ג'אם בחיפה: אוכל, מוזיקה ומצב רוח

לג'אם יש שני פנים. בצהרים מגישים מנות צמחוניות וטבעוניות, לאכילה במקום וגם במשלוחים. בערב הופך המקום לבר מסעדה עם הופעות חיות של מוזיקה מסוגים שונים בכל ערב, כמו ג'אז, שירי ארץ ישראל ושנות השישים

בעיר התחתית בחיפה, במשך היום מרכז עסקים, עורכי דין ובעלי מלאכה, יש בר מסעדה שנקרא ג'אם, אותו הקים פיני וינברג, אדריכל ובעל ניסיון בהקמה וניהול מקומות בילוי, ומנהלים אותו כמעט שנה רוני להמן ותום רוט.

 

הג'אם שוכן בפינת רחובות המגנים והבנקים. בלילה כמובן אין בעיית חניה. יש כאן שתי קומות; למטה הבר ומקומות ישיבה, למעלה כ- 30 מקומות ישיבה ובמה קטנה.
לג'אם יש שני פנים. בצהרים, בין 12:00 עד 16:00 מגישים מנות צמחוניות וטבעוניות, לאכילה במקום וגם במשלוחים. בערב הופך המקום לבר מסעדה עם הופעות חיות של מוזיקה מסוגים שונים בכל ערב, כמו ג'אז, שירי ארץ ישראל ושנות השישים. בסביבות 21:30 מתחילים להגיע האורחים.

בערב בו הגענו לג'אם, קיבל אותנו תום, אחד משני המנהלים, בהתלהבות רבה ובכוס קפה Mauro. תום, מגויס כולו לרעיון, הסביר לנו באריכות מה עומד מאחורי המקום, וגם שירת את האורחים בסבר פנים לאורך הערב כולו, יחד עם המלצרית.

פתחנו את הערב עם כוס בירה לכל אחד. במקביל הוגשה לנו מנת ריזוטו פטריות שיטאקי, אצות, שמנת מתוקה וגבינת פרמזן. התחלה טובה וטעימה. נשנשנו את המנה עד שהגיעו המנות האחרות.

 

האורחים הגיעו לאט לאט, ובעשר לערך היה המקום מלא והמוזיקה התחילה.  יום חמישי הוא היום של שנות השישים, וגיל הקהל בהתאם. בשולחן לידינו התיישבו וותיקי העיר חיפה, חלקם ידועים, חלקם פחות, בכל מקרה היו עם מצב רוח טוב והכירו את המופע והמופיעים על בוריים.
בשולחן אחר ישב רופא מרמב"ם עם רופא אורח מארה"ב, ובשולחן נוסף שישייה שדווקא המוזיקה פחות עניינה אותם, ובעוד שני שולחנות רביעיות שבאו לשמוע וליהנות ממוסיקת שנות השישים.

 

לבמה עלתה רביעית נגנים: הזמר וגיטריסט פיני וינברג – גיטריסט מוביל, עובד בדואר, ואיתו נגן גיטרה בס – אמרו עליו שהוא המוזיקאי האמיתי היחיד, ומתופף שהבנתי שהוא נהג משאית. השירים רובם של הביטלס או בסביבה.
פיני וינברג מתבל את ההופעה בסיפורים ובדיחות (טובות) בין השירים. נהנינו הנאה אמיתית ורצופה כל הערב, וסביבינו נהנו כולם.

 

בין השירים אכלנו מנה אפויה הנקראת גרין דיי (ראו פירוט בהמשך), ומנה שכללה עגבניות מוקפצות עם בצל סגול, כדורי מוצרלה, זיתי קלמטה, קונפי שום ועלי בזיליקום. היה טעים מאוד, ואכלנו תוך כדי הנאה רבה מהמוזיקה ומהאווירה.

 

הופעת הלהקה נמשכה עד חצות, בשעה זו קם אחד האורחים, חיבר את הטלפון למערכת ההגברה לצורך פלייבק, והחל לשיר בקול ערב שירים מהשנים ההן להנאת הנוכחים. בחרו לכם את המוזיקה המתאימה בערב המתאים יחד עם האוכל הטוב, והרווחתם בילוי נהדר.

 

אז בג'אם יש חיבור מצוין בין אוכל טוב, מוזיקה טובה וקהל מצוין. במקרה שלנו זה היה ערב מהנה והתחלה טובה לסופ"ש. וכן, חשוב להזמין מקום מראש.

למושג על התפריט ומחירים:
מנות הדגל בג'אם הן מנות הג'אם סשן: חמש מנות ייחודיות בהרכבה עצמית שמוגשות על מצע פירה/אורז/פסטה/קרם בטטה/לחם ג'בטה/וטבולה קינואה.
בין מנות הג'אם סשן אפשר למצוא בין השאר את אינפקטד משרום: פטריות שמפיניון ועלי תרד טריים צרובים, בצל ירוק, רוטב פסטו איטלקי, וגבינת פטה קרמית (47 ₪); גרין דיי: מנה אפויה של שעועית ירוקה, ברוקולי ועלי תרד, זיתי קלמטה וקוביות גבינת אמנטל, ברוטב עשבי תיבול (40 ₪); גוצ'ין סלמון: קוביות סלמון מוקפצות עם בצל, גזר, פלפלים, קישואים, פטריות ברוטב טריאקי טחינה (55 ₪).

בין המנות הראשונות: פטה חציל מוגש עם ריבת הבית בליווי צנימים פריכים (25 ₪); בין העיקריות: ריזוטו פטריות שיטאקי, אצות, שמנת מתוקה וגבינת פרמזן (42 ₪).
עיקריות מהים: פילה מושט ברוטב חמאה ויין לבן, מוגש על מצע פירה בטטה (68 ₪); פילה סלמון ברוטב שמנת-חרדל וגרידת לימון, מוגש על מצע פירה וירקות קלויים לצד סלט ירקות אישי (69 ₪).
בגזרת הסלטים ניתן למצוא גם את סלט קן טון: חסה, מלפפון, עגבניות שרי, פלפלים, נבטים סינים, תירס, קן פרמזן פריך עם כדורי טונה ברוטב וינגרט הדרים (45 ₪); סלט מהשורש: כרוב סגול, צנוניות, תפו"א וגזר כבושים ברוטב סויה-שומשום מקורמל, ואגוזי לוז (43 ₪).

ג'אם
רח' המגנים 37, פינת רח' הבנקים, חיפה
טל. 077-5253557

 

צילום יקיר ברבי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר