גאיה בבנימינה – לאכול בסדר בפרובינציה

אל גאיה הגענו לא רק בעקבות השילוט, אלא בעקבות כתבה עתירת שבחים ומסקרנת, וגם עתירת תמונת ענק בצבע ורוד מזעזע של מנה בלתי מוגדרת, שפורסמה במגזין "בלייזר". מאחר שניר קיפניס, הכותב, מצטיין במידות המצביעות על זיקה לאוכל ולאלכוהול, נסענו בעקבות ההמלצה. האמת? לא הצטערנו, אבל גם לא התלהבנו יתר על המידה

אל מסעדת גאיה בבנימינה הגענו אחרי סיור עתיר טעימת יינות ביקבי כרמל בזיכרון יעקב בליווי המדריך הראשי עמוס רביד; כולל יין הדגל לימיטד אדישן 2003, ממנו פשוט לא רצינו להפסיק ללגום.
השילוט יוביל אתכם אל גאיה כבר מכביש חדרה-זיכרון בפנייה ימינה בצומת בנימינה, כך שלמבנה בתוך אזור התעשייה בצמוד לפסי הרכבת שהיום אי אפשר לחצות אותם במרכז המושבה, תגיעו בקלות יחסית.

אל גאיה הגענו לא רק בעקבות השילוט, אלא בעקבות כתבה עתירת שבחים ומסקרנת, וגם עתירת תמונת ענק בצבע ורוד מזעזע של מנה בלתי מוגדרת, שפורסמה במגזין "בלייזר". מאחר שניר קיפניס, הכותב, מצטיין במידות המצביעות על זיקה לאוכל ולאלכוהול, נסענו בעקבות ההמלצה.
האמת? לא הצטערנו, אבל גם לא התלהבנו יתר על המידה.
מאחר שהגענו ב- 12.30 בצהרים, המתנו להחלטת השף האם הוא עובר מתפריט בראנץ' לתפריט צהרים, ולאחר שקיבלנו תשובה חיובית, נאנחנו ועיינו בתפריט.

הדיל של הצהרים הוא ארוחה עסקית הכוללת מנה ראשונה ועיקרית במחיר 89 ₪, או 99 ₪ אם חושקים בפילה בקר או דג מוסר ים.
בשלב זה הגיעו לשולחן לחם פיסטוק, פוקצ'ה, מטבל קישואים, זיתים, וחמאה.
לחם הפיסטוק – בסדר. הפוקצ'ה – סתמית. טפנד הקישואים – טוב מאוד, הזיתים זיתיםוחמאה זה חמאה. גם סודה של קינלי היא סודה של קינלי, למרות שלגאיה תפריט יינות מכובד ביותר – ישראלים ובינלאומיים, ובר מצויד היטב במותגי אלכוהול ידועי שם.

מנות הפתיחה שלנו היו קלמרי צרוב בגריל עם תרד ולימון כבוש, וגם אגוזים וצימוקים (למה בעצם?)
מחירה הרגיל של מנה זאת 36 ₪. אורחי אכל שרימפס בטקילה וליים (מחיר שלא במסגרת העסקית 38 ₪) . שתי המנות היו טעימות, והובילו אותנו להמתנה למנות העיקריות.

למנה עיקרית חשקתי בנתחי אסאדו בנוסח קייג'ון (74 ₪ בתפריט) – 600 גרם אבל מן הסתם הרבה עצמות; ואי לכך בחרתי בצוואר טלה ממולא (מחיר רגיל: 75 ₪) הגיע כמנה מבולגנת למדי על הצלחת – תערובת, טעימה אמנם, של אורז עשוי ומתובל היטב, עם חתיכות בשר – כנראה צוואר הטלה. מכל מקום, אם אתם מצפים למנה אלגנטית של צוואר ממולא, זה לא מה שתקבלו בגאיה. ורגע, הפתעה! זוכרים את הצימוקים מהקלמרי? הם חזרו גם בצוואר הטלה. ככה זה כאשר השף אוהב צימוקים.
אורחי הזמין מהספיישלים טי-בון סטייק שמחירו לפי המלצרית 99 ₪, אך מייד היא חזרה לשולחן והמחיר תוקן/עלה ל- 104 ₪. הבשר היה איכותי ועשוי במידה הנכונה, נאכל בהנאה רבה.

השירות בגאיה נעים ומשתדל, והמלצריות מחליפות מפיות, מפות נייר (פלייסמייט) וסכו"מ בין המנות. בהחלט ראוי לשבח.
[שילמנו 214 ש"ח, כולל שתייה, והוספנו ברצון טיפ למלצרית.

אז אני לא יודע מה הביא את קיפניס להשתפך ארוכות על גאיה ב"בלייזר", אבל הוא עשה עבודה טובה. עובדה – הגענו למקום.
מאחר שבנימינה נמצאת על ציר תנועה עתיר מכוניות ועל קו רכבת מרכזי, סביר להניח שגם אתם תגיעו למושבה, או תרדו לשעה מהרכבת. אפשר בהחלט לאכול בסדר בגאיה. ובסדר זה לא רע בפרובינציה.


גאיה ביסטרו בר
רחוב האומן, מול תחנת הרכבת
בנימינה
טל. 04-6181818
סגור בימי ראשון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר