ב-206 דגים ממשיכים לשמור על האיכות

המסעדה מתאימה את עצמה לקהל היעד המרכזי שלה - הלקוחות הקבועים שסועדים במקום כבר כמעט שלושה עשורים. צילום איריס לוי
206 דגים היא מסעדה שפרצה דרך לפני שנים כשהביאה לארצנו את בשורת הדגים הטריים ופירות הים ושומרת עד היום על מקומה בפנתאון המסעדות האיכותיות בארץ

מסעדת 206 דגים פרסמה שאוגוסט הוא חודש האהבה, ולכבודו יוגש תפריט מיוחד חדש המוקדש ליום האהבה עם מנות עכשוויות. עבורנו זו הייתה סיבה מצוינת לחזור למעוז הדגים הבלתי מעורער, לטעמים הקלאסיים המוכרים שאהבנו. בלי שנרגיש, מסעדת 206 דגים סוגרת בקרוב 30 שנות הסעדה ברמה גבוהה, וזו תופעה נדירה בארצנו. בשנים האחרונות עברה המסעדה סוג של מתיחת פנים עיצובית, שחידשה אך גם השאירה את האווירה הרגועה והשקטה השמורה לשנות ה- 90 המאוחרות. את המטבח מנהל היום שף איציק הראל, שמשכיל לשמור על הצביון הקבוע והאהוב של המנות ההיסטוריות, עם קפיצות לאקטואליה קולינרית מקומית.

צילום איריס לוי
צילום איריס לוי

כשהגענו המסעדה הייתה בתפוסה חלקית – שולחן גדול של תיירים שמחים דוברי אנגלית, רביעיית חברים שנהנו מהמנות הקבועות שלהם, ועוד זוג מבוגרים. בכלל, התחושה הביתית שלטה במקום. לשאלה כמה שנים הוא עובד במסעדה, השיב אריה המלצר המיתולוגי, כי אחרי 20 שנות עבודה כאן הוא הפסיק לספור – "התחלתי כחתיך הורס, ונשאר רק ההורס". מיד כשהתיישבנו הוגשה לנו הצלחת האייקונית של המקום, שרוח הזמן לא שינתה – המלפפונים החמוצים הכי טובים בארץ בטעם של בית – טעם של פעם, עם זיתים ענקיים שפחות אהבתי, לצד לחם מחמצת מצוין והרבה חמאה ברכות הנכונה.

צילום איריס לוי
צילום איריס לוי

כמו תמיד אנחנו מאוד אוהבים מנות ראשונות, וגם לסמוך על המלצר המיומן שיבחר לנו את המנות הכי שוות בתפריט. אריה המליץ על הראשונות מתפריט חודש האהבה: קציצות סרטנים על סלט (66 ₪) – קציצות מטוגנות מבשר סרטן כחול, מוגשות עם איולי זעפרן וביצי טוביקו, על סלט ארוגולה ברוטב חומץ בלסמי. מנה טעימה עם שילוב טקסטורות טוב וטעמים מצוינים – אהבנו.

צילום איריס לוי
צילום איריס לוי

קיבלנו גם פאני פורי במילוי טרטר טונה טרייה וצמחי תבלין (70 ₪) – נראה לי שזו שנת הפאני פורי. כמעט בכל מסעדה יש היום גרסה כזו או אחרת של הכדורים ההודים הקריספיים שממולאים בכל טוב. ב- 206 דגים הצליחו יפה להשתמש בכדורים הנחמדים האלה, ושילבו את המנה עם רוטב פונזי מצוין, שיצר מנה מאוזנת וטעימה שכיף לאכול וליהנות ממשחק הטקסטורות בפה. לא יכולנו שלא לטעום שוב את אחת ממנות הדגל האהובות של המסעדה, שבעבר הייתה חדשנית מאוד: פרחי קישואים ממולאים בפירות ים (49 ₪). מדובר בפרח קישוא הממולא בפירות ים וטרטר טונה מטוגן, מוגש על סלט מצוין של רוקט גבינת צאן ואגוזי לוז – אין על הקלאסיות.

צילום איריס לוי
צילום איריס לוי

אני ממש התגעגעתי לסקאלופ שטעמתי כאן בעבר, ולכן הזמנו אותה – רביולי במילוי קרם סלק עם סקאלופ צרובים (78 ₪). האמת, זו המנה שהכי הפתיעה אותנו בטעמיה. אהבנו מאוד את הרוטב הלימוני שעשה כל כך טוב לסקאלופס שהוכנו במדויק. אולי המנה לא יפה כל כך, אבל טעמיה המיוחדים עולים על הכול.

צילום איריס לוי
צילום איריס לוי

לאחר מנוחה קלה ועוד כוסית יין ישראלי, היינו פנויים לחוויה העיקרית: מנת הסרטנים הכחולים שקרצה לנו מתחילת הארוחה. אריה בדק איתנו אם אנחנו ממהרים, והאם אנחנו מודעים לכך שיש כאן הרבה עבודת ידיים מלוכלכת – לדבריו. לאחר שאישרנו את כל התנאים, הזמנו את צלחת הסרטנים הכחולים האפויים בתנור עם רוטב חלב קוקוס וג'ינג'ר (99 ₪). הגיעה צלחת ענקית עם שבעה סרטנים אפויים, שהוגשו עם רוטב קארי עדין ושום קונפי שהקפיץ כל ביס. הסרטנים הוכנו לשלמות, ובשרם היה עסיסי וטעים. הוצאת הבשר מתוך השריון מאתגרת, אבל שווה. לא בטוחה שהייתי בוחרת מנה זו בדייט ראשון – פחות מתאים כל עניין הסינר והאכילה בידיים. המלצרית סיפרה לנו שמנה זו מאוד מועדפת על תיירים – לישראלים אין סבלנות לעבוד קשה כדי לאכול. מנת פירות הים המועדפת על ישראלים היא פנשה פירות ים בציר סרטנים, בה יש ייצוג למספר סוגי פירות ים ורק סרטן כחול אחד – העצלנות מנצחת.

צילום איריס לוי
צילום איריס לוי

לפי המלצתו של אריה הזמנו למנה אחרונה עוגת תפוחים – טארט טאטן שהוגשה עם גלידה וניל וקצפת (46 ₪). העוגה הייתה בסדר – אכלנו כבר טובות ממנה.

206 דגים היא מסעדה שפרצה דרך לפני שנים כשהביאה לארצנו את בשורת הדגים הטריים ופירות הים, ושומרת עד היום על מקומה בפנתאון המסעדות האיכותיות בארץ. המסעדה מתאימה את עצמה לקהל היעד המרכזי שלה – הלקוחות הקבועים שסועדים במקום כבר כמעט שלושה עשורים, וכמו כן מציעה ארוחות שף משודרגות וארוחת עסקיות לקהל הצעיר יותר. אנחנו אוהבים, לא רק בחודש האהבה.

כל הפרטים על דגים 206 כאן

הכותבת היא איריס לוי  – קולינריה עילית במיטבה, 054-4944205 וגם בפייסבוק

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר