בשר: דרום אמריקה זה כאן בישראל

ציפי קורנפלד ממשיכה את אהבת הבשר של בעלה המנוח רפי
דרום אמריקה – בשרים לגריל ואסאדו נוסדה ב-1989 במושב ניר צבי על ידי רפי קורנפלד ז"ל. ציפי רעייתו ממשיכה את חלומו בעזרת עופר – איש הייטק שהחליט לממש את אהבתו לבשר

כשאהבה גדולה נפגשת עם חלום ומסורת משפחתית, מרגישים את זה מיד. דרום אמריקה – בשרים לגריל ואסאדו נוסדה בשנת 1989 במושב ניר צבי על ידי רפי קורנפלד ז"ל. רפי עלה לארץ מארגנטינה, ומילדות ספג את אהבת הבשר  מאביו שלוימה, שבארגנטינה היה בעל חוות בקר בערבות הפמפס. ציפי, רעייתו של רפי, נכנסה לעסק לפני שמונה שנים לאחר מותו, והמשיכה את חלומו של בעלה עם עזרה נאמנה של עופר – איש הייטק שהחליט ללכת עם הלב, ועזב את המשרד הממוזג לטובת מימוש אהבתו לבשר. ביחד הם מנהלים את חברת דרום אמריקה. רפי שם לעצמו למטרה ללמד את הישראלים את טקס האסאדו הארגנטינאי, והם ממשיכים בדרכו.

העשייה של חברת דרום אמריקה מתמקדת בשני תחומים
העשייה של חברת דרום אמריקה מתמקדת בשני תחומים. צילום איריס לוי

העשייה של חברת דרום אמריקה מתמקדת בשני תחומים: ייצור ומכירת בשר איכותי המיובא מארגנטינה, והנחלת ידע ויצירת ערבי חוויה. בחנות הבשר הראשית, בה גם ממוקם מפעל קטן לייצור נקניקיות ומיני בשר נוספים,  ניתן למצוא בשרים לצלייה, בישול ואפייה. בנוסף ניתן למצוא בחנות מוצרי פולקלור דרום אמריקאים, יינות וציוד לגריל ולמטבח. הכול מלווה בייעוץ והדרכה על בסיס של ידע רב, וגם קבלת מתכונים שווים.

ערב חוויתי הכולל הדרכה, הדגמות והסברים, המלווים בארוחה דשנה, הרבה יין והומור
ערב חוויתי הכולל הדרכה, הדגמות והסברים, המלווים בארוחה דשנה, הרבה יין והומור. צילום איריס לוי

בסדנאות הגריל המתקיימות במקום, ניתן ללמוד את רזי הגריל והפולקלור הדרום אמריקאי בערב חוויתי הכולל הדרכה, הדגמות והסברים, המלווים בארוחה דשנה, הרבה יין והומור. סדנאות הגריל בדרום אמריקה הינן חוויה לימודית מעשירה ומשביעה- חשוב להגיע רעבים.  במהלך הסדנה מלמד עופר בחן רב ובתיבול בהרבה חוש הומור, את רזי הטיפול הנכון בבשר, כמו שעושים את זה בארגנטינה. שלוש שעות של טעימות  וסיפורים מעניינים, במהלכן לומדים המשתתפים להכיר את תרבות הגריל הארגנטינאי, החל מבחירת הפחם והדלקתו, דרך הגריל המיוחד, סוגי הבשרים השונים, טיפים לצלייה, כמויות והגשה. במהלך הסדנא אוכלים נתחים שונים של בשר, המלווה בהמון יין מסוגים שונים. סדנאות הגריל מתאימות לאנשים אוהבי אוכל הנהנים מערב מהנה של יין, בשר וחברותא.  ניתן לחבור לסדנה קבוצתית, או להגיע כקבוצה ממקום העבודה או קבוצה של חברים ביחד. מחיר למשתתף: 270 ₪ בקבוצה של מינימום 20 משתתפים.

בסדנה מקבלים הרבה טיפים לאירוח בשרי ארגנטינאי איכותי
בסדנה מקבלים הרבה טיפים לאירוח בשרי ארגנטינאי איכותי. צילום איריס לוי

במהלך סדנת הבשרים קיבלתי הרבה טיפים לאירוח בשרי ארגנטינאי איכותי. את החשוב ביניהם כבר אימצתי: "הבשר לעולם לא ממתין לאורחים, אלא תמיד להיפך" – האורחים ישובים, הגחלים כבר לוחשות ,וסטייק האנטרקוט האהוב עלינו כל כך, שנמצא בטמפרטורת החדר, יונח על הרשת החמה – שלוש דקות וחצי על צד אחד , עד שרואים טיפות דם על פני השטח שלו, שמסמנות לנו כי זה הזמן הנכון להפוך אותו לצד השני לעוד שלוש דקות וחצי של צלייה על אש גבוהה. מיד מגישים לסועדים עם מלח גס, צ'ימצ'ורי הגון וכוס יין אדום – תענוג. לעוד טיפים מעשיים דברו עם עופר – הוא כל כך אוהב לדבר על בשר.

צ'וריסוס רפאל - נקניקיה מבשר בקר וכבש איכותי, עסיסית במיוחד
צ'וריסוס רפאל – נקניקיה מבשר בקר וכבש איכותי, עסיסית במיוחד. צילום איריס לוי

משתתפי הסדנה טועמים סוגים שונים של בשר המיובא  מארגנטינה ומטופל בארץ ביד מיומנת על ידי הצוות של דרום אמריקה. טעמנו סוגי נקניקיות מצוינות המיוצרות במפעל המקומי. אהבתי במיוחד את צ'וריסוס רפאל – נקניקיה מבשר בקר וכבש  איכותי, עסיסית במיוחד. טעמנו גם קבב מצוין – קבב פמפס מבשר בקר עם פטרוזיליה, בצל, שום וצנוברים. ההפתעה הגדולה מבחינתי הייתה לטעום נתח בשר נהדר שעד היום לא הכרתי, שנקרא אנטראניה – נתח דק וארוך הממוקם מעל נתח הקצבים. מתאים לצלייה מהירה על הגריל. כשעושים אותו ביד מיומנת, הוא מתקבל עסיסי במיוחד.

אנטראניה - נתח דק וארוך הממוקם מעל נתח הקצבים. מתאים לצלייה מהירה על הגריל
אנטראניה – נתח דק וארוך הממוקם מעל נתח הקצבים. מתאים לצלייה מהירה על הגריל. צילום איריס לוי

אז בסוף הסדנה יצאתי עם בטן מלאה, שמחה כטוב ראשי ביין, עם הרבה ידע, וגם עם סלסלה של בשרים אותם אכין על המנגל בבית ביום העצמאות. ממליצה בכל פה.

לחברת דרום אמריקה חמש נקודות מכירה ברחבי הארץ: החנות הראשית באזור תעשייה טרוגוזין (בין כפר חב"ד לבית דגן); בכולבו קיבוץ מגל – 08-9227882; במושב נטעים החי"ל 56 – 03-5272395; ב"שום פלפל שמן זית" בצומת שילת ליד מודיעין – 08-9763888; בקיבוץ עין חרוד מאוחד – 04-6485317

 

איריס לוי היא שף פרטי עד הבית ומעבירה סדנאות בישול

 

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר