.

שבע שנים עברו מאז האירוע הראשון, שנערך באולם קטן בהשתתפות כ-150 איש. בשנים שחלפו מאז הפך האירוע למסורת, בו מתכנסים יחד, למעלה מ-1,000 איש, שומעים וכבדי שמיעה, לשירה בציבור, עם מנחה (משה בקר), זמרים מהשורה הראשונה, מנהל מוסיקלי (דוד קריבושי), נגנים ונגישות מלאה לכבדי שמיעה: מערכת הגברה מיוחדת, תמלול על מסך ענק, הקרנת פני הדוברים לשם קריאת שפתיים ותרגום לשפת הסימנים, לאלה הדוברים שפה זו.

על-פי נתוני ארגון "בקול", אחד מכל 10 אנשים הוא אדם כבד שמיעה, כשבקרב האוכלוסייה המבוגרת, מעל גיל 65, אחד מכל שלושה אנשים הוא כבד שמיעה. רק 20% מכבדי השמיעה משתמשים במכשירי שמיעה, בגלל מחסום הבושה ורובם מנסים להסתיר את מוגבלותם, על אף הניתוק ההדרגתי שלהם מהסביבה. "אנשים רבים לא נותנים לגיטימציה לכבדי השמיעה ואף מייחסים להם מגבלות אחרות", אומרים בארגון "בקול". "גם כבדי השמיעה עצמם מתביישים פעמים רבות בלקות שלהם ורואים בה נכות שיש להתבייש בה ולהסתיר אותה".

אירוע "שירת האדם" נועד לנפץ סטיגמות אלה ולהוכיח כי גם כבדי השמיעה, יחד עם אנשים שומעים, יכולים לשיר ולזייף בצוותא. בשילוב אומנים ידועים כמו אבי טולדנו, ורדינה כהן, אורי הרפז (מהפרברים), לילה מלקוס ואחרים, ובניהולו המוסיקלי של דוד קריבושי, ובבימויו של יובל כרמי, יעלו יחד כבדי השמיעה והשומעים על הבמה וישירו. בלוני אוויר גדולים, שיחולקו למשתתפים, יאפשרו להם לחוש את הקצב בעזרת הויברציות. משה בקר ינחה את האירוע. דברי קישור וכתיבת שיר מיוחד לאירוע "שירת האדם": אפרים סידון.

האומנים, כמו גם כל השותפים להפקת האירוע, עושים זאת בהתנדבות.

אירוע שירת האדם יתקיים ביום שישי, 29 בפברואר 2008, באודיטוריום סמולרש, באוניברסיטת תל-אביב, החל מהשעה 10:00 בבוקר.
כרטיסים במחיר 50 שקל במשרדי "הדרן", אבן גבירול 90 ת"א, טל. 03-5215200.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר